lördag 3 oktober 2020

Bokmärken och två svar





 

Idag är det än en gång LillaSyster som står för bokmärket. Tusen tack:-) Å då många av mina fina läsare gillar katter så lär bokmärket garanterat uppskattas. Här kan ni läsa mera om 9Liv. Den söta katten påminner förresten om Susjos Molly tycker jag. Å på tal om Susjos så nollar hon just idag. Föreslår att ni ”kommentarbomba” henne med födelsedagshälsningar.

Orsakullan vill veta hur många grader termometern visar och vad jag ska göra idag.

Denna gråa lördag visar termometern 14,2 grader och jag ska gotta mig åt den amerikanska presidentens insjuknande i Covid-19. Han bad om det, har jobbat hårt för det, så han förtjänar att bli smittad. Ni får hemskt gärna skälla på mig nu, men det är min personliga åsikt.

Tre drabbade
Hittills har tre regeringschefer drabbats. Alla tre nonchalerade respektive förlöjligade pandemin. Okej, Boris hade de bästa intentionerna, men att hälsa på patienter och vårdpersonal på en Covid-19 avdelning utan skyddsutrustning var bara korkat.

"Fake news"
Dessvärre Dessbättre tror jag att presidenten kommer att klara sig. Hela storyn kan ju vara ”fake news” också såklart. Inte helt omöjligt med tanke på presidentvalet den 3 november och hur dåligt det gått för honom hittills.

Jag har hittat temat hos Klimakteriehäxan.

Det är Boklysten som har uppfunnit temat Bokmärken.

Med lite tur hittar ni bokmärken även hos Hannele, Gerd, Emma och Åsa.

 

Det är Orsakullan som håller i ”Oktober 31 dagar”.

15 kommentarer:

Carita Liljendahl sa...

Kan ju inte vara lätt att hela tiden hitta nya bokmärken :-)
Men det här var ganska gulligt.

Ja, tyvärr tänker jag också så - att Trump kommer undan... om det nu är så att han ÄR sjuk, att det inte bara är nåt påhittat för att fördröja valet. Fy, med den gubben :-(

Hanneles bokparadis sa...

Sött, sonens katt är väl omhändertagen ❤️ (valet kommer att bli av, oavsett)

femfemman sa...

Helt enig med dej. Har också spekulerat i Fake news.Man gör allt för att hålla psykopatclownen borta från rampljuset ,iaf vad det gäller att hantera debatter. Nu hamnar han i rampljuset ändå... hoppas verkligen att det inte är till gagn för otäckingen.

Ditte sa...

Verkligen ett fint bokmärke och på olika sätt. Fint att LillaSyster skickade det.En del att tänka på om man har katt är det.
Vad gäller Susjos har jag Instagrammat hälsning och skickat en grattishälsning via hennes blogg. Hoppas och önskar att dagen blir minnesvärd för henne.
Inget strålande väder idag men jag lever på gårdagens helt ljuvliga väder då jag var ute i dryga sex timmar. Så härligt!
Jag tänkte att "Trumpeten" kanske skulle behöva sövas ner och ligga så x antal veckor. Han skulle ju inte ta upp plats för någon annan...Få amerikanska medborgare får denna vård om man inte kan betala för sig. Visst kan det vara "fake news" men de kunde ju söva ner honom ändå...

Geddfish ♥ sa...

Vilket härligt bokmärke du fått, generöst! Helt i min smak, då jag är kattälskare.
Jag har grattat Susjos i bloggen, på Facebook och på Instagramoch även WordFeud. Så nog är hon bombad av mig ;)
Denne Trumpen, jag håller med, jag tror det är fake, men skulle tycka det vore en välgärning att han fick en del sövning för att underlätta. Vem i USA vill rösta på honom?? Förvånansvärt isf.

