söndag 25 oktober 2020

Skyltsöndag #285

Vilken tur att jag är hemma igen (på permission) från min högst ofrivilliga sjukhusvistelse. Då kan jag som tur är lägga upp en riktig Skyltsöndag, och inte bara en utan bild med mobilen;-) Den enda skylten jag lägger upp från Danderyds Sjukhus är den fantastiska utsikten från trettonde våningen. Den är magnifik, speciellt under dagtid. Mera om min vistelse imorgon, okej! Men redan nu vill jag tacka så hemskt mycket för er omtanke. Love you guys:-)

Den här matlådan kunde jag inte stå emot. Allt hos Melanders är vanligtvis svindyrt, så jag var aningen skeptisk varför just den här maträtten med ganska så dyra ingredienser var så prisvärd. Fick ingen förklaring på min undran. Lika bra det, för innehållet i lådan smakade alldeles utmärkt;-)

Just ja, JULafton hela året. Förstår nästan det, jag menar här pratar vi ju om en Jaguar SUV för nästan en miljon kronor.

Den toaskylten som syns från stråket utanför McDonalds är himla rolig tycker jag. Gick faktiskt in på restaurangen bara för att fota skylten.

Veckans höjdare (bokstavlingen): Utsikten från trettonde våningen på Danderyds Sjukhus är magnifik. Vid dagsljus och en blå himmel som bakgrund samt med en bättre kamera och stativ hade vyn säkert varit ännu vassare, men man kan ju inte få allt;-)

Pumita har uppfunnit Skyltsöndagen. Jag förvaltar den.

Alla skyltare hittar ni här.

22 kommentarer:

Tove Olberg sa...

Så fint du fått permis! Skön känsla? Hoppas du är vid gott mod även om sjukdom tär på energien!
...och så gör du en skyltning med toppenbilden utsikten, fint att ha överblick når en ligger på sjukhus. Toaskylten är verkligen rolig. Regskylten där på Jaguaren är stjärntolkning!
Fortsatt krya på!

LillaSyster sa...

Skönt att du är hemma vid igen. Inget kul att ligga inne på sjukan. Ta hand om dig nu=)

Geddfish ♥ sa...

Så gott att läsa dina rader, även om du inte är utskriven än. Dock är permis inte illa för att få ihop de vardagliga sakerna. Såsom skyltsöndag!

Här levererar du stort i bildväg. Jaguaren och toaskylten är super, Men finaste utsikten fick du också med, wow!

Nu kan du samla på dig några annorlunda foton som ligger utanför din sfär (tänk positivt) och jag önskar dig ett snabbt tillfrisknande.

byblixtra sa...

Wow, gillar den där julskylten och Jaguaren, alltså emblemet. ;-)
Det var en roligt toaskylt på McDonalds och härligt att du gick in dit bara för att ta en bild på skylten. :-D

Fin utsikt från sjukhuset.

Härligt att du är hemma så att du kan lägga upp en skyltsöndag. :-)

Annette sa...

Nej, vad tråkigt att du råkat ut för en blodpropp, och att den inte kunna hålla sig i benet utan nödvändigtvis måste vandra uppåt. Skönt med permission förstår jag, men tryggt att veta att sjukhuset fångat upp dig och håller koll på dig nu. Jag gissar att det varit en orolig tid med svårigheter att andas. Tag hand om dig nu, och låt dem inte skriva ut dig förrän du känner dig helt säker på att du är återställd och proppen är borta. Kram!

Ama de casa sa...

Vad skönt att du åtminstone har fått komma hem på permis! Det bådar gott tycker jag. Förmodar att dom insåg att du inte kunde utebli från din Skyltsöndag :-)

Utsikten är fantastiskt fin! Dom andra skyltningarna går inte av för hackor dom heller :-)

Fortsätt krya på!
Kram

Emma, Sol som sol? sa...

Härligt med ett inlägg hos dig! Du gjorde mig allt lite orolig. Ajabaja!

Gillade den där toabilden. De brukar ofta vara lite kul!

KajsaLisa sa...

Okej om man jämför med Dafgårds är det ju dyrt, ätit låda några gånger från Erssons fisk och minns jag rätt så är det ännu dyrare.
Tyvärr verkar det bli svårare och svårare att hitta en lunch under 110 kronor. Tänk vad mycket julklappar man får för priset av en Jaguar. Donkenskylten var barnsligt kreativ och rolig.
Länkar upp dig nu.

Åke sa...

Det här med sjukhusvistelse är ingen höjdare... Matlåda: Är man hungrig så spelar väl slanten inge roll kanske... Men en Jaguaren så smutsig, inte bra, men skylten var kul, igår vad det ju bara två månader kvar. Kul toaskylt du bjuder på :) Men utsikten skulle man ju bara kunna ligga inne för, så vackert :) Men du! Jag sänder en krya på dig kram så länge.

nalta norrland sa...

