fredag 20 januari 2017

Roligare disk med Lilla My


Foto: Carita





Egentligen hade jag tänkt att skriva om det omdiskuterade orangea kuvertet som vi alla fick hem häromdagen. Men sedan läste jag Caritas inlägg om Lilla My på en disktrasa som hon tänker lotta ut - disktrasan med Lilla My på alltså, och då ändrades mina planer snabbt. För inte tackar jag nej till perfekt bloggfoder;-)

Lilla My 1
Det är ytterst sällan att jag deltar i utlottningar, men här gör jag ett undantag. Av favo kollegan Yvonne fick jag för några år sedan en ”badge” med Lilla My med en förklaring varför just jag förtjänade den. La upp ett blogginlägg, men orkar inte leta efter det;-)

Lilla My 2
I Stockholm används ett Access resekort inom lokaltrafiken. Mitt kort ligger i ett fodral med Lilla My på (se bildbevis ovan).

Lilla My 3
Idag var det första gången jag sett en disktrasa med Lilla My på, och jag gillar den skarpt. Dessutom verkar Yvonne och jag själv tycka att det är lite Lilla Mya över mig som person;-) Så därför deltar jag i utlottningen hos Carita. Å japp, i vårt hushåll används fortfarande disktrasor, då vi endast ha två levande diskmaskiner i köket – maken och jag. Det funkar utmärkt kan jag berätta. Här kan ni läsa mer om utlottningen och reglerna.

PS. Tycker att det här blev ett bra mycket roligare inlägg än en story om det orangea kuvertet, även om jag absolut inte klagar på en riktigt saftig ”löneökning” trots att jag inte rört ett finger under det gångna året:-) DS.

24 kommentarer:

Geddfish ♥ sa...

Jag älskar Lilla My! Hon har så finurliga funderingar. Å det är säkert som du, BP, kan tänka mig det 😁

I mitt hushålle, som Tjorven sa, eller nån, så har det inte funnits diskmaskin sedan 1995. Här handdiskas och disktrasor används. Jag har t.o.m. stickat ett flertal disktrasor.

Mysigt inlägg 😁

Carita Liljendahl sa...

Åh, vad härliga Muminbilder. Lilla My ger mig styrka. Hon stampar med foten i golvet, säger vad hon vill, är sur även om det inte "så att säga passar in".
Tack för att du är med och för länken!

nalta norrland sa...

Lilla My är en favorit :)

En gång för så där 100 år sedan hade jag tänkt tatuera Lilla My på min handled :) nu blev det inte så eftersom jag helt enkelt är för feg.
Är man sprit och stick rädd ja då går även tatuering bort... ingen risk jag skulle bli sprut narkoman ;-)

svar Yes Din mustaschprydde man - eller det är ju inte Din man... - skulle få mig att handla på Bolaget oftare om han fanns där ;-)
lite ögongodis tackar jag ju inte nej till :)

Comsi comsa sa...


En gång var det en som sa att jag påminde om Lilla My
- jag är inte helt säker på att jag håller med. :D)

Kram ❤

Meta sa...

Muminfigurerna och lilla MY är så härliga och att ha dom på en disktrasa det är en kul grej. Tänk så mycket roligare allt sånt klabb blir med fina trasor. Köpte själv några fina på Hemtex på rean. Min väninna hade en gång en hund som var döpt efter henne. Lilla MY.
Ha det gott och njut din löneförhöjning. Här blev det inte mycket.
Kram Meta

Ditte sa...

Lilla My gillas skarpt! Och jag kan tänka mig att det finns vissa likheter mellan lilla My och dig. Håller tummarna för en vinst.
Vad gäller det oranga kuvertet så har det ju en uppiggande färg och jag tycker som du att det i år kom med lite trevliga överraskningar.

I vårt hushåll finns en diskansvarig och det är inte jag och maskin finns inte.(Hoppar dock in i disken vid behov)
Uppmuntrande och trevliga disktrasor piggar upp och jag försöker titta efter dem . Men Lilla my har jag inte sett. Får leta.

