lördag 3 augusti 2019

Bokmärken

Som jag berättade för en vecka sedan så har jag hittat en massa potentiella bokmärken i en låda – gamla sedlar. Har aldrig använt dom för annat än att betala med – sedlarna alltså, men det duger som bokmärken också.

Illegalt
Ni som har följt med ett tag vet också att jag bara inte kan låta bli att trotsa förbud. Om någon talar om för mig att jag inte får föra ut valuta ur ett land, så trotsar jag förbudet såklart. Det är ungefär samma sak som med fotoförbud. Ja, ni förstår. Jag kan bara inte motstå. Här kommer första exemplet på illegalt utsmugglad valuta som nu får delta i temat “Bokmärke”. Det kommer fler exempel. Jag lovar;-)




Jag har hittat temat hos Klimakteriehäxan.

Det är Boklysten som har uppfunnit temat Bokmärken.

Hannele, Gerd och Emma visar också bokmärken.

13 kommentarer:

Guldkryckan sa...

Helt rätt...lite inflation åt detta hållet är väl bara på sin plats kan jag tycka ;)

Bra jobbat Bp.

Ama de casa sa...

Men FY på dig! Att bryta mot förbud, det får man verkligen inte göra! Speciellt inte fotoförbud... ;-)
(Jag smugglade oftast ut förbjudna mynt istället för sedlar. Dumt! Funkar ju inte alls lika bra som bokmärken... :-D )

Hanneles bokparadis sa...

Riktigt snyggt! Mitt lite opraktiskt:
http://hannelesbibliotek.blogspot.com/2019/08/bokmarken-med-hund.html

Hanneles bokparadis sa...

(och jag som inte fotat en enda rysk rubel...)

Ditte sa...

Kul tanke med sedlar som bokmärken. Väntar givetvis på fler. Kul att återse sedlar från Gambia för där fick jag inte med mig några hem-
Känner igen mig här! Väldigt mycket! Ja, inte att jag använt utsmugglade sedlar som bokmärken. Men väl att jag tagit med mig dem fast det stått att man inte får. För vem letar sedlar när man lämnar ett land. Ja, inte den mängd jag haft med mig och troligen inte din mängd heller.

Ja, förbud - tycker jag mest är en rekommendation. Även vad gäller foton. Men jag kan vara försiktig om jag kan råka ut för att bli av med kameran. När vi i maj var i danska Kristiania så lät jag kameran vila.

Klimakteriehäxan sa...

Har varit i Gambia men helt glömt bort att valutan hette dalasi ... för det gjorde den väl även för sisådär 40 år sen? Har batiktyg kvar, draperi och kuddar!

Anni sa...

Så typiskt dig att smuggla sådant man inte får smuggla ...

Susjos sa...

Hehe, såklart du smugglade, är inte ett dugg förvånad! Snygga sedlar, och perfekta bokmärken!

Anki sa...

Haha ... helt naturligt att trotsa förbud - speciellt fotoförbud! Snygg sedel passar bra som bokmärke!

Eva Trillian sa...

Var inte medveten om att det finns (funnits?) länder som inte tillåter att man tar med deras valuta ut ur landet. Men det är klart - det är säkert ett sätt att slippa trycka nya?
Coolt som bokmärke!

Steve sa...

Så du är en förbudstrotsare. Skojar bara, det har jag sedan länge förstått.

Carita Liljendahl sa...

Precis så här funkar det ju - att nästan vad som helst kan vara bokmärken.
Fina gamla sedlar!

nalta norrland sa...

Att smuggla... nu kan jag väl tycka att många förbud känns onödiga.
Kul ide att använda sedlar till bokmärken :)