Härligt att höra att Du är vid gott mod och fått komma hem å fixa skyltsöndag så yes nu blev jag riktigt glad <3

Matlådan... undrar om det kanske är gårdagens? Det brukar ju bli nersatt pris.

En jagga... ja tack :D

Din utsikt går icke av för hackor ;-) snyggt!!

Fortsätt nu krya på Dig, kramar i parti och minut :D

Anki sa...

Så skönt att du fick komma hem på permission i alla fall! Perfekt också med tanke på Skyltsöndag :)
Snyggt skyltat som alltid - och vilken utsikt uppifrån 13.e våningen!
Hoppas du snart är helt återställd och får komma hem "på riktigt"!
Tänker på dig! Kram

Ditte sa...

Heja! Så glädjande att du fått komma hem på permis. Och det i sin tur måtte innebära att du mår bättre.
Att du sedan får till en härlig skyltsöndag är värd en extra eloge.
Melanders brukar vara tämligen dyra men ibland kan de ha lite utförsäljning för jag kan tänka mig att en del rätter inte är så pigga på att bli sparade. Här blev det ju ett fynd.
Du har med en Jaguar och jag hade med en Corvette Sting Ray. Anar att vi kanske har ett bilintresse.
Toaskylten piggar upp och jag hade nog gärna tittat in där. Bara för att.
Helt klart drog du en vinstlott med denna utsikt från D.S. Helläcker bild.
Men den största vinsten är att du är piggare.

tanthuset.blogg.se sa...

Härligt att läsa att du är hemma om än på permission!
Fint skyltat också förstås och nog måste man hålla med om utsikten på sista bilden som du faktiskt har förevigat fantastiskt fint!
Fortsätt krya på dig BP!!!! Styrkekram <3

Paula sa...

Skönt att vara hemma under helgen. Sjukhus är okej, om man känner sig riktigt risig, om man mår skapligt bra längtar man bara därifrån. Men nu får de kolla upp dig ordentligt så det inte blir flera återfall och proppar!
Maten, ja vad säger man, en fiskrätt som man inte ens kan uttala till här i mitt lilla hörn av landet. Hoppas det smakade. Och jaggen, oj, inte helt fel! Utsikten är fantastisk, 13 våningar, är det högst upp eller finns det ännu fler?
Sköt om dig och må så gott det bara är möjligt

Äventyret framtiden sa...

Jag är glad för din skull nu när du har permis. Borta bra men hemma bäst.
Toaskylten är en höjdare och högt låg du när du var på sjukhus. Vilken utsikt du hade.
Maten kunde väl inte smaka annat än bra? Gott ser det ut på griffeltavlan i alla fall.
Var rädd om dig och ha det innerligen bra BP!

Klimakteriehäxan sa...

Skönt att du fick ta en sväng hemåt. Men bra att du ska in igen, så att det blir ordning och reda! Får du samma utsikt???
Toaletterna på McDonalds är alltid städade, det är ett skäl till att man går dit emellanåt. Då skadar det ju inte om skylten är trevlig också ... Köpte du maten hos Melanders eller dreglade du bara? (lät ju jättegott).

Susjos sa...

Men vad är detta? Ligger du på sjukhus? Här händer det grejer om man inte är inne varje dag och kollar, och jag hann inte igår.
Blodpropp i lungorna, det var tur att de hittade den, så skönt att du får behandling nu, blodproppar är inte att leka med.
Utsikten från DS är underbar! Å dina skyltar superfina.
Krya på dig massor, och se till att ta dina sprutor med antikoagulantia som du nu säkert har fått!
Stor Kram!

Herr Nilssons Fru sa...

Så gott att du fått komma hem lite - alltså sjukhus i all sin glans men hemma bäst. Vilken utsikt - who!!
Kul skylt från Mac Donalds enkel o charmig.
Kramiz o ha en fin dag, drar snart ut på morgon flås sedan jobb :)

femfemman sa...

Det var en utsikt värd namnet! Synd att man måste på sjukhus för att få den.Laxen lät god..Och prisvärd. Är ju bra att även dyra ställen kan sätta ner priser ibland. Krya på dej, hoppas att du snart slipper den fina utsikten. Kram!

Susanne sa...

Donken-skylten var så himla häftig, bästa skylten den här veckan.

Christian sa...

Kul att du är hemma igen! Matlådan får du gärna behålla, dyra lyxbilar förstår jag mig inte på å toaskylten är glad, rolig å udda, alltid kul när man hittar nåt nytt!
Hur vacker än utsikten är....sjukhus har jag (minst sagt) svårt för!
Ha nu en bra vecka :)

Carita Liljendahl sa...

Ja, det är en vacker utsikt! Hellre är man ju ändå hemma än på sjukhus, men ska man ligga inne där är det ju ett plus i kanten med vacker utsikt :-)

Verkligt roliga toaskyltar!