måndag 15 maj 2023

Glad måndag

Den utsikten från balkongen är ljuvlig, den gör mig superglad:-)

Björn Borgs kalsonger verkar fortfarande inne. Observera att rutan runt "Borg" matchar körsbärsblommorna i bild #1 perfekt;-)


Sommaren är här för att stanna verkar det som. Nu var det inte soligt förrän efter klockan 15 idag, men det var varmt och skönt ute. Och ni som längtar efter regn lär få er önskan uppfylld, då det är 80 procentig chans att det faktiskt kommer regna imorgon och på onsdag. Då blir även ni glada;-) 

Framförhållning???
Imorgon ska min Peugeot 206 "Tintin" besiktas. Precis som de senaste två-tre åren hoppas jag att bli glatt överraskad över resultatet. Men då jag har god (NOT) framförhållning gjorde jag en rundresa bland några av bilhandlarna i Täby idag.
 

Köp vs. privatleasing
Kan lugnt säga att det var betydligt enklare att köpa bil för sisådär 20 år sedan. Då kunde man ofta ta med sig bilen hem samma dag. Det kan man inte längre utan man får vänta mellan en till tolv månader på en ny bil. Det gäller såväl för fabriksnya bilar som för privatleasing.
 

Så snälla, håll tummarna imorgon att Tintin går genom besiktningen. Tusen tack:-)

Det är Carita som har uppfunnit ”Glad måndag”.

12 kommentarer:

byblixtra sa...

Vacker utsikt från balkongen och uppmärksamt av dig att se att rosa rutan på kalsongerna matchar körsbärsblommorna. :-)
Håller tummarna att Tintin klarar besiktningen.
Det stämmer att det är lång leveranstid på nya bilar numera och det gör att många köper begagnat, man köper helt enkelt en bil som är 1-2 år gammal som står i bilhallen.

Äventyret framtiden sa...

Naturligtvis så håller jag tummarna hårt för att din Tintin klarar besiktningen imorgon!
Så vacker din utsikt är just nu. Sagolikt vackert!

Ditte sa...

Absolut njutbar utsikt som jag förstår gör dig glad- Ja, mig och många andra också. En härlig tid just nu. Dock lite regn (mycket???) tisdag och onsdag. Visst håller jag tummarna för TinTin. Min ganla Golf från 2001, som för många år sedan övertogs av dotter Helen, passerad eäven nu i april 2023 besiktningen DEn har så gjort i alla år. Men hon har just köpt en bra begagnad kombi, Skoda Octavia, för golfen var stundtals lite opålitlig. Den fick hon hem på några dagar oh är supernöjd. Hon har bilen till jobbet nästan varje dag eftersom hunden ska med så en fungerande bil är viktig.
Håller tummarna för dig. Hårt.
Vad gäller privatleasing kollade Helen upp det men det skulle bli tämligen dyrt för hennes del.


nalta norrland sa...

Här väntar vi på blötsnö under onsdagen, det längtar jag inte efter, nu är jag nöd, nu vill jag icke ha mer snö.
Annars då fick vi årets första regn (utan inslag av snö).
Första bilden är så fin, jag förstår Du njuter av Din utsikt.
🤗

LillaSyster sa...

Jo, jag vet hur det är att vänta på nybil. Vi väntade över ett år. Tycker att det är gott om bilar på begagnatmarknaden, ser ju att det står flera bilar som är tillsalu strax nedanför mig. Det är gott om bilfirmor i stan. Men nu hoppas vi och tror att Tintin visar sig från sin bästa sida imorgon ♡

Geddfish ♥ sa...

Verkligen härliga blomsterbilder!
Jag har haft lite blandväder idag. Har kunnat solat och kopplat av på balkongen, tagit en promenad och däremellan har det regnat. Perfekt!
Håller självklart tummarna för din Tintin!

KajsaLisa sa...

Nu verkar det äntligen blivit ordning på din innergård, ser jättebra ut. Skrattade åt andra bilden, du är så himla bra på att fånga folk på bild när dom inte ser något.

Anki sa...

Verkligen underbar utsikt från din balkong!
Jag håller tummarna att Tintin klarar dagens undersökning utan problem!
Ha en bra tisdag!

Anni sa...

Håller tummarna hårt för Tintin idag!
Men du, vilken underbar utsikt du har från balkongen. Tänk vad vårblommande träd gör en glad! Imorgon blir det inte lika kul, då lär det bli ett kort bakslag i sommaren - bara 6 grader ... HU!
De där kalsongerna matchar ju dynan personen i fråga sitter på också. Elegant, kära BP :-)

Annika sa...

Jättefint nu hos sig!
Underbar utsikt.
HAHA, du har rätt, kallingarna matchar naturen och dynan perfekt.

Håller alla tummar för Tintin, men nu vet du ju redan hur det gått. HOPPAS det gick bra.
Du här rätt, man får vänta mkt länge på bil även här, vi väntade i 6 mån på att få vår Subaru.

christian sa...

Hoppas verkligen att du får behålla pärlan, ny bil/leasing är inga bra alternativ, bättre då att köpa bra begagnat.
Om den första bilden bjuder på en fin utsikt. är utsikten på den andra raka motsatsen, men, men, man får vara glad att inte hela ars...syns numera!

Carita Liljendahl sa...

Här var det nog superglad måndag! Härlig blomning på en underbar plats!
Och hahaa för kallingarna! Märket SKA ju synas :-)