söndag 8 januari 2017

Skyltsöndag #87

Då jag har tillbringat större delen av den gångna veckan i idet har jag fått gräva lite i mitt arkiv för att hitta några skyltar. Och inte är de så speciellt roliga heller. Men man tager vad man haver. Men Claes-Görans skylt är i alla fall ”veckofärsk”.


På grund av rådande kyla hade Claes-Göran bara bytt text på den ena sidan av skyltlådan – ”May the force be with you” – Med andra ord – ”Star Wars it is”. Skulle gissa att h*n som bytte texten behövde "forcen" med tanke på då rådande väderlek.


Här har vi en "reklampelare" för olika saker från Thailand. Bilen verkar även leverera thaimat. Less is more skulle jag vilja säga här. Men observera att gatan är snöfri, alltså är bilden tagen för två veckor sedan.


Hunkemöller i Täby Centrum kör sitt eget race. Visade ju en skyltning från butiken redan förra veckan. Då var det mellandagsrean som stod i fokus. Den här skylten är tagen före jul. Antingen gillar man den fräcka reklamen eller så tycker man att den är könsdiskriminerande…


Då jag har bestämt att skyltar även kan vara affischer och etiketter så kvalar den här flaskan in som skylt – helt klart.


Roligare än så här blir det inte. Men jag hoppas på bättre utdelning nästa vecka, då SMHI lovar mera mänskliga temperaturer;-)

Pumita har uppfunnit Skyltsöndagen. Jag förvaltar den.

Alla skyltare hittar ni här.

26 kommentarer:

Comsi comsa sa...



De röda underkläderna funkade till jul men nu behöver man
något med päls. :D)

Skyltkram ♥

Susjos sa...

Första skylten, den från Clas-Göran, passar mej jättebra idag: May the force be with you!!! Vi har just haft vår första visning, och jag tror att allt tumhållande gjorde att det kom 8 par på visningen!!!
Snygga underkläder, men som comsi comsa skriver...nu behövs något varmare, hihi!!!
Ha en fortsatt trevlig söndag inomhus, jag funderade ett tag på att gå på en promenad efter nervpärsen med visning idag, men nej...håller mej inomhus,ska ju iväg till jobbet ikväll...

Emma, Sol som sol? sa...

Attans tur att etiketter (och förpackningar, va?) kvalar! Annars hade jag varit diskad för länge sedan.

Och jag AVSKYR disk!

Marina sa...

Det verkar helt klart som om såväl snömängd som kyla är värre hos er jämfört med hur vi har det.

anemonen sa...

Det räcker alldeles utmärkt med skyltningen idag. Själv är jag inte så vidlyftig med skyltarna.Jag deltar dock. Nej man måst tåla lite så jag har inga synpunkter på den sexiga skyltningen för det var väl en sådan röd kreation far köpte till mor och som hon blev galen när hon fick i julklapp. Jag tänkte att den var ju så röd och fin. Själv fick jag en vit stass för jag var 12 och far tyckte livstycket inte passade en tolvåring. Gula änkan den är inte dum den så den köper jag direkt. Ha en fin vecka.

Annette sa...

När jag var på Hunkemöller i Gränby Centrum i Uppsala, såg jag knappt underkläderna, jag såg bara deras enormt mysiga morgonrockar och pyjamasar. Jackie fick en onesie (heter det tydligen nu) och Bella en pyjamas, som de gått omkring med i princip hela jullovet. Passar för deras ålder tycker jag: https://www.hunkemoller.com/en/57-fleece-onesie-grey-114706.html Väldigt mjuka och sköna.

Nackdelen med att bo på landet är att man inte kan traska iväg och hämta hem snabbmat, som thaimat. Det vore skönt som omväxling.

Kolonilotta sa...

Äntligen levererade Claes-Göran!! Som starwars fan kan jag inte annat än älska den.

Och så blev jag extra sugen på champagne på Stranden i Thailand. Undra varför? ;)

Tycker du hade en superbra skyltning idag.

Stort tack för den! :)

Maria sa...

Bra skyltat - spelar ju inte så stor roll om skyltarna är veckofärska ;-) Bra att veta att etiketter räknas om jag får torka nån gång. Men minst en skylt kommer jag att fixa typ varannan vecka eftersom jag har ett nytt (skylt)projekt på jobbet. Första skylten är på plats idag - både på jobb och på blogg!
Kram

Anki sa...

Trots tillvaro i vinteridet så blev det prima skyltar!
Bra att även etiketter är godkända :)
Tack för att du håller igång den här utmaningen som tillhör veckans höjdpunkter!

Geddfish ♥ sa...

Gillar första skyltens text!! Alltid!
Och så "Gula änkan" flott. Stod allt och tittade på en sån före jul ;)
Underkläderna är hemska, jag vill ha såna man inte fryser i.
Även om svårt att ibland hitta skyltar, så är det en kul återkommande grej!
Skyltsöndagskram ♥

Ditte sa...

