söndag 7 maj 2023

Skyltsöndag #417

Egentligen borde jag skylta med kröningen av Kung Charles III som gick av stapeln i London igår. Gissar att i stort sett hela världsbefolkningen (som har tillgång till tv vill säga) såg åtminstone delar av den flera timmars långa tillställningen. Personligen föredrog jag balkonghäng i det fina vädret, men självklart såg jag några enstaka minuter här och där.
 

Skyltar från nollåttaland
Så skyltarna kommer från nollåttaland och är tagna under den gångna veckan. Enjoy!
 

Den söta lilla restaurangen Käk & Kök är en guldgruva, särskilt om man gillar raggmunk och/eller världens godaste mackor. Restaurangen ägs av två gulliga tjejer från Thailand som envisas med att servera raggmunk på måndagar. Bra där:-)Skulle inte tro det. Eller vad tycker ni;-)Och varför tänkte jag på ”h***y dogs här? För att inte tala om namnet som för mina tabkar raka vägen till Kennedy.Veckans höjdare: Visst känner ni igen dessa urtråkiga betongsuggor som finns precis överallt, både i huvudstan och i övriga landet. ICA Maxi i Bandhagen har gjort en coup här. Där har man nämligen ”klädd in” vanliga betongsuggor i en ICA kasse. Genialiskt! Perfekt! Tilltalande! Succé! Läcker reklam! Det är bästisen Yvonne som har upptäckt kassarna på ICA Maxis parkering. Tusen tack för bilden:-)

Pumita har uppfunnit Skyltsöndagen. Jag förvaltar den.

Alla skyltare hittar ni här.

18 kommentarer:

Guldkryckan sa...

Raggmunk fungerar vilken dag på veckan som helst.

Nog goda de där drinkarna men någon stämningshöjare blir det nog minimalt av.;)

Föredrar nog de där betongklumparna med en påse över, de är ju så fruktansvärt fula.

Ha en fin kväll Bp.

Äventyret framtiden sa...

Ica-kassen gillas! Så snyggt!
Jag såg inte alls på kröningen, jag var ute och njöt av sol, vind och vatten, drog iväg med vänner ....tänkte att Charles blir kung, Camilla drottning ändå. Tidningarna och massmedia överlag håller oss underrättade i veckor efteråt.

LillaSyster sa...

Läckra lampor som för tankarna till flugsvampen =)
Tänk vad en logga och två handtag kan förändra en tråkig betongsugga.
Raggmunk....mmmm så gott! Då vet vi vad du äter imorgon? Eller har du andra planer? Ha en bra kväll +

femfemman sa...

Nix, såg inte en minut av gårdagens spektakel... Eller jo, det var ju något kort inslag i Rapport...
Alkoholfri "grogg"... nä, då dricker jag hellre vatten!
Häftiga "suggor". Skulle gärna se sådana i anknytning till våra ICA-parkeringar också. God kväll!

Geddfish ♥ sa...

Den suggan gillade jag, fantasifylld och praktisk.
Kök och Käk var kul namn och raggmunkar är gott.
Nej, jag såg bara bilder på kungakröningen, jag utnyttjade solstolen i stället.

nalta norrland sa...

Gillar betongsuggor förklädda till ICA kassar bästa jag sett på länge 👍
Käk & Köks inredning är läcker 🤩 men raggmunkar tack men nej tack ✋
Någon kröning såg jag inte, hade inte tvn på förrän på kvällen när jag såg Grace.
Är inte så mycket för det kungliga, varken i Sverige eller världen.

svar Det är C som står ihop med Teddy och den andra hunden är hennes.
Teddy får så klart inte stå så där på nån annan, men bilderna blev ju roligare 😜
Hundrädd är C inte, tänk på att hon har ”bott ihop” med mig i snart 27 år.
🤗

Susjos sa...

Visst såg jag delar av kröningen igår, Kung Charles såg dock lite uttråkad ut, eller var det spänningen tro? Men den sista vinkningen han gjorde från balkongen till folket innan han gick in, då såg han rörd ut så jag också fick en tår i ögat minsann!

