tisdag 2 maj 2023

Tröga Täbybor ???!!!



Ja, kan ni tänka er!!! Det fick jag höra igår i en relativ ny(???) klädesbutik i Täby Centrum. Butiken heter ”sthlmblvd”  (Stockholm Boulevard). Första gången jag besökte den var i söndags. Men sedan såg jag något jag absolut ”villhövde” och återkom igår.

Sedan november
Den trevliga och kunniga expediten frågade mig hur länge jag trodde att butiken funnits i Täby Centrum. Jag var absolut bergsäker på att den öppnade för cirka två månader sedan. Det hade den inte gjort, utan flyttat in där den 1 november 2022. Ooooops!
 

Upp till ett år
- Vad gäller mode är Täbyborna väldigt tröga, berättade expediten. - Det kan ta upp till ett år(!!!) innan Täbyborna upptäcker en ny klädesbutik och dess sortiment. Detta faktum hade centrumledningen tagit reda på. Ooooops igen.
 

Dåliga tider
Dessvärre fick jag med svansen mellan benen medge att jag är en av drygt 70 000 Täbybor som uppenbarligen är tröga. Och med tanke på att det är ”dåliga tider” så kan jag bara hoppas på att 

1. butikens hyra är omsättningsbaserad och

2. sthlmblvd kommer att upptäckas av fler snart, för deras dam- och herrsortiment är – ja, ni vet dregel, dregel;-) 

PS. Såg ovan orange blus/skjorta eller vad man kan kalla skapelsen (i hundra procent bomull) och kunde stå emot ett köp i exakt 24 timmar. Även den vita blusen var väldigt nära att följa med hem, men den ”villhövde” jag inte lika mycket. Anledning är att den är vit, och vita plagg är sällan vita i mera än fem minuter när jag bär dom;-) DS.

13 kommentarer:

femfemman sa...

Nej, vita kläder, det är ingen bra grej för mej heller! Svårtvättade också. Speciellt för att de inte kan blandas med andra färger....
Orange är inte min färg heller... ser inte klok ut i den .. Men det lär vara trendigt med orange i år.
God kväll!

Geddfish ♥ sa...

Orange är snyggt och coolt. Vitt aktar jag mig för men ibland blir en vit kavaj ett måste.

Äventyret framtiden sa...

Här finns både vitt och orange och andra färger med.
Grattis till den orangea skapelsen, den som du stod emot i exakt 24 timmar, sen var det klippt förstår jag.

Gunnel sa...

Kunde du verkligen stå emot den tjusiga blusen ett helt dygn? Den är urläcker. Jag klär inte i vitt, i så fall får det i varje fall inte vara kritvitt för då blir jag blek som ett spöke.

nalta norrland sa...

Ooups att det tog så lång tid att upptäcka en ny butik låter märkligt.
Jag hade faktiskt valt den vita blusen, den orange skapelsen är inte min stil (inte den via heller men om jag måste välja antingen eller 😜) vitt är ju enkelt att köra med klorin 😝
I valet att gå i vinterskor eller gympadojor så väljer jag att tvätta ifall jag blir lerig ☺️
Jo yes snödrivan på trädäcket framför Elins fönster börjar minska 😅
🤗

Susjos sa...

Grattis till den härligt brandgula skapelsen, jättefin! Så åker man till Täby och ser den i centrum så vet man att det är BP! Den vita blusen är också jättefin! Nu måste jag kolla om denna butik finns på MoS också?
Ha en fin kväll!
Kram

Ditte sa...

Kul att du upptäckte butiken- Och den orange blusen är ju superfin. Bra att du slog till. Även den vita är jättesnygg.
Fin butik! Hit ska jag ta mig när jag är kryckfri. Jag och promenadväninnan Agnets ska också besöka då "Starfish" (Kan ha glömt namnet...)

Marita sa...

Så fina och läckra blusar. Orange är "min" färg går tyvärr mest i svart nuförtiden men har orange som accent hehe. Butiken har jag sett och har hyfsat koll på nya butiker. Har dock inte ännu varit in i den pga mest att de säkert inte har något som passar min kropp. Blir så besviken när jag vill ha men sen inte fungerar när jag provar dem.

Klimakteriehäxan sa...

Den orange toppen var väl gjord speciellt för dig??? Jättefin. Du har helt rätt om vitt, blir fläckar direkt - och är det av tomat eller frukt så är det för evigt ...
Sthlmblvd hittade jag i Nacka forum du la väl märke till deras roliga skyltar för olika klädmärken?
https://klimakteriehaxan.blogspot.com/2022/09/en-skyltsondag-som-kanske-blev-lyckad.html

Anki sa...

Oj ... tänk att det tog sån tid att upptäcka butiken! Urläckra blusar, men inget som jag skulle våga mig på. Jag vill ju helst inte synas alls, så orange går bort, men undantag av en knallorange tröja som min mamma stickade för säker 40 år sedan :)

Svar: Trappor och hund ... då fixar man den dagliga motionen utan att gå på gym :)
Bilden med klockan togs när vi var på hemväg efter morgonpromenaden, som startat ca 1 timme tidigare och då var vi ändå lite senare än annars :)
Alldeles riktigt ... det var hos henne Paula och jag var förra sommaren. En fantastisk resa!
Solsken även idag :)

Mias Mix sa...

Alltid kul med nya butiker och att få fylla på garderoben med något nytt. Den orange blusen passar ju dig perfekt!
Tack för att du bloggar om Dittes intervju, har jag missat helt och måste förstås kolla. Läste även inlägget om Ruth. Vad skönt att det inte blev värre. Det tog två år att övertala min pappa att skaffa rullator och när han väl hade skaffat en var han överlycklig.

Annika sa...

Gillar den orangea. SNYGG. Kul med färg. Våga vägra svart liksom :-D
Vitt är snyggt, men jag spiller ju jämt på mig, hehe.
Men har ändå ett gäng vita blusar sommartid.

LillaSyster sa...

Så vårfin du kommer att vara nu =)
Det är kul att shoppa när man springer på saker man villhöver♡