Härlig skyltning även denna vecka från dig. Och skyltar har du ju i boxen. Kan vara bra med tanke på vädret.
Gillade Claes görans skylt och den kan vi kanske behöva ta till oss lite till manns. (nu var jag dessutom ofrivilligt lustig för jag är ju född med efternamnet Mann. Jag behöver extra styrka för bloggportalbytet.
Thailandsbilen kändes lite hemma men jag tycker att det skulle varit "Changöl" istället för Singha. Dock en detalj. En smaksak!
Vad gäller underkläderna känns de lite "svala" men rött kan vara värmande sägs det.
Champagnen är klockren.

Guldkryckan sa...

Kalsonger är ju mera min grej, och ärligt talat...det verkar krångliga att ta på sig de där feminina attiraljerna ;)

Så snön är framme hos er med...här är det kallt som tusan om man kollar termometern, men jag har inte varit utanför dörren på hela helgen av respekt för isbjörnar och vad nu allt kylan kan ställa till ;)

I morgon börjar kneget igen...buäääähhhhh...snyft....men det får väl gå.

Ha det fint Bp :)

Steve sa...

Tack för ännu en sån där! Ja , du vet. Skönt att helgerna är över så att vi kan återgå till vardagen. Om det nu blir nån skillnad.

Olga T sa...

Javisst väntar vi på bättre temperaturer så att vi inte fryser och att eländet smälter bort....!!
Ogillar reklamen på bilen. Så mycket reklam att man inte läser den!

KajsaLisa sa...

Tja vad säger man, underkläder är j underkläder liksom :) Claes Göran håller stilen. Brukar själv använda uttrycket Use the force Luke när jag mörkerfotar eftersom man inte kan lita ett skit på vad kameran visar :)
https://www.youtube.com/watch?v=o2we_B6hDrY

Susanne ❤️ sa...

Underbara skyltar och jag saknar vad tomten skulle ha på sig för att vara sexig det hade varit bättre att se ;) haha
May the force be with you kan vi bara hoppas på för det behövs med alla starter av skola och arbete nu
Ser ut att vara avtagbar reklam ? därför bara ditslängd då bilen ska användas i arbete ?? för det var verkligen rörigt haha men som sagt så är det i Thailand också...så det kanske passar ;)

Härligt med äkta champagne wow - Gula änkan är verkligen god
(men den som är Demi-sec vit etikett är RIKTIGT god den med om du inte provat, drack den i Frankrike och det var vinnare det med :)

Tack för alla dina fina skyltar som vanligt får du mig att le stort Tack för det
Kram

Ama de casa sa...

Visst är det bra att ha ett arkiv med skyltar att ta till när det uppstår nödläge... ;-)

Star Wars har jag aldrig sett. Undrar om jag är den enda i hela världen?

Tack för en härlig skyltning, och framförallt - tack för Skyltsöndagen! :-)

Eva Trillian sa...

Kanske hade Claes-Göran skrivit sin Star Wars-hälsning till Carrie Fishers ära ... vem vet. Vi kan alla behöva att kraften är med oss ;)

cat sa...

Jag behöver helt klart ha the force with me idag. Hoppas att du snart kan ge dig ut på ny skyltjakt.

nalta norrland sa...

Underkläder är ju typ nödvändigt... tror nog att de flesta jag känner använder sådant ;-) men trots detta så att säga naturliga och allmänt nyttjande så tillhör ju underkläder oftast det minst omtalade förutom då det sitter på skyltdockor/reklampelare.

Här har vi en väldigt varierande temperatur, allt från +2 till minus 32 bara på nån dag... igår kändes det ju typ som vår då temperaturen pendlade mellan minus 4 och 0 grader.

Carita Liljendahl sa...

Ja, på thaibilen var det väl lite för mycket av det goda :-)

Days by Johanna sa...

Absolut men jag skickat överuppgifterna till dig bums :) Så jag säger you got mail :)

Nej 3D blir det ikke igen för min del, iaf inte med ett glas vin innaför västen haha, eller nja inte alls! :)

Anni sa...

Plusgrader redan idag - hurraaa!
Kan inte låta bli att fundera över vem butiksskyltningen riktar sig till. Vem är babyn och vem är jag?

Svar: jag borde tagit min examen, då kanske rutorna varit ännu enklare att få rätt. Eller är inte Högre geodesi rätt ämne? Den tentan har jag kvar.

Susjos sa...

...hej igen!
sv: bordsduken är av tyg, och visst är den fin :-)

Gillar Champagneflaskan mycket förresten!
Kram och ha en bra måndagkväll!

Åke sa...

Champagnen så trevligt :) Claes-Göran han kan han :)

cissi sa...

Näe, fy för den lede vad kallt det varit ett tag, till och med cykeln har fått stå ifred! :) Idag tog jag ut den, men då var det så moddigt så det knappt gick att cykla för det.
Aja, inget att deppa ihop för. Julsakerna är bortstädade och vi går mot ljusare.....och varmare......tider igen! :)