Raggmunk har jag nog inte ätit, så jag vet inte vad det smakar...

Briska har jag aldrig druckit, vete tusan om det höjer stämningen,haha!
Å japp, tänkte också på Kennedy direkt när jag såg den skylten, haha!
ICA har verkligen gjort bra reklam på de normalt sett fula stensuggorna, snyggt!
Å väldigt snyggt skyltat!
KRAM
PS: Du har helt rätt, i morgon kväll åker vi till Liverpool!

Ditte sa...

Snyggt och kul skyltat.
Börjar bakifrån med den superläckra skylten/betomgsuggan från ICA. Extra plus för handtagen.
Vad gäller hundar så undrar jag om de tål innehållet i förpackningen. Helenfamiljenas labrador skulle inte må bra efter detta. Men det är ju olika. Kul förpackning var det och säkert blir några hundar glada-
Den här restaurangen "Kök och Käk" verkar hur trevlig som helst. Vore kul att testa.

Ditte sa...

PS Vad gäller kröningen såg jag den inte. Inget som jag var intresserad av. Camilla och Charles kan jag undvara.

KajsaLisa sa...

Raggmunk är gott, snygga lampor. Alkoholfria drinkar borde an kanske satsa på i sommar när det är varmt på vardagarna. Funderar nästan på att åka och titta på ICA kassarna. Tänkte om det rattar in någon hänsynslös bilist där och försöker knuffa undan dom med bilen, kul att plåta smällen.
Missade kröningen totalt fast jag är anglofil. Jag har inte ens sett vaktavlösningen.
Länkar upp dig nu.

Susjos sa...

Jag igen, visst blev tånaglarna målade också, fast där valde jag helblått!
Kram!

Åke sa...

Nej jag har inte sett dessa ICA suggor här uppe... kanske kommer. Klart jag gillar raggmunk med hakets lampor var läckert på riktigt :) Vet inte om jag håller med att stämningen höjs med alkoholfria drinkar... ja då ska dom vara mycket god. Eller man kanske kan ha dom till groggvirke ;)

Anki sa...

Raggmunk är gott alla dagar i veckan!
Några såna suggor har jag inte sett här, men det kanske kommer, eller med annan utsmyckning.
"Man kan ha roligt utan sprit, men varför chansa" - det var min kusin Palles ledord. Han blev med åren alkoholist. Inte så konstigt.
Kröningen brydde jag mig inte om - det som visades i nyheterna räckte mer än väl.

Paula sa...

Jag smakade något riktigt vidrigt ifjol, grillad korv i våffla! Ingen hit kan jag säga...mycket hittar dom på, o associationen till Kennedy är ju klockren, precis som de vill ha den! Kök och käk är jag avis på, vi har inte ett enda hak här i förorten, inte ens en pizzeria! Men, jag såg att Slussvaktaren öppnat idag, då kan jag iaf få en pilsner!
Håller med om att betongsuggan var ovanligt fräsch!

christian sa...

Tänk att asiater är hejare på raggmunk...bra där!
Det finns en del alkoholfria öl som är goda, men aldrig som en "vanlig"!
ICA_kassen är helt suverän, det borde flera ta efter!

Ha en fin vecka!

Mias Mix sa...

Ica-kassen var ju bara bäst, så fyndigt! Gillar också namnet på restaurangen.
Faktum är att jag har inte sett en endaste minut från kröningen, och jag är lika glad för det :)

Klimakteriehäxan sa...

Gillar verkligen att krogen heter Käk och Kök!
Och de där ICA-kassarna ör ju geniala.

Freedomtravel sa...

Kul skyltar! Alkoholfria drinkar i all ära, men just "höj stämningen" vet jag inte ... Å andra sidan har jag nu lärt mig (eftersom vi har en reklambanner för en alkoholdryck just nu) att man i reklam inte får skriva något om stämning när det handlar om alkohol. Så man får väl passa på när det är alkoholfritt ... ;) De där korvarna ... huh ... Finns de i Sverige?