lördag 6 maj 2023

Bokmärke och regnbågsfamiljer



Idag är det återigen LillaSysters tur att bidra med ett bokmärke. Ett riktigt stiligt sådant. Som ni vet gillar jag varken rosa eller fjädrar, men som kombi med den ”handskrivna” texten är det en otroligt vackert etikett – förlåt bokmärke. Tusen tack LillaSyster:-) 

Regnbågsfamiljens dag
Orsakullan har koll på så kallade temadagar. Idag är det regnbågsfamiljens dag och hon vill veta min erfarenhet i ämnet. Har inga erfarenheter alls i ämnet måste jag medge, men har självklart ”koll på” damfotbollsspelare som är gifta eller har en partner av samma kön och dessutom har barn. Mig vetande är det uteslutande fotbollsspelarens fruar som fött barnen.

Nilla Fischer är gift med Mika och har två söner söner Neo och Eli.

Hedvig Lindahl är gift med Sabine. Sönerna heter Timothy och Nathan.

Lina Hurtig är gift med Lisa. De har dottern Lo tillsammans.

Jennifer Falks sambo är Pernilla Johansson, och dottern heter Lilly.

Det är många fler damfotbollsspelare som är gifta/sambo, men de har inte bildat en regnbågsfamilj än.

Det är Orsakullan som håller i ”Maj 31 dagar”. 

Jag har hittat temat Bokmärken hos Klimakteriehäxan.

Det är Boklysten som har uppfunnit temat Bokmärken.

Om ni har tur visar även Hannele, Gerd, Åsa och Emma bokmärken.

11 kommentarer:

Hanneles bokparadis sa...

👑 snyggt, jag har lite annorlunda 🌈

femfemman sa...

Mycket regnbågsfamiljer inom damfotboll... och underhållningsvärld.
Funkar säkert bra...utom själva barngörandet..😊

nalta norrland sa...

Regnbågsfamiljer blir allt fler.
Inom sportens värld är det rätt många, men även i det vanliga livet finns det en hel del, Elin hade tidigare en kompis som hade två mammor… ja de bodde här tidigare men flyttade till Enköping (familjen var från Holland… ett av de länder som är överrepresenterade här i Åsele).
Fint bokmärke 👍
🤗

Ditte sa...

Instämmer helt! Jag tycker också bokmärket är riktigt snyggt. Och även färg och formkombinationen fastnade jag för.
Vad gäller regnbågsfamiljer finns det många och de blir än fler. Och möjligheten att älska den en vill, oavsett kön, är nog så viktig. Jag har en regnbågsfamilj helt när mig och är så tacksam, glad och stolt över dem.


Äventyret framtiden sa...

Regnbågsfamilj, så vackert det låter och så vackert det är.
Vackert är också bokmärket, stilfullt och ljuvt!

Gunnel sa...

Håller med Karin om att regnbågsfamilj är ett vackert ord. Det är en självklarhet att man ska få älska och bo med vem man vill, utan att andra människor ska lägga sig i det. Man kan undra ifall de inte har egna problem att ta itu med. Ha en bra söndag.

Geddfish ♥ sa...

Vackert bokmärke! Jag hade kunnat haft, men "orkade" inte.

Regnbågsfamilj är ett vackert ord.
Jag känner en, hon är fotbollsspelare, hon gifte sig med en annan tjej som fick barn. Men så kom den tjejen på att hon ville ha en man, så förhållandet sprack.
Likaså har det varit med en annan familj.
Men skönt att man får lov att ha sina val i livet.

Anki sa...

Ett riktigt stilfullt bokmärke!
Allt fler regnbågsfamiljer - fint att samhället kommit så långt att det är tillåtet att älska varandra oavsett kön.

byblixtra sa...

Käk & Kök var ett roligt namn och snygga lampor har de.
Alltså, Briska gillar jag, så jag tackar för tipset om alkoholfria drinkar. :-)
Åh, betongsuggan var ju snygg!

Mias Mix sa...

Snyggt bokmärke! Och fotbollsspelarna har du verkligen koll på, hade inte förväntat mig något annat. Men är det inte konstigt att så många i fotbollsvärlden är gay på damsidan?
Jag har ju jobbat i restaurangbranschen i många år och där är det väldigt vanligt. Men jag minns på 80-talet när jag jobbade med en tjej som talade helt öppet om sin sambo (en tjej) och då tyckte jag det var ganska konstigt. Tiderna förändras.

Klimakteriehäxan sa...

Oj gott om enkönad familjelycka i fotbollskretsar! Bra att det funkar!