tisdag 30 april 2019

Weekly photo challenge: Vecka 18 – ”Skum”

Skum var temat även i januari ifjol. Så jag tjuvtittade faktiskt för att undvika liknande skumma motiv. Det är riktigt kul att Sanna väljer att dubblera utmaningar ibland, för då måste man ju skärpa sig lite extra. Nu är jag inte säker på att ni mina läsare skulle komma ihåg bilderna jag la upp 2018, men ändå;-) Enjoy!


Som alla vet är det Valborg. Ni skulle inte tro hur mycket folk det var vid lösgodisavdelningen hos den lokala ICA idag. Helt otroligt faktiskt. Nu köpte jag inget godis alls, men det tog ett bra tag tills jag hittat det jag var ute efter. Jag menar man måste ju gå nära för att läsa skyltarna först för att hitta just skum i någon form.


Betydligt lugnare var det i montern med färdigpackade skumma godis.


Som sagt det är Valborg och då borde en öl med skum sitta perfekt. Skål och Trevlig Valborg till er.


Sanna är uppfinnaren av detta himla roliga fototema.

Flera skumma bidrag hittar ni här.


19 kommentarer:

nalta norrland sa...

Skumt 👍
Bra jobbat 😊

svar Det är bibliotekets personal dom fixar å donar, gör tillfället är det ett aktivitetspunkt för ungdom på G
det var det rummet Elin var med å målade gör nån helg sedan.

Emma, Sol som sol? sa...

Äpple skum. Huuuu. Vem kommer på att döpa en produkt till detta? Skumt äpple, liksom. Det borde ha stått Äppelskum. Ett förbannat j-a ord!

Tycker den sista bilden var bäst! Lockade mest och hag som inte ens dricker öl. Inte för att jag inte tycker om, jag bara föredrar annat.

Ditte sa...

Skumt värre här!
Tycker du verkligen lyckats fånga skum i olika varianter och de gåt att inmundigas-
Fastnade för egen del för den sista bilden med en skummande öl- Gott!
Hoppas att du haft en trevlig Valborg.

Steve sa...

AJAX!!!

★ Orsakullan som blev mamma vid 20, nu specialpedagogstudent och doula ★ sa...

Mums för skum säger jag, kanske främst för skumgodiset :D. Men ölen ser inte dum ut den heller :D. Finns få saker som är så gott som ölskum :D

Anki sa...

Jag är ingen ölälskare, men av det du visar här så framstår glaset med skummande öl ändå som det jag skulle välja!
Snyggt jobbat!

Geddfish ♥ sa...

Jag skulle välja ölskummet framför godisskummet.
Sköna maj välkommen! Kram!

Ama de casa sa...

Just skumkarameller gör skäl för sitt namn tycker jag. Dom är en anings skumma... ;-)
Ölen såg inte alls skum ut, trots skummet. Den såg god ut :-D

En härlig tolkning igen :-)
PS: Tack för påminnelsen, ska kolla själv så jag inte blir alltför tjatig om det skumma... ;-)

Violen sa...

Skumt att så många gillar godisskum! Ölskum har jag en viss förståelse för trots att jag inte är någon öldrickare. Gillar din tolkning!
Trevlig Valborg!

Carita Liljendahl sa...

Jag saknar nog ibland att inte vara med i Veckans ord.
Det var så jobbigt ett tag med Inklinz eller vad tusan det hette, och sedan då FB-uppgifter krävdes för inloggning osv men det kanske är tillbaka i gamla goda spår nu?

Marina sa...

Föredrar absolut det sista bilden! Vissa skumma saker kan vara riktigt trevliga ;)

Christian sa...

Skumgodis är inte min absoluta favorit, men frugan påstår att det är den nyttigaste sortens godis....men klart, kal go´ öl med skum är ju bättre! :)

Stare Ström sa...

Det sista skummet tilltalar mig mest! Glad 1 maj!

KajsaLisa sa...

Du hittade gott skum rätt igenom, speciellt den sista. Äppelskum låter gott.

Vilt og vakkert sa...

Heisann, ja, er ikke skummet det beste i ølet? Særlig en varm sommerdag.... "Skumgodteri" er det så lenge siden jeg smakte, at jeg husker knapt hvordan det kjennes i munnen.... Flotte bidrag og tolking av tema. Ha fine dager ;:OD)

"LillaSyster" sa...

Hoppas att du hade en fin Valborg och fick en skummande öl.
Ha en bra torsdag! Idag får man ta regnställ och sydväst =) Det häller ner och det behövs ju.

Helén sa...

Skumma godisar de där med äppelsmak. Har aldrig sett några sådana förut. Kul inlägg till temat!

byblixtra sa...

Det finns en del skumgodis, bland annat skumma höns, men de har jag helt glömt att fota i butiken. Härligt skum på ölen.

Paula sa...

Min prio är superenkel, det enda skum som duger är det sista, på ölen! Kan inte förstå att någon frivilligt stoppar i sig skumgodis, blä. Men eftersom du säger att trängseln vid godisdisken var stor så förstår jag att jag är ett unikum.
Fin fin tolkning