söndag 15 januari 2017

Skyltsöndag #88

Inte var Claes-Göran till mycket hjälp den här veckan (heller) när jag letade skyltar. Han hade valt att ha kvar sin skyltning från förra veckan. Med andra ord så kunde jag välja mellan att gräva i arkivet eller att gå på jakt efter nya ”veckoskyltar”. Eftersom jag är en rätt lat person innerst inne alltså, så valde jag det senare alternativet. Och det gick sådär. Hade egentligen tänkt att försöka mig på en röd tråd den här Skyltsöndagen. Lyckades nästan med det, men kunde inte förmå mig att undanhålla er en skylt i tunnelbanan som jag fotade i fredags. Så ingen röd tråd idag heller. Men ni – enjoy ändå!


Reaskyltar finns det ju året om. Precis överallt. Men pågående mellandagsrea som troligen håller på till Påsk bjuder ändå på några godingar som den här till exempel. Nej inte behöver man ha en ursäkt för att köpa en ”gardinklänning” hos Oasis inte;-)


Den skyltningen hos Guess är inte så där upphetsande, men de små robotarna runt huvudena på skyltdockorna fick mig att stanna till och fota. Läckert!


Ett litet avbräck i reaskyltningen här. Den här skylten såg jag på t-banan i fredags. Okej – många fick ju presentkort på gym i julklapp. Åsså finns det ju nyårslöften också. Det här gymmet erbjuder alltså löpband eller om det är cykling på måndagar. På onsdagar ska man uppenbarligen ägna sig åt yoga eller?! Fredagar är det träning med vattenkokare eller som det heter nuförtiden ”kettlebells” som gäller. Söndagar är vigda åt simning eller kanot eller både och. Resten av veckan då???


Den här skylten på Åhléns är ju sååååå tråkig, men den räddas av den orangea färgen:-)


Sist är det Odd Molly (Udda Molly) som får vara med idag. Butikens kläder passar absolut inte mig personligen, men är suveräna på vissa tjejer/kvinnor som liksom är skapta för dom. Kollegan Gabriella är en av dom som klär sig otroligt bra i dessa plagg. Ja, åsså tyckte jag att Odd Molly gjorde rätt för sitt namn här med en udda rabatt. Det gällar att skilja sig från mängden helt enkelt.


Tusen tack för att ni vill vara med och skylta! Ni är helt suveräna på det:-) Är otroligt stolt över att så många är med och bidra till Skyltsöndagen. Tror att Pumita skulle vara nöjd:-)


Pumita
har uppfunnit Skyltsöndagen. Jag förvaltar den.

Alla skyltare hittar ni här.




21 kommentarer:

Eva Trillian sa...

Vinnarreklamen är ju sista bilden (om det hade varit tävling - vilket det inte är ;) jag vet!) - en udda rabatt hos Odd Molly! Gillar humorn i det!

Åke sa...

Riktigt kul att få se hur skyltar ser ut i affärer kommer jag på... eftersom jag ytterst sällan besöker sådana...

Olga T sa...

En liten fågel fick du med på första bilden! Robotarna gillar jag också.
Kan de övriga dagarna vara vilodagar? Man ska visst ha sådan för att träningen ska ge effekt.
Sisat skylten och dess budskap är riktigt bra!

Geddfish ♥ sa...

Udda Molly hade ju en fräck skylt. Men jag har aldrig i mitt liv köpt något Odd Molly, inte ens på rea. Det anses ju vara ett dyrbart märke, men jag har inte varit lockad.
Annars har du väl en röd tråd i att det är mycket rea/sale, eller hur?
Förnämlig skyltning och det där med träningen, är ju att man inte ska träna varje dag. Röra på sig kan man dock ;)
Allt gott ♥

Ama de casa sa...

Haha! Odd Molly får mig osökt att tänka på hur modemedveten jag är. En tjej på jobbet (för många år sen) hade på sig en tröja där det stod "Odd Molly" med stora bokstäver:

Jag: Odd Molly? Har ni en klubb, eller?
Tjejen: ???

Haha! En annan kompis hade en tisha som det stod "Spader madam" (tror jag att det var) på. Och det var en tjejklubb som dom hade med inriktning på mat och vin :-D

Anki sa...

