lördag 24 augusti 2019

Bokmärken





Trots att Boklysten officiellt lagt ned temat ”Bokmärken” verkar det som att vi som deltagit ett tag i utmaningen hela tiden snubblar över nya märken att visa upp. Riktigt roligt tycker jag.

Harry Potter
I måndags visade jag er den fina bilderboken om konsten i Stockholms tunnelbana. När jag öppnade boken föll det ut ett hologram bokmärke med Harry Potter motiv. Som ni ser var det inte ett dugg lätt att fota märket. Det är mycket finare än bilden visar, men det är i alla fall ett riktigt bokmärke, inte ett fejkat;-) Och jag har läst alla HP böcker både en och två gånger, så bokmärket har kommit till helt rätt hem:-)

Jag har hittat temat hos Klimakteriehäxan.

Det är Boklysten som har uppfunnit temat Bokmärken.

Hannele, Gerd och Emma visar också bokmärken.

PS. Medan jag ändå höll på fotade jag också två uppslag i boken. Otroligt läcker konst tycker jag. DS.

15 kommentarer:

Carita Liljendahl sa...

Beundrar alla er som skapar inlägg om bokmärken! En udda "gren" :-D

Hanneles bokparadis sa...

wow, riktigt fint, mitt är historisk:
http://hannelesbibliotek.blogspot.com/2019/08/william-grevel-i-cornwall.html

Älskar att läsa sa...

Harry Potter- bomärket är ju inte helt fel. Läste att det var 20 år sedan den först Harry Potter- boken gavs ut. Konsten i tunnelbanan har många fina objekt. Mitt bokmärke https://agge-alskarattlasa.blogspot.com/2019/08/bokmarke_24.html

Geddfish ♥ sa...

Wow, riktigt fint bokmärke! Dessutom passande dig, verkligen! Alla gamla bokmärken får ju en ände, men visst snubblar man över nya.
Här är mitt för veckan:
http://gerd-geddfish.blogspot.com/2019/08/mina-bokmarken-v-34.html

Ditte sa...

Boken är ju en skatt i sig. Jag har börjat lite smått med min "konståkning" i tunnelbanan ska fortsätta med hjälp att appen som SL har. Ska också titta efter den här boken du fått.
Jätteroligt med ett Harry Potter bokmärke. Extra roligt eftersom du läst alla böckerna. Kul att bokmärket hamnade helt "rätt".
Jag har läst några av böckerna och på uppmaning av barnbarnet Max. Vi var ju i London och besökte inspelningsstudion för filmerna, "Warner Bros". Tror även att Max köpte sig ett bokmärke där med Harry Potter som motiv.
Läckra bilder från boken. Gillas! Och jag känner igen mig vad häller båda.

nalta norrland sa...

För det första, jag blir inte sur på Dig 😘❤️
Jag visste Du skulle komma med konkreta tips å idéer 😁 tyvärr måste jag ha bh på grund av stora bröst får jag mega ont i mig då jag går omkring för länge utan stöd så de där typ mjuk bh/topp är helt värdelösa, jag behöver stöd 😜
Det var ju exempel på vardags grejjer, jag är fumlig, tappar grejjer å har svårt med pincettgreppet 😔
Tack för länken 👍

Harry Pottet - ja 😁, helt galet att det är 20 år nu, jag har inte sett en enda film... har Du?

Emma, Sol som sol? sa...

Coooolt! Vill också ha det bokmärket, har läst böckerna en tre-fyra gånger nu - minst! Håller på att bearbeta sonen till att läsa dem. Fattar inte varför han inte vill, han gillar ju genren!

Vet hur svårt det är att fota hologram, det liksom går inte att göra det rättvisa.

Paula sa...

Jag förstår hur du menar med bokmärket, det liksom glänser när man rör på det, tror jag, för ett sådant har jag fast med ett gulligt rådjur som dottern förärat mig en gång för länge sedan.
Ögonblick i rörelse- statyn är underbar, man ser verkligen rörelsen ända til tårna! Ändå försöker hon förmodligen balansera för att slippa ramla ner...
Jodå, visst rensar jag min svamp noggrant. Är svampen hård och fin i konsistensen så går det utmärkt att skära bort delar som är maskätna. Hittade idag två små söta gröna larver i en svamp, då bad jag om ursäkt att jag förstört deras hem...

Ama de casa sa...

Verkligen en läcker bok och ett härligt bokmärke! Men jag måste erkänna att jag aldrig läst en Harry Potter-bok eller sett nån sån film. En brist i min (obefintliga) allmänbildning helt enkelt :-)

Anki sa...

Boken ser spännande ut ... och vilken tur att ett så fint bokmärke fanns med iden!
Jag gör sällskap med Ama i gruppen "Vi som varken har läst böckerna, eller sett filmerna"!

Susanne ❤️ sa...

Härligt bokmärke och tycker att vi alla . borde läsa harry potter den enorma underbara fantasi borde tilltala både unga som oss äldre :) Jag tycker böckerna är fantastiska :)
Jag har en kille som börjat på mitt jobb i produktionen som ser ut precis som harry potter, var tvungen och säga det till honom (jag vet ska inte alltid säga vad som ploppar upp i hjärnan )men han skrattade och sa att han hört det tidigare.
Ta hand om dig
Kram

★ Orsakullan som blev mamma vid 20, nu specialpedagogstudent ★ sa...

Häftigt att bokmärket landade just hos dig, nästan så att man kan tro att det var en hälsing från självaste Harry Potter själv. Likt dig är jag HP-fan och har läst böckerna och älskar dem :D

Guldkryckan sa...

Harry potter är ju speciell...har alla böckerna inlästa som talbok av den där farbrorn Stephen Fry...go gubbe det och han läste in böckerna bra tycker jag.

Tror det skulle komma en till bok?
Fast jag kan minnas fel...men kul om det kommer en till.
Gillar böckerna mer än filmerna egentligen fast kommer det en film till så sitter man väl där och kikar iallafall ;)

Ha det bäst Bp.

Klimakteriehäxan sa...

Se där! Ibland har man tur! Harry P kanske är en liten lyckobringare ...

Klimakteriehäxan sa...

PS konsten i t-banen är verkligen fantastiskt att vi har! olika stil, olika material, men som det piggar upp! bra att visa turister en regning dag.