onsdag 10 maj 2023

Onsdag igen


Onsdag igen, en blåsig men solig sådan. Varmaste dagen i år med 17,8 grader i skuggan. Så det finns hopp:-)

ESC
Tittade inte på ESC semifinal #1 från Liverpool igår kväll. Valde semifinalen i Champions League mellan Real Madrid och Manchester City istället. Inget svårt val egentligen. Men i halvlek zappade jag först till Sportspegeln i svt2 och sedan till svt1. Lyckades då med perfekt tajming för snabbspolningen av de 15 låtarna.
 

Loreen och Käärijä
Susjos är ju på plats i Liverpool. Gissar att hon var med i tv-sändningen igen, för det brukar hon vara:-) Har förstått att Loreen och den finska gruppen Käärijä hör till storfavoriterna. Själv tillhör jag de få som inte gillar Loreens ”Tattoo” och koreografin. Hon skriker ju bara och hennes dödgrävarnaglar är inte snygga direkt. Av den finska gruppen minns jag bara att alla var klädda i grönt. Å den färgen är ju väldigt gångbart den här våren…

Kvitto
En kort förklaring till bilden. Man skulle kunna tro att fotot visar kvittot på en lång och dyr veckohandling. Det gör den inte. Kvittot är ett bevis på att jag köpt två par Change trosor hos Twilfit. Men som jag brukar säga – pappersindustrin vill ju också leva;-) 

12 kommentarer:

Ditte sa...

Visst tittade jag lite på fotbollen men sen blev det ESC. Vad gäller Loreen tycker jag att biten är ok, bara jag slipper se presentationen. Och naglarnas framträdande roll förstår jag inte.( Knepigt med hushållssysslor med dessa.)

Den finska gruppen är ju lite humoristisk och har distans men det finns säkert många aspiranter på placeringar där.
Skrattade gott åt kvittot. Men visst ska ju pappersindustrin också leva.Absolut.

LillaSyster sa...

Tänk jag tycker precis som du om Loreen Den finska gruppen kan jag inte uttala mig om -noll koll=)
Sköna trosor måste man ha! Helt ljuvligt ute idag. Kram

Äventyret framtiden sa...

Du skulle se hur mycket papper man får med sig hem när man handlar här. Jag måste visa någon gång. De älskar långa kvitton här och inte bara ett för de saker man handlar utan ibland också två eller tre. Här finns ju ingen pappersindustri men de hjälper väl Finland så gott de kan, kanske Sverige också har behov av lite hjälp inom den branshen? Jag har sparat årets alla kvitton i en låda sedan första januari i år, bara för att se hur många kvittondet blir innan året är slut. Kanske jag gör någonting roligt av dem? Lite dille är det förstås...
Jag har inte alls sett och lyssnat på Mello, bara sett Loreen i ett svep i nyheterba när hon vann i Sverige. Ja, varför ska man ha långa klor nu för tiden. Det är ju inte enbart Loreen. Här finns många långnaglade...jag ryser. Usch ja, så tant Karin är.

nalta norrland sa...

Naglarna Loreen har är ju fejk som hon typ har dragit på över sina fingrar, inget som sitter fast på henne när hon hor p lägger sig för att sova 😜
Jag såg inte på tv igår kväll.
Vädret idag lite kyligare och mindre sol jämfört med igår.
🤗

Carita Liljendahl sa...

Glad och imponerad av att du skrev Käärijä rätt :-) Inte lättstavat.
Gillar faktiskt inte heller Loreens överlånga naglar... förstår inte tanken med dem... vågade skriva det nu då du skrev att du inte heller gillar 🤣
Ska kolla Susjos blogg nåt tag då jag hinner!
Och ja, jag kan förstå att valet mellan ESC och fotbollen inte var svårt :-)

nalta norrland sa...

Har gjort ett blogginlägg till med svar ☺️

femfemman sa...

Bättre att få kvittona via Kivra . Men det kanske bara!är ICA som har det så...
Vi är iaf två som vare sig gillar låt, utförande eller äckliga långa naglar på Loreen. Såg bara fragment igår... men ska nog få till att hinna/orka kolla på lördag. Det räcker... och blir över... för mej! God kväll!

Klimakteriehäxan sa...

Jag råkade också se snabbreprisen av tävlingslåtarna - det är ju sceno- och koreografi som gäller, bryr nån sig om låtarna?
Om Loreen är vi löjligt överens.
Om Twilfit: vad var vitsen med att lägga till "by change" till det gamla väl inarbetade namnet?

Gunnel sa...

Med ettt så långt kvitto borde det ha varit långkalsingar. Rasmus är lika fotbollstokig som du. I förra veckan åkte han med ett supportertåg där de fick stå som packade sillar för att sen komma fram och marschera med polisbevakning för att se en match mellan ärkefienderna Landskrona och Helsingborg.

Anki sa...

Häftig bakgrund till kvittot! Sköna trosor är absolut viktigt ... helst i bomull!
Såg inte något av de program du nämner ... slötittade på en "lagom" bra film istället. :)

christian sa...

Hahaha, det var ett rejält kvitto för det lilla inköpet :)
Snabbkollade esc-låtarna å höll på att spy....
..man försöker överträffa varandra i osmakligheter, chockerande klädsel å överdådiga framträdanden :( Loreen å finnarna är som tagna direkt ur underjorden....
Det var en gång en melodifestival....

Annika sa...

Min syrra är storfan av mello. OCH hon älskar Loreens låt. Men hon tror Finland tar hem det.
Dock ja, när jag var hemma i mars spelade min syster Loreens låt så mkt att jag blev helt matt. HAHA!! OCH jag såg ju även finalen av mello, men jag tycker som du ... fattar inte vad det är som är så märkvärdigt med den? Jag vet, som att svära i kyrkan.
Men, jag kommer att se ESC på lördag med största nöje!! Ska bli såååå kul.
Börjar ju i bra tid här med, 15. Perfekt. Hos er börjar den ju så sent och slutar väl vid 00:30 eller så -- gäääsp.

Om min veckohandling slutade på 223 spänn skulle jag jubla. HAHA. Ja du vet ju hur det står till här ... prova det tiodubbla, hehe. Men bra underbraller från Twilfit FTW!!