söndag 7 april 2019

Skyltsöndag #204

Dags för den 204:e Skyltsöndagen och veckans skyltskörd. Skörden är inte lika vass som förra veckans men ändå godkänd;-) Enjoy!


Viggbyholms Stationscafé skyltar med kändisar som har en anknytning till Täby. Himla roligt tycker jag. Till och med jag som är urusel på kändisar kände igen de flesta, men måste medge att jag inte visste att Therese Alshammar simmade för Täby Sim 2010 – oooops. Sedan hade jag önskat mig att fotona hängt rakt, men man kan ju inte få allt;-)


Det här kallar jag för ordentlig framförhållning;-)


Det företagsnamnet låter som en kemisk formel;-)


Veckans höjdare: Utan tvekan:-) Var otroligt frestad att gå in där för att kolla vad som gjordes innanför. Men för en gångs skull vågade jag inte. Jag menar ju ville ju inte drabbas av den ofrivilligt aktiverade sprinklern;-)


Pumita har uppfunnit Skyltsöndagen. Jag förvaltar den.

Alla skyltare hittar ni här.



14 kommentarer:

Emma, Sol som sol? sa...

Haha! Dörren är ju så himla bra!

Vet du, min fina bil, min vackert röda PT Cruiser (som pappa har tagit över), den ägdes innan mig av Svenska Simlandslaget och säljaren i Danderyd sa att det var hon Therese som hade kört den. Nu stod det en till röd bredvid så det kan ju lika gärna ha varit den ... Spelar mig ingen roll, bara lite kuriosa.

Åke sa...

Dörrar får inte vara öppna 😂😂😂 Klart bäst! Enda kändisen jag kan där är Therese, jo så kanske presidenten då 👍

nalta norrland sa...

God mat i flera släktled låter ju icke fy skam ;-)
Tycker Du skulle stuckit in kameran genom den öppna dörren å snabbt som faan fotat... :D
Några Täby-kändisar känner jag icke till.

Geddfish ♥ sa...

Kan inget om Täby men fick väldigt ont av de sneda tavlorna! Jag går här och rättar till tavlor, mattfransar, allergisk mot sneda ting 😀
Fin skyltning och förbud lockar alltid till olydnad, dörren, där...

Ditte sa...

Absolut! Ännu en lyckad skyltning. Att Therese Alshammar simmade för Täby visste jag. Har ju en dotter som varit i den "branschen" (och i fotbollsbranschen.) Kul med dessa kändisar med anknytning hit till kommunen. Kände också igen de flesta som var med på bilderna, me fick stundtals titta extra.
Paradisets skylt har jag sett i deras butik på Söder i Stockholm och jag handlar där då och då. Men mest till oss. Fräscha varor har de.
Håller helt med om att sista skylten är veckans höjdare här. Blev också frestad att gå in och titta efter. Så tur att det nu var en bild på dörren och att jag inte var där.

byblixtra sa...

Skylten på öppna dörren är ju bara bäst! :-)

KajsaLisa sa...

Den där flintskalliga gubben käänerjag inte igen, men att Obama hade en anknytning till Täby visste jag inte :)
Det skall börjas i tid även med grönsaker.
Han som har elfirman verkar inte vara så bra på klatschiga namn, ingen slogan direkt.
Gå inte innanför dörren utan paraply.

Paula sa...

Nu blev jag nästan lite besviken, nog hade du väl överlevt en liten sprinklerattack för att få reda på vad som hände på andra sidan? Brukar du titta på Vem bor här? Himla kul program där folk verkligen går "all in". Dom var i Vallentuna förra veckan o då tänkte jag på dig...var det inte grannkommun till Täby? Jag retar mig faktiskt också på att inte tavlorna sitter rakt...Lite Arlandakänsla annars, med en massa kändisar på väggen.

Susjos sa...

Kul med alla kändisar från Täby, och nu blir jag imponerad av dej BP, att du kände igen dem alla!
Veckans höjdare var verkligen den sista bilden, förstår att du inte gick in genom den dörren, haha!!!

Ama de casa sa...

Haha! Vilken oemotståndlig dörr! Förstår att du var frestad, men förstår också att du lät bli... :-)

Vad många kändisar som har anknytning till Täby! Men jag saknar dig i det där galleriet, där har dom missat lite... :-)

Jag blir lika fascinerad varje gång jag ser dom "svenska" kronärtskockorna. Här i Spanien är dom som regel mycket mindre och smalare. Men båda varianterna är goda och storleken sägs ju inte ha nån betydelse :-D

Ha en braig start på veckan!

Anni sa...

Vad kul med alla kändisarna på väggen, det är dem väl förunnat att bli populära och uppmärksammade även i sin hem"stad".
Lite besviken blir jag ju på att du inte testade sprinklern. Inte ofta man träffar på ofrivilliga sådana.

Anki sa...

Härlig skyltning - förutom de sneda tavlorna som gjorde mig sjösjuk.
Många kändisar i Täby tydligen ... jag känner bara en - eller känner och känner :)
Den dörren på glänt och så skylten- alltså hur kunde du motstå att kika in där?

Christian sa...

Hahaha, vågade inte....det skulle man inte tro, och vad då sprinkler?! In med dig!
Tavlorna kunde du väl också rättat till ... :)

Annette sa...

Hahaha, det blir ju extremt lockande att titta in i det där rummet just på grund av varningarna! :))

Kände igen de flesta på tavlorna, men kommer inte på namnen på de två männen mellan Kristian Luuk och Reinfeldt/Obama, vad är det de heter? Så frustrerande att känna igen dem, men det står helt still om vilka de är. Skall läsa kommentarerna här, någon annan kanske vet.