torsdag 4 maj 2023

Tråktorsdag


Sucky III
Svart är en av de tråkigaste färgerna jag vet. Undantag kanske svarta jeans och leggings. Annars skulle jag aldrig sätta på mig svarta kläder. Skulle nog inte köpa nåt annat svart heller – trodde jag. Men rätt som det var så lyckades jag klicka hem en svart dammsugare. Han döptes till Sucky III.

Hur tänkte jag då?
Hur tänkte jag då kan man fråga sig. Troligen inte alls. För alla vet väl att en högglänsande svart dammsugare är väldigt avslöjande även utanpå, inte bara inuti i påsen. Får väl dammsuga dammsugaren framöver, alternativt använda Swiffer;-) Suck!
 

Täby bollarna
Täby bollarna som suttit på höghuset vid Täby Centrum har funnits i decennier. De har liksom blivit ett landmärke. De har alltid varit gula i grunden, varit LEDade och lyst i olika färger

Nya ägare
I och med att Täby Centrum fått nya ägare vars logotyp är röd plockades bollarna ned, restaurerades och målades rött. De är fortfarande LEDade, men verkar bara lysa i en färg. Urtråkigt tycker jag, speciellt dagtid då de inte lyser alls utan bara är röda. Det är faktiskt inte jul utan snart Midsommar.
 

Det är KajsaLisa som har uppfunnit Tråktorsdag.

10 kommentarer:

nalta norrland sa...

Svart är väl en icke färg tror jag… som färg på dammsugaren mindre bra.
Röda bollar… jo yes till jul är det fint med röda pumlor 😜
Torsdag och en mindre bra dag.
🤗

Äventyret framtiden sa...

Du får swiffra Sucky III-an så han glänser! Självklart vill han vara fin..

KajsaLisa sa...

Det tråkiga med dammsugare är inte färgen utan att man måste använda dom.
Sucky 3 var väl sött :)
Håller med om att bollarna ser oansenliga ut.
Tack för länken.

Ditte sa...

Ja, en svart dammsugare är ju helt ok.Hoppas den gör ett bra jobb.
Vi har en liknande, men i "ljust" mörkblått så dammet syns inte så bra. Du får köra ett varv med swiffer.
Leggings har jag aldig haft i någon färg alls, men svarta jeans och byxor har jag några av men då med en mer färgglad överdel.
Bollarna har jag nog helt glömt. Kan inte ens minnas de gula.
Tycker inte de ser så roliga ut. Tycker de nya ägarna kunde ersatt de gamla bollarna med något piffigare.

LillaSyster sa...

Men Sucky 3 ser liten och smidig ut. Du får väl köpa en sprayburk och lackerade om ifall du inte står ut♡

LillaSyster sa...

Eller pimpade med stripes =)

femfemman sa...

Svart är dammsamlande. Men det går att torka av. Eller så får man ha tn dsmmig dammsugare.
Ganska ok med svart... även om det mestadels blir blått när jag köper något jag ska ikläda mej. God kväll!

Guldkryckan sa...

En dammsugare måste man ju ändå ha även om swiffer är att föredra, håller med lillasyster, pimpa den så det ryker om det. ;)

Tack för rättelsen Bp, korrigerat i detta nu, du borde rätta nationella prov. ;)

Ha det bäst.

Klimakteriehäxan sa...

Jag kör rätt mycket med gladsvart ... och trivs med det, men jag är rätt färgglad ändå/också! Såg din orange blus i gulligt babyblått men lyckades avstå. Fast det var svårt.

Gunnel sa...

Jag skulle vilja ha en orange dammsugare för jag hatar att städa. Inbillar mig att det hade blivit aningen roligare då.