tisdag 27 augusti 2019

Weekly photo challenge: Vecka 35 – ”Tår”

Det första jag tänkte när jag såg veckans tema var ”blod, svett och tårar”, men då jag på sin höjd kunnat bjuda på lite svett i pannan sprack ju den idén direkt. Självklart poppade även orden ”kaffetår” och ”påtår” upp i min hjärna.

Cappuccino
Så jag lägger upp en bild på en cappuccino. Vet inte om cappuccino räknas som kaffetår, men åtminstone lär personer i alla åldrar känna igen den drycken. För jag kan inte tänka mig att en 20-åring idag vet vad en kaffetår är;-) Tyvärr får man dock aldrig en påtår när man väljer en cappuccino;-)


Fötter
Så jag håller mig huvudsakligen till tår på fötter idag. Olika storlekar och utseenden, vissa sötare än andra. Enjoy!






Sanna är uppfinnaren av detta himla roliga fototema.

Flera tår hittar ni här.

23 kommentarer:

Emma, Sol som sol? sa...

Här var det verkligen tårar och bara gläjdediton!

Gillar balkongfossingarna! Är det "en var"? För annars har du missat att raka vänster ben. ...

Om det är "en var", gulligt!

"LillaSyster" sa...

Ingen mjölk i kaffet, - det ska vara starkt och varmt! Snyggt tolkat =) Ha en härlig sensommarkväll🙂

Ditte sa...

Jag grunnade just på om dagens yngre vet vad en kaffetår är. Men om de inte gör det kan de behöva utöka sitt ordförråd-
Härlig tolkning! Och vi är lite inne på liknande tankar här i "tår temat".
Nä, påfyllning utan kostnad har jag ännu inte blivit serverad när det kommer till cappuccino. Men kanske en dag ..

Geddfish ♥ sa...

Kaffekopparna var ju så små förr, så man behövde faktiskt en påtår, om det skulle räcka till alla sju sorters kakor.
Det är många som dricker kaffe i mugg och då räcker det så.

Ja, jag ska inte fälla en tår över några söta tår. Ett nyfött barns fingrar och tår är mirakel, tycker jag.

Violen sa...

Sista bilden med de små ofördärvade tårna gick rakt in i hjärtat! En riktig höjdarbild!

byblixtra sa...

Läckra klistermärken och kaffekoppen med cappuccino ser god ut men det är just det, att det ser gott ut, men är inte för en tedrickare. ;-)

tant Hanneles bokparadis sa...

kul tolkning, kaffetår gillar jag, köpte idag stödstrumpor för mina svulla fötter...

Susjos sa...

Bra tolkat BP! Cappuccino mums, men som sagt, en påtår brukar man inte få. Måste fråga mina killar om de vet vad en påtår är?!
Snygga fötter, både klistermärkena och de på balkongen, som väl måste vara din mans fötter? han sköter dem väl!
Sista bilden med de minsta tårna är verkligen för söt!
Åkte förbi dina hus idag på väg till Vaxholm! :-)

nalta norrland sa...

Påtår, kaffetår och dricka kaffe på fat med en sockerbit... det är nog gammelsvenska som Elin brukar säga.

Igår var jag/vi på födelsedagskalas hos Åke.. fast det var kvinnan i huset som fyllde år.

Anki sa...

Snygg tolkning och fina bilder!
Den sista bilden med de små tårna är ljuvlig!

Biggeros sa...

Jag som älskar Cappuccino skulle allt vilja ha en påtår ibland÷)
Fötter är väldigt viktigt att de fungerar som de ska. Fula såsom fina fötter. Gud, så söta barnfötter!!!

Susanne sa...

Visste inte ifall jag skulle våga öppna upp ditt inlägg när jag såg rubriken tår, avskyr fötter intensivt men ditt inlägg var inte så farligt ;)

Ama de casa sa...

Härligt med balkongtår, men dom sista tårna var ändå gulligast :-)

Lite avis på dina skylttår, dom skulle jag behöva tills på söndag (om jag nu har nåt nät då som duger till bilduppladdning... :-) )

Stare Ström sa...

Fina varianter! Fast inte så läckra som mina!

Vilt og vakkert sa...

Heisann, blir jo helt betatt av de små, nydelige "tottelottene" på det siste bildet ;:OD)

Guldkryckan sa...

Cappuccino är allt gott det...en av mina favoriter utöver vanligt bryggkaffe och lite annat.
Ja du...yngre människor känner nog inte till det uttrycket alls antar jag med.
Förr drack man ju med kaffekoppar dessutom till vardags...har ofta undrat hur många som använder de där små kaffekopparna utöver de numera så vanliga muggarna.
Tror de flesta idag har det när det är kalas så de slipper koka kaffe hela tiden ;)

Ha det så underbart Bp.

Helén sa...

Det är så skönt att vifta på tårna en varm sommardag, det är verkligen sommar att kunna vara barfota utan att frysa. Bebistår är verkligen ljuvliga men kaffetåren hoppar jag över :-).

Klara Ovidia sa...

Bra täckning av tolkning tår i sina olika meningar ... drack kaffe med några yngre ungdomar för en tid sedan i ålder 13 -20 år och de visste alla vad påtår var, hur täckande detta är för landet som helhet vet jag inte :-)
Bebis-och barnatår bedårar oss, men vuxna och äldretår gömmer vi gärna bort, sånt trams vi har för oss vi människor.
Naturligvis gillar jag bilden med de fria tårna :-)Ja, tack till en Cappucino!

KajsaLisa sa...

Du fick till ett varierad bidrag en selfie misstänker jag eller en tårfie kanske, sista bilden var söt.

Anni sa...

Många fossingar på detta tema har jag insett när jag kikat runt.
Nog är det intressant att det finns kaffetår men inte tetår. Ändå ber man om påtår även av te.

Musikanta sa...

Som du skriver vet nog inte mina yngsta barnbarn vad en kaffetår är. I alla fall inte vad påtår är. Finns väl knappt någonting så underbart som babyfötter. Jag har ju nyss blivit gammelfarmor så jag får njuta av lite nya sådana ibland.
Ingrid

Paula sa...

Söta tår på fossingar! Tittar på den lilla bebisens tår och konstaterar att såna runda prinskorvar har jag också..haha

SigridfraEnget sa...

Härliga tolkningar.