måndag 30 januari 2017

Helgbilden

Efter urladdningen på Stockholm Motor Weekend i torsdags, där jag tog 136 bilder blev det aningen klent med fotandet i helgen. Men några bidrag till Helgbilden fick jag ihop. Tre av dom är dessutom riktigt ”konstnärliga”. Som ni ser bjuder jag er på tre inomhusbilder och ett foto som jag tog utomhus. Finns det en röd tråd här kanske?! Jo, det tycker jag nog. Anser faktiskt att jag lyckades med två röda trådar här: 1. alla foton finns på marknivå och 2. de är tagna på parkeringsplatser.


Den här leksaken ingick troligen i ett ”Happy Meal”. Barnet som fick den – leksaken alltså – måste ha tröttnat ganska fort. Den bilden är inte konstnärlig.


Uppvärmda parkeringsgarage är perfekta för att ”tina upp” bilar! Och det som hamnar på marken efter avisningen kan vara riktigt roligt – och konstnärligt. Här har jag hittat ett par glasögon.


Och här finns det några muttrar, en sol och två blommor.


Sist bjuder jag på lite naturlig iskonst i form av en fisk. Då det var fyra plusgrader här idag finns fisken inte längre. Ja, jag säger då det – alltid bra att dokumentera "naturfenomen" så att man har bildbevis när de väl behövs;-)


Fler Helgbilder hittar ni hos Marit.

21 kommentarer:

cissi sa...

Underbart påhittigt!
Men inte är det där några glasögon, jag tycker det ser ut som en cykel jag. Dom andra konstverken håller jag helt med om. :)

Ama de casa sa...

Hmmm... Har du krupit omkring på alla fyra i helgen eller? ;-) Ja, ja. Helger kan vara sådana :-D

Hoppas du är uppe på benen nu ;-)

Herr Nilssons Fru sa...

De där kan man kalla konstverk. Man får titta en stund, fantiser lite och så kommer motiven smygande. De e konst de. Du har verkligen lyckast fånga kost på hög nivå.
Fina helgbilder, personligen har jag inte tagit en enda bild i helgen.
Kramiz

Comsi comsa sa...



Nog har du den där lilla extra konstnärliga blicken alltid... :D)

KRAM ♥

nalta norrland sa...

Första bilden Happy Meal djuret var rysligt söt 😍 Den där fisken var ju så läcker 🐠 Jag måste säga arr Du är ett konstnärligt fotogeni 👍

Eva Trillian sa...

Fantasifullt och visst ser jag de röda trådarna :) När du förklarat dem!

Geddfish ♥ sa...

Fint ordnat!
Happy meal är egentligen gräslig plast!
Dina glasögon, nej. Jag ser en cykel och under den ser jag ett utrensat fiskskelett.
Tredje bilden, helt rätt.
Fjärde också, absolut.
Kanoners 💚

Olga T sa...

Du är helt otrolig! Men allvarligt talat så trodde jag att det där var en fisk! Ja, på riktigt!

Ditte sa...

Instämmer helt i de konstnärliga tankarna som absolut har minst två röda trådar. Den första bilden är ju en bra "starter" för att få igång sin fantasi. Leksaken bara ligger där och kan inget annat göra. Kanske någon plockar upp den.
Ser klart glsaögonen i bild två men också dubbla glasögon. I "figuren" till höger finns ett ansikte och i det glasögon. KOnstnärligt så det öfrslår.
I bild tre tycker jag mig se en mororcykel i mitten lite lytande så den kör kansk ei en kurva. Vi ansträngning ser jag även det du ser.
Fisken ser jag och bra att du dokumenterat den men vänder jag bilden på högkant ser jag en fågel överst. Alltså ovanför fisken.
Tycker det är toppen när man som här hos dig hittar saker som inte ens du kanske noterat. Möjligen kan man tycka att jag ser i syne. Men kreativiteten tränar jag. Tack för detta!

Emma, Sol som sol? sa...

De där j-a Happy Meal-grejorna! När sonen blev lite äldre lämnade han tillbaka skiten till kassan, sa att det var skräp! :-) Ja, inte det han hade hemma utan det son låg i kartongen just då. Fast vissa saker var bra, som böcker och muggar.

På bild nr två är det ju en uggla med näbb och fjädrar och allt!