Jag har tagit många foton med Lumix men i dagens inlägg är det "bara" bokmärkesfotot. Nä, det återstår mycket. Och tydligen ska man helst koppla ihop WiFi och Bluetooth mellan Lumix och mobilen, vilket jag inte kommit så långt med. Endast med USB och det funkar, men lite omständligt.

nalta norrland sa...

Inget bokmärke hos mig idag.

Jag är lika "ond" som Du och kände skadeglädjen när jag hörde att Trump blivit sjuk i covid19.

Anonym sa...

Jag tänkte detsamma. Debatten var ju ett totalt fiasko,
så bli sjuk var ju lämpligt - MEN - nu har minst fyra andra
också fått C-19, Den ene är f.d. Gov. Christie, som har varit
med Trump dagligen som tränare inför debatten.

2020 blir ett år nab ebdera vill komma ihåg eller som man aldrig glömmer.
Vilken jädrans röra. Kunde skriva mer,men jag ska gå ut och få lite solsken.

Ruth i Virginia

Emma, Sol som sol? sa...

Så sött bokmärke! I dag har jag äntligen fått gulla med en katt - inte Tramse dock!

Klimakteriehäxan sa...

Väldigt svårt att tycka synd om Trump. Helt omöjligt, faktiskt.

Paula sa...

Haha, fina konspirationsteorier du har, litar du inte på The President of the United States? Jag önskar inte livet av honom, bara att han blir jääävligt sjuk och får ligga ett tag och svettas i en respirator. Inte för att han förmodligen fattar något då heller men men...
Jag har haft katt sedan 1993 när dottern huxflux flyttade hemifrån och lämnade sin katt hos mig! Och många har de blivit genom åren, och många kullar med kattungar också, helt ljuvliga varelser...Alla kattungar har fått bra hem, en del har åkt långväga för att hämta en kattunge hos oss. De två senaste kattungarna är nu sju år och bor här hemma i byn.

Susjos sa...

Tusen tack för all fantastisk uppvaktning på min dag! Du är för go BP!
Jag är chockad över all uppvaktning idag, och har svårt att gå och lägga mej! De sista gästerna gick väl för en timme sedan, nu är klockan halv fyra och det är väl dags att gå och lägga sig? Med ett leende på läpparna och tacksam för en fantastisk dag!
Å visst är bokmärket lik vår Molly!
Kram!

Anki sa...

Gulligt bokmärke! Såklart ska man ta väl hand om sin katt! min första "egna" katt som vuxen kom till mig 1971 och hon blev 21 år gammal, därefter kom KF (Kattfan), han blev 18 år och nu ä det Sixten, som vi inte vet hur gammal han är, men började komma till oss 2007 - så jag tror vi tagit väl hand om dem :)
Ang. den där Trump, så kan jag bara hålla med! om han är sjuk på riktigt ... känner mig lite tveksam - det kan vara fake news!

Ama de casa sa...

Vilket superfint bokmärke! Visst liknar katten Molly också :-)

Självklart grattade jag underbara Susjos! Hon är ju av en särdeles bra årgång också :-)

Här har vi fått svalare väder nu vilket är jätteskönt. Det kunde dock få blåsa lite mindre...

Ha en fin söndag!

Guldkryckan sa...

Tackar för tipset om "9liv"...jomenvisst, visst är den lik "Molly".
Har samma tanke om vår vän Trump, litar inte för fem öre på honom, nej, inte ens ett ruttet lingon....han är en ful fisk den gubben.

SV: Är ju en grundskola jag knegar på, 4-9...rapporter om detta kommer så småningom när det blir dags.

Ha det så fint Bp.

Emma, Sol som sol? sa...

Skriver mitt svar här om bildtext också, ifall du inte tittar tillbaka hos mig:

Uppe på listen med olika textformateringar precis under inläggets rubrik så har det understrukna A:et betydelsen textfärg. Men om du klickar på en bild så den är markerad så får du upp en radda med ikoner och där betyder plötsligt det understrukna A:et att det är bildtext. Tror de har klantat sig lite där ...

Jag har skickat feedback till dem om detta. Hoppas att de läser den.