lördag 10 oktober 2020

Bokmärken och svar




Bokmärken
Bokmärken bara trillar in här hos mig. Det är helt fantastiskt att så många av mina bloggläsare vill att lördagstemat fortsätter. De närmaste veckorna är det Anki som står som ”bokmärkesgivare”. Hon skulle köpa en bok till sitt barnbarn i födelsedagspresent och passade då på att fota några bokmärken åt mig. Tusen tack! Som ni vet publicerar jag bokmärkena i den ordningen de kommer in. Det verkar som att jag klarar mig till jul i alla fall:-)

Nu till Orsakullans frågor:

Covid-19
Orsakullan undrar om jag har testat mig för Covid-19. Svaret är nej. Just nu har jag inte för avsikt att göra det heller. Jag väntar till testerna blir mera pålitliga. 


En plats som betyder mycket för mig

Helt klart vår favoritdestination på Costa Blanca – Benidorm. Hur det ser ut där idag vet jag inte, men när allt fortfarande var normalt så var Benidorm en drömstad. Här finns tio kilometer strand, en läcker strandpromenad, underbar natur med hisnande promenadvägar/ vandringsleder, världens fräckaste byggnader samt himla god mat och dryck till löjligt låga priser.

Jag har hittat temat hos Klimakteriehäxan.

Det är Boklysten som har uppfunnit temat Bokmärken.

Med lite tur hittar ni bokmärken även hos Hannele, Gerd, Emma och Åsa.

 

Det är Orsakullan som håller i ”Oktober 31 dagar”.

15 kommentarer:

Hanneles bokparadis sa...

stiligt, kul att du fortfarande hittar bokmärken.

Ditte sa...

Kul att bokmärkena droppar in. Riktigt fina som du fick från Anki. Även jag borde ju kunna hitta några att fotografera av.
Jag har inte heller testat mig. Har inte tyckt det varit läge. Har ju inte varken varit förkyld eller känt mig dålig.
Kul att du väljer Benidorm som plats som betyder mycket. Och visst är det en speciell stad på många sätt. Jag har ju inte varit där lika många gånger, men var här första gången 1969. Inte mycket likt då som det ser ut idag.
Jag har svårt att välja favoritplats. Har alldeles för många.

Emma, Sol som sol? sa...

Kul att bokmärkena fortsätter! Fisken ser ut att ha tomteluva på sig.

Hoppas att du snart åter kan besöka Benidorm. Det ser kanske inte alltför ljust ut den närmaste tiden men man vet aldrig, plötsligt vänder det!

Susjos sa...

Kul med alla bokmärken som trillar in.
Och jag är nyfiken på Benidorm , tack vare dina bilder och inlägg därifrån!
Kanske kommer man dit en dag...

Anki sa...

Kul att så många skickar bokmärken till dig :) I veckan kom julkort och bokmärken från Mun- och Fotmålarna och jag vet ju att du också brukar få av dem, så då har du ytterligare ett par bokmärken för kommande behov :)

Ama de casa sa...

Vilka braiga bokmärkesleverantörer du har :-)

Benidorm är verkligen en trevlig stad, fast vi har inte heller varit där på länge. Har åkt inåt land istället under tiden som det varit högsäsong och således mer folk vid kusterna. Nu har det lättat en aning i alla fall.
En knepighet med stan är att hålla isär vilken strand som är vilken. Men vad dom heter spelar ju egentligen inte så stor roll, dom är fina oavsett namn :-)

Carita Liljendahl sa...

Man har ju nu vant sig vid tanken på att det dröjer innan vi kan resa igen. Då har man bilder att titta på.
Jag har inte heller covid-19-testat mig, men skulle nog göra det genast om jag blev förkyld och fick feber.

Gunnel sa...

Så härligt med personliga bokmärkesleverantörer. Du är lyckligt lottad! Jag har inte testat mig och kommer nog inte att göra det om det inte anses att det är helt nödvändigt.

Klimakteriehäxan sa...

Benidorm låter härligt, har aldrig varit där. Jösses så många bokmärken ... fast LIIITE fuskigt är det väl, det är ju inte märken du har och använder??? Nåja, låt gå för det! :-D

tanthuset.blogg.se sa...

Oh så fina bokmärken!! Och kul att du kan fortsätta med temat :)
Hoppas att ni snart får möjlighet att besöka Benidorm snart, håller tummen <3

Guldkryckan sa...

Kul att folk sponsrar med bokmärken, ska tänka på det nästa gång jag besöker någon affär med detta.
Benidorm har jag aldrig besökt, kanske vore något för mig och frugan, något nytt resmål istället för de gamla vanliga.

Känner som dig, de där testerna verkar ju inte vara pålitliga...jag avvaktar också.

Ha det bäst nu Bp.

nalta norrland sa...

Kul att andra engagerar sig och förser Dig med bokmärken :)

Länge sen Ni nu var till Benidorm.

Herr Nilssons Fru sa...

Du har så många bokmärken så du kan ha många böcker på gång samtidigt och använda alla fina märken.
Det ser härlig ut där i Costa Blanca, antar att många längtar efter resor, personligen gör jag inte det är också glad att vi aldrig bokade något för denna höst. Nu ska vi sparar till en ny USA resa.
Kramiz

Äventyret framtiden sa...

Snygga bokmärken idag!
Jag har kört förbi Benidorm, lite från ovan kändes det som. Närmare än så har jag inte varit. Borde ha en bild någonstans i gömmmorna. Tror jag.

Mias Mix sa...

Roligt att bokmärkena trillar in och är så populära :)
Jag har testat för antikroppar men hade tyvärr inga. Håller tummarna att du kommer tillbaka till Benidorm snart! Kram och heja Sverige!!