lördag 13 april 2019

Bokmärken #10




Yiipphhiiee! Trodde aldrig att jag skulle lyckas med att lägga upp även ett tionde bokmärke:-) Jag äger ju inte så många, då jag använder bara ett märke åt gången. Men det finns ju Akademibokhandeln som tur är, som jag besökte igår på jakt efter… ja, just det bokmärken. Så här kommer två märken till. Ledsen att de återigen är världens tråkigaste, men som vanligt – man tager vad man haver, eller hur;-)

Jag har hittat temat hos Klimakteriehäxan.

Det är Boklysten som har uppfunnit temat Bokmärken.

Hannele visar också bokmärken.

14 kommentarer:

Anita Malta sa...

Kul tema och inte är väl de bokmärken du visar här det minsta tråkiga. Den första är stilren och den andra får mig att tänka på godis, gillar det rosa inslaget ;)

Men, varför har man tio bokmärken frågar jag mig som knappast läser tio böcker samtidigt. Vilket påminner om att jag just nu läser på tok för få böcker. Ska kanske införskaffa lite fler bokmärken... :)

Tack för att du uppmärksammade mig på att det inte gick att kommentera hos mig! Vet inte riktigt vad jag gjort med inställningarna men nu är det som vanligt igen. Men, framför allt, stort tack för dina alltid så positiva kommentarer!!!!

Carita Liljendahl sa...

Beundrar att du orkar hålla på i denna lite udda serie att hitta bokmärken!

Geddfish ♥ sa...

Fina bokmärken, faktiskt! Du påminner mig igen om att jag borde lägga upp alla dessa bokmärken som jag har efter min mamma.
Nåväö. nån gång blir det väl.
Må väl!

Ditte sa...

Kan nog också tycka att bokmärkena kunde vara lite roligare och de finns ju fortfarande att tillgå.
Det första, en flamingo antar jag, gillade jag bäst. Bra jobbat att du fått ihop så många bokmärken.

nalta norrland sa...

I boken jag läser nu, en biblioteksbok, har jag bibliotekskvittot - heter det så? - som bokmärke.

svar Nu förstår jag inte hur Du tänkte? att åka taxi i 40 mil kostar mycket pengar.
R kör "sjuktransport/färdtjänst" stationerad i Junsele/Västernorrland. Han kör inte i Västerbotten. Honom har jag dessutom inte träffat sedan då han fyllde år i januari.

Klimakteriehäxan sa...

Dom där var väl inte så himla tråkiga???? tycker inte jag i alla fall.

Emma, Sol som sol? sa...

Flamingosarna var rätt fina men de hade kunnat göras roligare. Fast allt kanske inte behöver vara roligt, förstås.

nalta norrland sa...

svar Yes det var Du som fick mig att kolla upp detta med färdtjänst, tack... jag hade nog aldrig kommit på det själv, nu funkade det ju icke, men bra ändå att vi vet vad vi har att rätta oss efter.
Jag trodde ju att riksfärdtjänst skulle va nått min mor kunde ansöka om. Tack för att Du gav mig iden att kolla upp det.

Hanneles bokparadis sa...

gillar båda två, mitt är högaktuell:
http://hannelesbibliotek.blogspot.com/2019/04/nastan-aktuellt-bokmarke.html

Ama de casa sa...

Jag förstår att du valde att visa bokmärke nummer 2 - precis din stil och dina färger :-D

Anki sa...

Du är då både envis och energisk ... bra jobbat att fortsätta leta bokmärken! Den första med flamingon är fin i alla fall!

Husbilen-Ellen sa...

Bokmärken har jag inte kvar så många och inte blir det några nya, nu när jag mest lyssnar på ljudböcker eller läser på plattan.

Susjos sa...

Haha, läste just Amas inlägg, bokmärke nr två som jag tycker är så fin, men inte riktigt dina färger eller stil kanske!
Fick ett coolt bokmärke på posten med boken jag beställde, kanske ska visa upp det...men ser sen att det är reklam för nya svenska serien på Netflix, fast det är snyggt ändå!

★ Orsakullan som blev mamma vid 20, nu specialpedagogstudent och doula ★ sa...

Tycker de är jättefina, gillar det där med bokmärken även om jag själv är urusel på att använda dem? Varför egentligen det är ju jättepraktiskt ju :D