torsdag 12 januari 2017

Dagens aktiviteter



Visst låter rubriken lockande! Men ärligt talat så är den väldigt ambitiös med tanke på vad jag faktiskt gjorde idag.
Medan maken ”omorganiserade” böckerna i en av våra bokhyllor (ja, ni ser rätt – det står gamla hederliga fotoalbum i hyllan) stack jag en vända till Täby Centrum. Meningen var att fota några skyltar till kommande Skyltsöndag. Det gick sådär kan jag säga. Istället fastnade en massa annat på minneskortet.



Att titta ner när man går i ett köpcentrum kan vara ganska så underhållande. Det är ju faktiskt inte varje dag man hittar fossiler i ett marmorgolv. Den väldigt allmänbildade maken upplyste mig om att det är en ammonit jag hade hittat.


Den bilden borde jag kanske ha sparat till Skyltsöndag, för den innehåller ju faktiskt en skylt. Men här fastnade jag i första hand för de läckra färgerna. Varför görs sådana snygga vinteroveraller bara för barn? Jag skulle inte tveka att sätta på mig åtminstone en jacka/kappa i dessa fina färger. Å visst ja, Sale-skylten var ju i orange:-)


Carita la upp en fin vägg från Täby Centrum på sin blogg igår. Den föreställde en totempåle samt några palmer och tillhör Skandinaviens störta minigolfanläggning inomhus - Paradise Adventure Golf. Alltså tog jag mig en titt. Det första jag la märke till var inte minigolfen utan denna läckra sittgrupp. Stolarna eggade också min fantasi och här tänkte jag på kannibaler. Varför undrar ni kanske. Jo, kannibaler äter ju människor. Men att äta hår är ju ingen hit. Alltså används håret som sittdynor;-)


Ljusförhållandena i den underjordiska anläggningen var usla, men här ser ni en bråkdel av 36-håls banan. Idag låg den dock öde. Min slutsats här är att pensionärer inte gillar minigolf och därmed inte heller utnyttjar anläggningen en vardag klockan 15:00;-)

20 kommentarer:

KajsaLisa sa...

Härlig färg på overallerna. Jag har sagt det tidigare, att jag måste besöka ditt Centrum, men just nu har jag svältmånad efter jul.

Ditte sa...

Tack för uppiggande text och bilder! Det gladde ett förkylt och tungt andandes hjärta.
Roligt med aktiva människor. Och trevlligt att få se lite nytt dessutom.
Barnoverallerna är urläckra! Tror en sådan hade passat yngsta barnbarnet perfekt. Han had everkligen burit upp den. Den äldre vill inte direkt som sjuåring ha overaller.
Sittgruppen bar häftig, spännande och intressant design. Klart annorlunda!
Kul med en så stor minigolfbana inomhus. För egen del har vi testat den vid Globen, Tolv Stockholm, där varje hål representerar en känd byggnad i Stockholm men det är nog bara 12 hål. Dock fantasifull men utan kanibala inslag.
Vore kul att vid tillfälle testa Paradise Adventure Golf för det verkade inte var kö dagtid.Bra tips! Tackar!

Olga T sa...

Overallen är kul, men kan inte tänka mig själv i så många färger på en gång. Den där minigolfbanan lockar!

Comsi comsa sa...


En jättegammal gammal bläckfisk. :D)

Kram ❤

Susanne sa...

Tänkte på det där med färger när jag tränade idag. Nästan alla inkl mig själv har så färggranna snygga träningskläder men vår vanliga kläder oftast är enfärgade i någon mörk färg (iaf under vinterhalvåret)

Steve sa...

Kannibaler? Ja, i nån riktning ska ju tankarna gå.

Susjos sa...

Härliga glada färger behövs i januari månad, så tack för barnoverallerna!!! Kul med en golfbana inomhus, det borde ju locka alla golfare?

Sv: Första budet var 5000kr över vårt utgångsbud...inte så mycket att hänga i julgranen...idag kom budgivare 2 in i bilden, med ett lite högre bud...som det ser ut nu har budgivare 1 lämnat fältet och vi måste bestämma oss....suck och stön!!!!

nalta norrland sa...

Overallerna är ju fina men troligtvis har de börjat bli omoderna då denna randning varit med under flera år, då Elin var liten för så där en 8 år sedan var de väldigt populära på äldre barn :)

En överkörd orm som blivit i ett med cementgolvet...