Steve sa...

Glasögon, några muttrar och en fisk. Tänk, det kunde t o m jag se. Ja, i a f efter att du talat om vad du såg.

Husbilen-Ellen sa...

Riktigt konstnärliga bilder!

Kolonilotta sa...

Jag lyckades se fisken. Men det var allt. Min fantasi har nog inte vaknat än! :)

Anki sa...

Tänk vad man kan se på ett garagegolv ... ja utomhus också. Bara man vänder blicken någon annanstans än rätt fram! Jag ser ser det du ser ... men jag ser annat också. Min direkta reaktion på den första garagebilden var huden på en orakad smutsig gris ... med slaktstämpel i rosa. Den andra det är en kikare ... och lite muttrar. Fisken är klockren, men vänder man huvudet lite åt höger och tittar med fokus över strecket då sitter det en gammaldags lergök där - en sån där man kan blåsa i du vet.

Helen sa...

Om man man bara tittar ordentligt på saker och ting så kan man få se både det ena och det andra. Jag ser precis allt det du ser och lite till :). Fisken är verkligen en fisk!

cat sa...

En klockren fisk på sista bilden, men snyggast är den näst sista. Den skulle du kunna skriva ut på canvas och hävda att det är modern konst. Jag kan t o m påstå att den är snyggare än mycket av det som hänger på Moderna.

KajsaLisa sa...

Snacka om att du har fantasi :)

Anita Malta sa...

Kan nog konstatera att bilder som dessa finner man bara hos BP, helt klart. Din fantasi är helt makalöst fantastisk och den smittar säkerligen av sig till dina läsare varav jag är en :-D Fast jag lär knappast uppnå din nivå men den triggar mitt lilla hjärkontor ;-)

Nu har jag stirrat på bild två hur länge som helst men inte ser jag några glasögon trots att jag verkligen letade !!! Blommorna ser jag däremot tydligt på den undre liksom muttrarna men solen får jag titta ut genom fönstret för att hitta. Firren är så tydlig så den kan nog ingen missa men tror vi alla skulle missat den om det inte vore för att den finns på din konstiga konstfulla blogg :) Tack för den underhållningen plus hjärgympan ;-)

Gissa om jag blev glad över din långa fina kommentar. Hade väldigt svårt för den där bilden och du har säkerligen rätt när det gäller det där med migrän. Att jag valde just den bilden var nog mest för att jag är i en svacka och nästan tappat lusten att ens fotografera vilket var den egentliga orsaken till att jag hoppade påå utmaningen igen. Beautiful nightmare förknippade jag just med fotografering och bilden var för mig i ena stunden ganska bra men i nästa rena rama mardrömmen. Haha..i mål kommer jag inte att gå i år men det spelar ingen roll för den håller iallafall min blogg vid liv och lusten att fotografera kommer säkert tillbaka. Speciellt när jag får så fina kommentarer som du ger. Kram och ha en fin fortsatt tisdag.
Nu får jag inte glömma (CTRL C) för allt det här blir svårt att återge igen ;-)

Carita Liljendahl sa...

Du är helt fenomenal på det här! Att se mönster, bilder, använda fantasin :-)

Mias Mix sa...

Älskar dina konstverk! Du har verkligen förmågan att se konst och figurer i allt! Läcker fisk!

anemonen sa...

Häftig kommt var det här helt klart i min smak. Fisken är toppen och inte bara glasögon såg jag utan en ryggrad med glasögon på. Ja tänk vad man kan hitta om man tittar ner och inte bara upp. Att titta upp nu för tiden är inte så kul för där ser jag mest grått och dis. Pust stön stånk. Allt är skit just nu men jag tinar väl upp och hämtar mig så småningom när solen tittar fram igen. Det positiva är att det är ljusare om morgnarna numera. Familjesjukdom och en vän som blivit svårt sjuk. Ja mitt 2017 har inte börjat bra alls och inte för min lilla family heller. Därav bloggar jag så lite nu för jag har inte hunnit. Inte ens hunnit ta hand om mig själv. MEN jag kommer väl igen och tar det lilla lugna just nu och kul att hänga på fotokedjorna den här veckan för jag har saknat dem. Men livet blir inte alltid som man tänkt och då får man tänka om. Ha det gott tills nästa vecka.