lördag 20 maj 2023

RIP Ruth


Vila i fred underbara Ruth!

Du fyllde 95 år på Påskdagen i år. Du lämnade jordelivet den 5 maj - "Cinco de Mayo" en festivaldag som firas på många platser i USA och Mexiko, något som enligt din dotter Eva hade framkallat ett leende på dina läppar.

Ruth, du berikade min och många andras tillvaro i Blogglandia i många år. Dina ärliga kommentarer, dina vassa synpunkter och dina skojiga mejl ofta med roliga bilder gjorde mig och bloggkompisarna väldigt glada. Tack för att du funnits för mig och oss i bloggvärlden.

RIP älskade Ruth.

Mina två senaste blogginlägg med inslag av Ruth hittar ni här och här.

17 kommentarer:

Guldkryckan sa...

Neej, nu blev jag ledsen.

Vila i frid älskade Ruth, kände inte dig men dina kommentarer här berikade mitt liv.

Stor kram till dina anhöriga.

Ha det fint Bp.

Hanneles bokparadis sa...

Vilket rik liv!

Äventyret framtiden sa...

Ruth fick ett långt och rikt liv, hon berikade så många. Ruth och jag har inte haft kontakt men jag har läst i kommentarerna att hon var flitig och precis så där som du beskriver det så bra BP!

femfemman sa...

Ett långt och rikt liv. Värdefullt! Tyvärr lärde jag aldrig känna Ruth!

LillaSyster sa...

♡♡♡

Ditte sa...

Så fint du skrivit om Ruth! Just så känner jag också och om jag bloggat hade det blivit liknande.
Ruth levde ett innehållsrikt liv och som hon frikostigt delade med sig av.
Men alla minnen från Ruth som vi fått på olika sätt har vi med oss vidare.
Fint att Ruth somnade in hemma och i ro.
Jag plockade i kväll fram boken "Stad i bilder" av Fogelström som Ruth skickade mig för många år sedan. Hon ville att jag skulle ha den och jag är så tacksam för den. En unik bok med bilder och text som inte fick plats i hans serie om Stockholm.
Kram
Ditte

Geddfish ♥ sa...

Vilket fint inlägg om älskade Ruth 🙏🏻 Sov gott, kära vän 💖 Ruth hade så mycket att lära oss och berätta genom flera slags medier. Mesta kontakten hade jag nog med Ruth som Facebook-vän faktiskt och ibland i mail.
Kram, Gerd

nalta norrland sa...

Vila i frid Ruth ❤️

Susjos sa...

Åh, vilken fin "memorial" för Ruth! Underbara Ruth som guidade oss genom Kalifornien genom min blogg och kom med flera spännande tips, som skrev fina inlägg i min blogg och även på facebook! Vilket spännande liv hon har levt, blir ändå lite chockad av att hon nu inte finns mer...vila i frid kära Ruth!
Tack för ett fint inlägg BP!
Kram

Annika sa...

Ruth var verkligen one ofta kind. Måste erkänna att jag blev lite chockad när jag träffade Ruths och min gemensamma bekant som berättade om Ruths död för mig.
Ruth blev gammal, men levde ett så rikt liv fullt av vänner och familj. Herndon-Reston kommer att sakna henne.
Som du säger, alla kommentarer hon lämnade på min blogg, och andras bloggar. De personliga mail hon skickade. Allt sånt.
OCH inte minst har ju haft äran att träffa henne, både hemma hos mig och på ett cafe i Reston.
Vila i frid, Ruth!

christian sa...

Fint av dig att lägga upp, måste varit en underbar människa.....

Anki sa...

Så sorgligt. Hon fick ett långt och fint liv.
Vila i frid Ruth!

Klimakteriehäxan sa...

Ruth fick i alla fall ett långt och, hoppas jag, bra liv! Även jag har haft besök av henne, antagligen via dig.
Må hon vila i frid.

KajsaLisa sa...

Vad tråkigt, det var kul när hon dök upp bland bloggarna. Minns henne och beklagar.

Paula sa...

Men, nu blev jag alldeles perplex, har Ruth gått ur tiden? Hur är det möjligt, hon var mer levande än de flesta av oss! Hon växte upp i Ludvika där jag bodde under ett tjugotal år och därför fann hon min blogg o kunde hitta tillbaka till sin ungdoms hemviste när jag visade foton från staden och omgivningarna. Jag tycker det inte alls var länge sedan jag fick ett roligt inlägg på facebook från kära Ruth, och nu har hon gått ur tiden...
Jag kommer att sakna henne!vila i frid kära Ruth.

www.saramadeleine.se Orsakullan sa...

Så sorgligt verkligen. Det är några bloggare nu som lämnat jorden. Så himla sorligt 🥺.

Minns den första, en kvinna jag skrev med som vara försvann ett år senare skrev dottern till mig att hon somnat in, men de först då kommit in på bloggen. Så oerhört sorgligt. En annan bloggvän dog också, man kommer ju någon så nära på bloggar fastän man inte träffas.

Hannas krypin sa...

Det är så fint med bloggvärlden, man blir goda vänner fast man kanske aldrig träffats. Och en del får man äran att träffa. Vila i frid Ruth!