En inomhus minigolfbana låter som ett lekland för vuxna...

svar Jag blev förvånad av den jag uppfattade negativa kommentaren,
att det är lätt att missförstå ibland då den som skriver tänker på ett vis å den som läser på ett annat vis beroende - en tolkningsfråga.
Det är ju inte lätt alla gånger, men så länge vi kan reda ut vad vi uppfattar som fel är allt lugnt :)
Jag är säkert lite ömtålig och reagerar lite avigt i vissa lägen.

kram

Geddfish ♥ sa...

Jag fastnade för första bilden, jag! Kanske för att jag refererar till mitt eget kaos jag hade, som inte är helt under kontroll än, arbetar på det.
Färger är härligt, tack för det!
Idag kan du få höra på radioinslag live, ligger länkar hos mig. Jag hade en fantastiskt berörande dag igår.
Trevlig fredag och allt gott ♥

Emma, Sol som sol? sa...

På kannibalfotot insåg jag att jag inte förstod hur stort något är. Jag såg fotot ochbtrodde det var ett skyltfönster, tänkte att jaha, jo. Medelåldern vid golfande är väl ganska hög och på framför allt män brukar ju håret trilla av så jo, peruker - toupéer i det här fallet - kanske passar att sälja tillsammans med de härliga badhanddukarna i bakgrunden.

Sedan läste jag texten. Jaha... sittgrupp.

Minigolfbanan var ju hur läcker som helst!

Ama de casa sa...

Haha! Dina tankebanor är ju helt underbara! Tänker närmast på kannibalerna och håret...

Den där fossilen fick mig att tänka på kanelbullar och stolarna på Beatles :-)

Fin minigolfbana! Borde kanske spela snart här i stan igen. Fast det vore ju dumt att sabba den där vinsten (okej - delade vinsten) som jag lyckades med senast :-D

Marina sa...

Vad kul med en minigolfbana inomhus. Kanske kan var värt att prova någon gång...man vet aldrig när jag skulle råka ha vägarna förbi...

Days by Johanna sa...

oh overallerna var jättefina och håller med, varför görs bara sånt till barn? Borde göras mer sånt till vuxna!!! :)

Jag har svårt och somna om kvällarna fast jag är trött, tänker för mycket då. Blä på det, men somnar när jag anstränger mig för inte tänka på det.

Jag har med lite svårt för medium, vet inte vad jag skall tro, men tanken är ju fin och hon hade ju skrivit om begravningen att hon inte ville ha ett kort på kistan och gjorde vi det skulle hon föra liv, så förstår om hon var där för kolla om vi skött oss :P

Anki sa...

Marmorgolv kan vara riktigt trevliga med trilobiter och ammoniter - häftig påminnelse om tider långt långt före vår.
De där kannibalstolarna tycker jag ser lite läskiga ut!
Golfbanor är inget för mig - och det gäller både "vanlig" golf och minigolf :)
Fina overaller - kanske inget för mig då som helst inte vill märkas...

cat sa...

Jag hade gärna sett dig i ett inlägg iförd en kappa i glada färger med ränder. Du får se det som ett uppdrag till dig själv att finkamma butiker och nätet efter något liknande :-)
Minigolf i underjorden känns inte det minsta lockande för mig, men jag antar att det finns en efterfrågan, för varför skulle det annars finnas?

Eva Trillian sa...

Håller med dig; en jacka i de färgerna som vinteroverallerna har kan jag också tänka mig - men färgerna är väl för "barnsliga" för vuxna ... tror de ja!

Kolonilotta sa...

Dina ögon missar då ingenting!
Men en sån där overall eller om det hade varit en randig jacka hade jag ALDRIG satt på mig!

Och minigolf inomhus. Nej tack. Men himla snygg bana och ljussättning.

Carita Liljendahl sa...

Vad kul att se bilderna inifrån Paradise Adventure Golf.
Och stolarna är verkligen fantasieggande!
Kul att lära sig mer om ammoniter också.
Och tack för länken!

Annette sa...

Där ligger det ju många böcker som jag skulle kunna tänka mig att läsa! To kill a Mockingbird har jag inte läst än, men det måste jag göra. John le Carré har jag läst en del av, bland annat Den lilla trumslagarflickan. Och så såg vi filmen Tinker, tailor soldier spy för ett tag sedan. Är det verkligen en ammonit? Vad roligt att få se en sådan! Som sagt, det gäller att hålla ögonen öppna om man skall få se spännande saker :)

Anni sa...

Plötsligt känner jag att jag måste åka till Täby centrum och spela minigolf - vad kul!
Snygg ammonit i marmorgolvet! Jag har en ammonit i koppartråd som Äldste sonen gjorde i slöjden för många år sedan. Den hänger som ett konstverk i vardagsrummet.