torsdag 25 juli 2019

Stockholm vs. Manchester


32 grader i Stockholm med picknick på en parkbänk. Själv var jag klädd i sommarbyxor och en luftig t-shirt;-)



Som sagt, 32 grader även i Manchester, men bilderna visar de fräcka utsmyckningarna på Yvonnes hotell - Ibis Styles. Så himla läckert. Och behöver man en parasoll/ett paraply är det ju bara ta för sig;-)

Då KajsaLisa är på semester så utgår jag ifrån att även hennes Tråktorsdag är ledig. Passar riktigt bra, då denna torsdag verkligen inte var tråkig.

32 grader i Stockholm och Manchester
Kan berätta att det var 32 grader i Stockholm och Manchester idag. Hur vet jag det då? Bor ju strax utanför huvudstaden, och min app visade dagstemperaturen. Vädret i Manchester googlade jag. Varför gjorde jag det då undrar ni kanske.

VM i barbershop i New Orleans
Jo, favo kollegan Yvonne tog fakirplanet till Manchester i morse. Hon ska delta i en workshop (tror jag det var) för Rönninge Show Chorus räkning. Hennes barbershop-kör kommer förresten åka till VM i New Orleans i september, där kören satsar på att försvara sitt guld de vann 2017.

PS. Bilderna jag lägger upp är dagsfärska och har i allra högsta grad med inlägget att göra;-) DS.

8 kommentarer:

Ditte sa...

Verkligen varmt i Stockholm idag, men jag tog mig över kanalen för att se hur nya skyskrapan ter sig. I övrigt en del kommande resejobb inne vid fläkten. Nu däremot skönt balkonghäng.
Kul med Yvonne som är i Manchester. Och gillar man att sjunga är ju en workshop där säkert både givande och rolig. Minns att den kören vann VM i barbershop förra året. Så roligt. Kul med en resa till N.O.
Önskar dig en fin kväll och tråkigt har jag absolut inte heller haft det.

Geddfish ♥ sa...

Det var ju ett helt underbart inlägg, inte alls tråkigt! Häftigt med väninnans kör!
Hoppas du haft det skönt och jag säger bara att det har jag också haft. Värmen gör sitt till måendet!

Paula sa...

Vilket häftigt foto, det första. Jag fick titta en bra stund för att få ihop fotot, trodde först att tjejen satt på huvudet på en levande pojke...
Ja vi har diskuterat detta med svart klädsel i värmen mycket de senaste heta dagarna. för det är ju så att åker man ner till Medelhavet så går kvinnor speciellt gärna klädda i svarta fotsida klänningar när det är riktigt hett. Och det sägs att svart isolerar. jag tycker svart drar åt sig värmen istället för att isolera och klär mig mycket hellre i vitt än i svart...
Måste erkänna att jag just nu mycket gärna skulle vilja använda mitt paraply...
Kul att du gillade fäbodinlägget, tänkte faktiskt på dig när jag gick där mellan kossorna, undrar vad BP skulle tycka om lösa kossor på vägen...

Ama de casa sa...

Haha! Första bilden är helt underbar :-D

Coolt hotell hon bor på, Yvonne! Jag trodde först att glasögonen låg på ett bord och det var en närbild, fotad genom dom. Men det stämde ju inte riktigt. Efter en stund fick jag ihop det :-)

Fortsätt att njuta i värmeböljan!

Guldkryckan sa...

Tråktorsdag stämmer in på mig....fyfan rent ut sagt...förlåt...värsta dagen på kneget ju vanligtvis...APT....burr ;)

Håller tummarna för yvonne då...lycka till.

Ha det fint Bp

Anki sa...

Härligt inlägg och som sagt inte det minsta tråkigt! Häftig bild den första!
Tusen tack för alla kommentarer - kul att du var med på resan!

nalta norrland sa...

Jag tror det är varmare idag än igår, plus 30 redan kl 11 och nattens temperatur omkring + 20 vilket går att jämföra med dagstemperatur från midsommar till 18 juli då vi vanligtvis låg på + 13.

Någon tråktorsdag var det absolut inte.

Gillar solglasögonbilden.

Freedomtravel sa...

Nog är det varmt alltid! Man ska ju inte klaga, men liiite skönt har det varit på det svala jobbet. (Jobbade hela två dagar, både torsdagen och fredagen ;))