onsdag 3 maj 2023

Körsbärsblomning i Kungsträdgården

Skulle kunna skriva om aprilvädret idag den 3 maj, fikat på stamstället och/eller leveransen av Sucky III (dammsugare) för några minuter sedan. Men istället bjuder jag er på helt  underbara dagsfärska bilder som bästisen Yvonne tagit i Kungsträdgården i morse på väg till jobbet. Tusen tack tjejen! Enjoy!





Kolla de magnifika speglingarna i vattnet. Ni ser väl armen av byggkranen till höger i bild också:-)

PS. På innergården har körsbärsträd nummer 1 slagit ut. Nummer 2, det vita körsbärsträdet har stora knoppar efter några regnskurar och körsbärsträd nummer 3 visar svaga livstecken. Det är max. 20 meter mellan de tre träden. DS.

12 kommentarer:

Stefan Karlsson sa...

Varje år säger vi samma sak. "Ja, men nästa år. Då ska vi..."

Tror säkert vi kommer säga samma sak 2024.

Hannas krypin sa...

Alltså wow vilka fantastiska bilder hon tagit. Varje gång som jag ser bilder från Kungsträdgården blir jag sugen på att åka dit.

femfemman sa...

Vackert!

LillaSyster sa...

Vackert så att det nästan gör ont♡

nalta norrland sa...

Så fint 🤩
Det är nått speciellt med denna blomning i Kungsträdgården.
Utvecklingssamtalet pågick i exakt 59 minuter och efteråt var jag helt utslut på.
Det mesta är okey… de surdegar Elin har kvar bör hon få undan innan skolavslutningen ifall hon inte blir sjuk.
Har jag berättat att vi ska försöka få byta läkare, det känns som om den läkare Elin nu har inte riktigt förstår vidden av problemet eller oss 🤪 enligt läkaren har jag MS, Elin bor i ett husdjursfritt och rökfritt hem… ja det är ju vara vissa av de fel som finns i journalen.
Att läkaren anser att det är mitt ansvar och att jag ska se till att Elin äter och sover bra - för jag är MAMMA!! - detta trots vi sagt att Elin bor på elevhemmet gör ju inte det lättare, jag kan ju tycka läkaren borde prata med Elin och inte ställa in fysiska möten och ringa mig i stället.
🤗

Ditte sa...

Ljuvliga bilder från Kungsan som Yvonne tagit. Var förbi där en sväng igår, men fick tyvärr inte till denna speglande bild. Såg den i verkligheten och nu repris här hos dig och på annan vacker blomning.
Nu är det verkligen vår i Stockholm.
Trevligt med fika på stamstället och att din nya dammsugare gjort entré.

Äventyret framtiden sa...

Yvonne är en pärla som ger dig sådana ljuvligheter att dela med dig av åt andra. Det är makalöst vackert..magnifikt.
Grattis till din nya dammsugare, en bra sak att ha!

Klimakteriehäxan sa...

Nu förstår jag: det är tidigt på morgonen man ska vara i Kungsan! Jag var där i helgen, med sedvanlig trängsel. Yvonnes bilder är riktigt fina! Dock tyckte jag att blommorna var lite bleknade redan ...

Anki sa...

Fantastiska bilder! Såå vackert!

Gunnel sa...

Så tjusigt!

Guldkryckan sa...

De där träden är så underbart fina, har ett par sådana mellan skolan och spårvagnshållplatsen, riktigt fina.

Fina bilder där, det gjorde hon bra. :)

Ha det bäst Bp.

Susjos sa...

Tack för dessa bilder Yvonne! Hinner inte heller åka in och se den fina blomningen, så jag tackar och tar emot!

Svar: Allvarligt så gillar jag inte heller Loreen T-shirten, främst den blåa färgen..brrr, men det är ju de svenska färgerna så.... liten i storlek var den också, men kommer nog bara att ha den med gänget när vi förhoppningsvis får träffa Loreen innan semifinalen, melloklubben brukar ju ordna en date...
Ha det fint!
Kram