tisdag 24 januari 2017

Weekly photo challenge: Vecka 4 – ”Stå”

Sannas ”weekly photo challenge” är bara fyra veckor gammal, och jag kan bara säga att den verkligen har gjort succé i blogglandia! Så himla kul tycker jag. Veckans ord är ”stå”, och det ordet kan verkligen stå för mycket såg jag när jag slängde ordet i synonymer.se. Hoppas ni gillar min blanding av bilder som förresten är dagsfärska – bara en så’n sak:-)


Den här bron – Stocksundsbron - står på mycket läckra pelare tyker jag.


Som vanligt står jag på både stadiga och långa ben när jag är en skugga av mig själv.


På den här bilden står det massvis med saker. Men busskuren som kranen håller på att lyfta upp på lastbilens flak står inte längre – den dinglar just nu.


Här står en tom kaffemugg på en papperskorg och väntar på att slängas…


Jo då, här hemma står det fortfarande LP-skivor i hyllan. 80 procent av dom tillhör maken som faktiskt lyssnar på dom ibland.


Bilden är arrangerad, för inte står vår badrumsdörr öppen i vanliga fall;-)


Fler stående bidrag hittar ni här.

27 kommentarer:

nalta norrland sa...

Många stå upp bilder :) Stocksundsbrons pelare är väldans läckra.

LP skivor står även hemma hos oss, 99.9% är mina :)

Carita Liljendahl sa...

Så många fina bilder här också!
Jag har några idéer, och såg ett par saker jag kunde ha fotograferat i dag.
Men har haft så mycket jobb, och tankarna även annars på annat håll, så blir mot slutet av veckan med mitt bidrag.
Håller med, utmaningen är kul och har lockat många :-)

nalta norrland sa...

Nu har jag varit in till Sanna å kollat ”weekly photo challenge” så i morgon ska jag försöka komma ut och se om jag hittar några "STÅ" bilder.
En kul ide :) sådant uppskattar jag, verkligen.

Susanne sa...

Fina bilder. Jag är oxå med men mina bilder ligger på Insta.

Geddfish ♥ sa...

Finurliga och fiffiga bilder! Jag grunnar också på STÅ, men jag kör ett foto på Insta, har så gjort länge.
Sanna har ju kört den ett bra tag där. Duktig tjej. Och så kul att många hänger på i bloggform!
Go´kvällkram

KajsaLisa sa...

Gillar också den nya fotoutmaningen, sen har man hela veckan på sig, Stocksundsbron blev skitläcker, spar min bro till "Ovan" nästa omgång.
Sen lite allmänbildning, nej det var inte Ozzy utan den här mannen.
https://www.youtube.com/watch?v=jGKETf4-tVM

Ditte sa...

Tack för ännu ett härligt inlägg och med mycket humor. Gillas verkligen! Stocksundsbrons pelare är läckra, men jag undrar om inte några passat i orange, lila och limegrönt också.
Ditt inlägg "står verkligen ut" och pekar på just ordets olika innebörd. Mångfacetterat!
Tack för fina bilder och rolig text. Ger dig stående ovationer! Och humor står sig aklltid!

Karin sa...

Härliga tolkningar av ordet stå!

Beppan sa...

Härlig variation på ståbilder! Måste kolla den där utmaningen - jag gillar ju sådant... Undrans om man kan hala på så här några veckor efter starten?

Marina sa...

En stå(tlig) samling bilder!

Anki sa...

Perfekta stå- bilder i sann BP- anda! Snyggt jobbat med dagsfärska bilder!
Svaret på din undran är råbock, där jag uteslöt de fina hornen :)

Mascha sa...

Stunning photos. Most I like the second with the shadows.
By the way: I have my old vinyl collection still too.

Ama de casa sa...

FörSTÅr att du gillar bropelarna där - många rosa nyanser... :-D

LP-skivorna som vi hade i den klassiska dryckesbacken gjorde vi oss av med vid flytten till Spanien. Grammofonen var ändå väck den med. Dessutom var deras ryggar ett av vår katts favoritställen när det kom till "nagelvård" ;-)

amo sin blogg sa...

Kreativ løsning av temaet Stå.
Eg lika alle, men det mest spesielle er
pålane under brua i lekre fargar.

Ha ein fin dag.

Jutta K. Germany sa...

Danke für deinen lieben Kommentar für : "Stand "
Du zeigst auch tolle Beispiele, das gefällt mir.
auch dein Blog ist toll, sehr vielseitig.
♥liche Grüße aus Deutschland

Bevare mig väl sa...

När jag läser detta så kommer jag ihåg att jag nog besökt dig innan jag kom med i ordet. Du har liksom typ, de sägs i fin mening från mig till dig: Du har ett speciellt sinne för humor och din bild i headern konst eller konstigt, det är liksom dig på ett sätt. Nu blev det lite personligt här - men se det som en hedrande kommentar om dina härliga bilder och de tankar du har bakom.
Så det så :-)
Med sting i stå :-)

Days by Johanna sa...

Härlig tolkning av stå :)

Nej det är inte så kul och vara Johanna just nu :( Men det kommer nog snart bli bättre, tabletterna tillför bara något som min kropp ha brist på nu, så när nivåerna ändras kommer jag må mycket bättre.

kram <3

cat sa...

Ha ha är inte pelarna lite väl rosa för din smak!? Man kan ju undra varför mugginnehavaren valde att ställa muggen i stället för att slänga den?

Nej öppen toadörr förekommer väl aldrig......

Steve sa...

Och du står i.

Maria sa...

Åh vad du har stått i ;-) Som en rapport från verkligheten typ!

cissi sa...

Oj, vad många fyndiga förslag på temat. LP skivor har jag också massor, men tyvärr inget att spela dom på.

Herr Nilssons Fru sa...

Här var de mycket stå. De där pelarna var ju för läckra. Är de lyse som ger dem färg eller är de verkligen rosa tros.
Många fina bilder.
Kramiz

Sara Pepparkaka sa...

Jag hade så svårt att komma på något, och du har ju många alternativ!

Eva Trillian sa...

Så många bilder på temat :) Bropelarna blir ändå favoriten - jag gillar verkligen när människor tar sig tiden att göra något vardagligt vackert!

Susanne ❤️ sa...

Perfekta bilder till ordet STÅ, du har öga för att hitta det man inte annars tänker på :)
Favorit är nr 1 med dom ROSA pelarna i allt grått (upplyftande :)
Du har väldigt långa ben, det ser jag i alla fall ;)
Tack för att du är med vännen
Stor Kram
Sanna

Olga T sa...

MIssade visst detta inlägget tidigare. Bropelarna är ju kanon! Den bilden som står sig bäst i denna serie ;)

Mias Mix sa...

Härlig variation på ordet stå. Du är så duktig på att alltid ha färska bilder!! Bropelarna är superläckra och gillar även bilden på LP-skivorna lite extra! Ha det gott! Kollar igenom dina andra inlägg en annan dag :)