lördag 27 april 2019

Bokmärken #11




Alltså den där utmaningen som heter ”bokmärken” verkar ha satt sina spår i Blogglandia. Förra lördagen fick jag ju kapitulera, då jag inte hade fler bokmärken att lägga upp. Sedan kom jag på en ”nödidé” som hette ”vårpaket” av Mun- och fotmålarna som damp ner på hallmattan häromdagen. Brukar alltid köpa deras julkort, men sällan vårförsändelsen. Men den här gången slog jag till. Bokmärken som egentligen inte är bokmärken används ju av många;-) Dessutom går pengarna för korten och ”bokmärkena” till helt helt rätt målgrupp. Så tänkte jag…

Räddaren i nöden
MEN så damp det ned ytterligare ett kuvert igår. En räddare till, räddaren i nöden skulle jag säga. Anki är världens bästa bloggvän. Kan ni tänka er, efter att ha läst mina inlägg om bokmärken postade hon två stycken till mig. Ett av märkena är sååååååå karakteristiskt för en av Sveriges främsta svampexperter. Vilken tjej! Vilken omtanke! Blev faktiskt riktigt rörd måste jag säga. Tusen tack Anki! Du är underbar och har räddat temat ”på riktigt”, med äkta bokmärken alltså:-) Blogglandia är helt fantastisk:-)

Jag har hittat temat hos Klimakteriehäxan.

Det är Boklysten som har uppfunnit temat Bokmärken.

Hannele visar också bokmärken.

11 kommentarer:

nalta norrland sa...

Tänkte på Anki då jag såg svampbokmärket :) så kul att hon förbarmade sig över Dig å skickade bokmärkesförstärkning :)

svar Jo yes R var ju en långhårig rockpojke som numera är rejält snaggad, han blev liksom eljest ;-)

Ditte sa...

Mina tankar gick också direkt till Anki när jag såg svampbokmärkena. Så fina! Och även det du fick dig tillsänt ett paket med bokmärken och som är till ett välgörande ändamål. Och visst kan bokmärken se olika ut.
Du klarar temat riktigt bra. Stor eloge.

Carita Liljendahl sa...

Fina bokmärken! Gillas säkert av svamp-bloggarvännen Anki :-)

Klimakteriehäxan sa...

Fint på flera vis! Kul med stöttning när man upptäcker en liten brist, som nu då i ditt bokmärkesförråd ... Budskapet på bok-bokmärket är ju dessutom riktigt bra.

Mias Mix sa...

Så himla snällt av Anki! Bokmärken är ju ett måste. Min man tillhör de där hemska människorna som viker ner ett hörn. Huuu vad jag mår dåligt när jag ser det...

Anki sa...

Kul när man kan göra någon glad och så bra att de hann fram - litar inte riktigt på PostNord :)
Det hade ju funkat bra med korten du redan hade, men de kanske kan vara med en annan gång :)
Tack för länken BP, men jag måste nog "rätta" dig lite, för jag är verkligen inte någon av landets bästa svampexpert - bara en amatör! :)

Ama de casa sa...

Haha! Anki har verkligen gett svampen ett ansikte - alla verkar tänka på henne så fort man ser en svamp :-) Himla gulligt av henne att skicka det där bokmärket till dig :-)

Några av mina tidigaste (spridda) minnen är när jag som femåring var på Teneriffa i tre månader med mina föräldrar och min storebror. I huset där vi hyrde lägenheten bodde en kille som just målade med munnen. Fantastiskt fascinerande att se, och han var jätteduktig. Mamma köpte med en tavla hem (eller om hon kanske fick den som avskedsgåva?). Den hänger nu hos min bror :-)

Hanneles bokparadis sa...

nästan lika snyggt som jag visar:
https://hannelesbibliotek.blogspot.com/2019/04/broderat.html

Geddfish ♥ sa...

Vad gulligt av Anki!
Det andra gulaktiga bokmärket har jag här hemma och använder. Mitt är med magnet, jättefiffigt. Får se vad jag gör med mina bokmärken...

Tack för gulliga rader hos mig. Jo, jag försöker och min hälsena är något bättre nu. Mina krämpor går ju i skov, tur det finns pauser emellan och roligare och man skrattar och ler!

Susjos sa...

Blogglandia är verkligen fascinerande!!! Så kul att få bokmärken av en bloggkompis!
Ha en bra (skylt)söndag!!!

Anonym sa...

Så fina bokmärken ha en fin dag kram Nina