Rantamor sa...

Älskar Lilla My !!!

Steve sa...

Så enkelt kan alltså t o m disken göras lustfylld.
Visst är det välordnat när man får "löneökning" utan att ha gjort ett handtag.

Anki sa...

Härliga Lilla My ... hon säger vad hon tycker :)
Här diskas också för hand ... när vi flyttade hit för snart tjugo år sedan fanns en diskmaskin som vi kastade ut. Ansåg att vi hade större nytta av en vedspis än en diskmaskin.

Kolonilotta sa...

Här var det verkligen färgglatt idag! :)
Härligt även om jag aldrig gillat Mumintrollen. Hoppas du vinner! :)
Trevlig Lördag!
Kram

Anita Malta sa...

Färgstarkt och kul, Lilla My är en riktigt söt liten figur som nog charmar de flesta. Lycka till i disktraselotteriet ;-)

Eva Trillian sa...

Lilla My är, helt klart, ett trevligare ämne än det brandgula kuvertet - som vi inte fått ännu, men det är väl så när man inte bor lika centralt som du ;) Vi längtar inte efter det heller direkt!
Lycka till i utlottningen :) det hörs ju att det är hos dig Lilla My skulle känna sig som mest hemma!

Ama de casa sa...

Kan det möjligen vara det här inlägget du menade:

http://bp-computerart.blogspot.com.es/2010/04/mycket-glad-fredag.html

/Sherlock Ama :-D

Ama de casa sa...

Och Lilla My på en wettex, det får mig att drägla en aning... Finns inte i min samling :-D

Emma, Sol som sol? sa...

Mumindalen är inte min grej. Fick ett mumintroll i present någon gång när jag var liten och gillade den inte! Om Lilla My kan jag för lite för att säga något mer.

Har också en väninna som hade en hund som lystrade till My, en shizhu eller hur det nu stavas. Shih tzu, tydligen.

Här diskas det också för hand, avskyr det. Har ett berg nu igen! Tror inte ens en fin, färgglad, rolig, härlig - och allt annat positivt - disktrasa skulle få mig att tycka annorlunda. Dessutom skulle jag ha svårt att använda en specialare, för fin till att slabba med, :-)

Stare Ström sa...

Muminfigurerna måste man väl ta till sitt hjärta!

Olga T sa...

Lilla My är en av mina favoriter!
SV: Jo visst är det kul med många kommentarer. Kul också att jag fotat lite mer så att jag haft bilder att använda!

KajsaLisa sa...

Gillar också Lilla Mys attityd, coola grejer.

Susanne ❤️ sa...

Jag bara älskar lilla My och mumintrollen
Håller tummar att du vinner för det är du värd :)
Hoppas du haft en bra början på helgen.
PS nästa ggr skickar vi dit gubbarna lite "sexiga" för att se om dom klarar det bättre haha
Betalade hon inte det dom förstörde ??? Minns att du bloggade om det måste kolla upp
Kram till dig

Unknown sa...

Lilla My, en personlighet att räkna med.
/kiki

Anders W sa...

Jo det orangea var väl ingen glädjespridare. Föredrar Muninfamiljen i stället, en favo!"

Anni sa...

Det är lätt att hitta inlägg med hjälp av sökrutan du har uppe till vänster!
Själv är jag en mumin-fan sedan barnsben, men liknar mig mest vid Mymlans mamma som har så många barn att hon inte kan hålla reda på dem. Du är alltså ett av mina barn om du är Lilla My. Och mitt Accesskort har muminfodral ...

Men något orange kuvert har jag inte fått. Antingen får jag inga pengar alls (mycket troligt) eller så har PostNord slutat dela ut post (också troligt).

Annette sa...

Lilla My är min favorit också :) Vilka fina saker! Hoppas att du vinner!

Marita sa...

Lilla My är en favvo för mig med. Ett sådant kortfodral har jag haft som med tiden gick allt mer sönder. Försökte laga med silvertejp tills fodralet föll isär helt. :-(