onsdag 17 april 2019

Orsakullans tema: “April 30 dagar”

Idag tänker jag kombinera gårdagens tema “Senaste gången någon gjorde mig glad var..” och dagens utmaning ”Senaste gången jag gjorde någon glad var…” Enjoy!

Senaste gången någon gjorde mig glad var…
... för några veckor sedan, då Gärdsmygen skickade det här fotot till mig. Efter 10 år la hon ned sin blogg tyvärr, men vi håller kontakten. Trots att mitt favorit lag är Hammarby blev jag mycket glad när Gärdsmygens älskade Falkenberg återigen tog klivet upp i Allsvenskan. Hon firade detta med en av de här bakelserna. Läckert!


Senaste gången jag gjorde någon glad var…
… nog igår, då jag föreslog en middag på restaurang. Det var makens tur att laga mat, så han blev väldigt glad över att slippa. Å jag slapp diska, så jag gjorde mig själv glad också. Snacka om win-win;-)


Läcker "vattenallé", eller hur!?


Den här spirande knoppen ser ut som ett monster, en blandning mellan krokodil och krabba. Någon som vet vad det är för träd?

Det är Orsakullan som uppfunnit den roliga utmaningen ”April 30 dagar”.

PS. Lägger upp två dagsfärska bilder som jag tog vid Rönningesjön här i Täby. 17 grader och strålande sol, vad sägs om det:-) DS.

11 kommentarer:

Geddfish ♥ sa...

Delad glädje är dubbel glädje. Där gjorde du och maken en bra deal!
Vackert i naturen men färgerna har inte riktigt kommit igång än. Dock är känslan av vår så intensiv. Din vårvattenallé var frisk och knopparna likaså. Jag är ingen knoppexpert men härutanför finns magnoliaknoppar.

nalta norrland sa...

Knopparna ser ut som fågelungar 🦅

KajsaLisa sa...

Ha ha, fotbollsentusiaster får alltid till det :)

Ditte sa...

Både att själv bli glad och att glädja andra är ju glädjande. Kanske på lite olika sätt. Och glädje kan ju vara så mycket.
Kul att Falkenberg tog klivet till Allsvenskan och hoppas att de kan stanna kvar. Att Gärdsmygen firade med bakelser var kul.
Visst var det en win/win situation att du föreslog middag på lokal. Perfekt. Alla glada!
Jag blir dessutom glad av dina vackra vårbilder. Men tyvärr ingen aning om vilka knoppar det gäller.

Steve sa...

Oj då,båda "mina lag" till CL-semi. Dessutom AJAX!!!

"LillaSyster" sa...

Smart av dig! Jag gjorde också någon glad igår då jag bakat kakor och gav bort. Ha en bra skärtorsdag!

Ama de casa sa...

Vilka härliga bilder! Allén är superfin och den där knoppen... Gissar på lavendel? ;-)

Det är trist att så många väljer att lägga ned sina bloggar, men kul när man fortfarande håller kontakten ändå.

Delad glädje är dubbel glädje och apropå det - GLAD PÅSK! :-)

Emma, Sol som sol? sa...

Allén var verkligen läcker! Stod du på en bro eller hade du gummistövlar på dig? Måste vara en bro, man ser inte en krusning på vattenytan. Makalöst vackert foto!

Monica sa...

Papier maché vovvarna gillar jag som du
kanske förstår.
Lyckliga dej som har din nalle kvar, själv
lyckades jag slarva bort min det var ett stort
trauma kommer jag ihåg.
Har också haft nålar i skinkan jag fick el i mina
det pirrade lite, blev helt bra i benet igen.
Skönt att veta att det hjälper och vart man ska vända
sej nästa gång.
Läcker bild på doppingarna, visst är det kul att vara
fågelskådare.
GLAD PÅSK

Carita Liljendahl sa...

Härliga temabakelser!
Och fina naturbilden, det där vattendraget är vackert.

Susjos sa...

Snygga bikder, men va e de för knoppar`?
Grattis till Falkenberg, fast jag knappt vet vart det ligger!