Attans också att Claes-Göran sviker! Tur att du hittade en del annat ... jag gillar den lilla blå fågeln som kvittrar cheap cheap... :)
Skylten från t-banan är också läcker...

Det mesta är nog tillåtet att jaga nu och fram till slutet av februari ... hare, räv, rådjur, hjort, vildsvin och säkert en del annat också...

Ditte sa...

Jag tycker att det fanns en tydlig röd/orange tråd i din skylltning.
Alla bilder var fyllda med diverse humor. Sen får man fritt tolka den förstås. (Åhléns skylt är så tråkig att den blir rolig och färgen är rolig)
Udda Mollys kläder har aldrig varit gjorda för mig heller men visst finns det de som bär upp dem riktigt fint. Men det hade varit humor att se mig i ett av plaggen.
Vad gäller träningen så kanske man får bestämma sjölv ett par dag i veckan...
Tack för skyltning med mycket humor.

nalta norrland sa...

T-bane skylten med Gym-reklam gillar jag ;-) funderade dock på vad som händer tisdag, torsdag å lördag... är det då man äter godis å chillar framför tv:n ;-)

Guess skyltning är ju rätt trist om det nu inte var för de där robotfigurerna :)

Brukar tänka på Dig då jag ser skyltar med nått speciellt innehåll,
då tänker jag: jag borde ju fota detta :) men än har det aldrig blivit.

svar Klart jag går ut fastän det är fryskallt,
har jag nu ett mål så måste jag ju :)
utan mål, ingen motivation... då hade jag kanske valt att stanna inomhus.

FREEDOMtravel sa...

Alltid lika kul att kolla in skyltinläggen på söndagar! När det gäller Odd Molly är jag av samma åsikt som du. Kläderna skulle aldrig komma på min kropp, om man säger så. Men de kan passa utmärkt och vara fina på andra! :)

Maria sa...

Odd Molly är inget för mig. Träning är däremot men det var lite för dåligt utbud på den där skylten i mitt tycke!

Carita Liljendahl sa...

Här var en del jag kände igen!
Har en vacker vägg på kommande från Odd Molly :-)

Comsi comsa sa...


Gillar 51% då allt som går lite utanför det vanliga är intressant enligt mig. :D)

Kram ❤

Anders W sa...

Undrar om du missade Odd Mollys skyltningsdesign med kopparrör för VVS. Så är det i alla fall i Örebro. Annorlunda och ganska kul!

KajsaLisa sa...

Odd Molly har jag aldrig gillat, en massa trådar och band som hänger och slänger. Jag tycker på något sätt att märket avslöjar hela designhyckleriet. Nej Ed Hardy med glittrande dödskallar är white trash, men Odd Molly som fastnar i dörrhandtag och annat är god design :)
Fick dåligt samvete av din gymskylt, dags att sätta lite fart nu.

Susjos sa...

Haha, roliga skyltar du har i dina gömmor! Gillar den första där man inte behöver en ursäkt, och så udda Mollys underfundiga reaskylt!

Sv: Visst är det Scandic vid Infra-city, vi bor bara ett stenkast därifrån ...fast inte så länge till!!

Steve sa...

Tisdagar har du redan skrotat, men de finns uppenbarligen de som vill gå längre när det gäller veckodagarnas berättigande.

LissenTo sa...

Tycker robotgubbarna med sina kostymer får mej att titta bilden flera gånger. Då har ju företaget nått sitt syfte.

Ha en bra vecka, ska strax iväg på jobbet.
( Hade inte varit fel att njuta här hemma istället )

cat sa...

Jag klär inte heller i Odd Mollys kläder, men de hade ju en väldigt fyndig idé där med sin udda rea.
Såg först inte att det var små robotar i skyltfönstret, så det var tur att jag läste din text.
På onsdag får du ett dedikerat inlägg hos mig :-) Eller om det är på torsdag. Jag kommer inte ihåg riktigt.

Anni sa...

Kul med udda rabatt, alltid trevligt med de som skiljer sig från mängden!
Men det där med nyårslöften och motion ... jodå, när isen smält ska jag nog också ut och röra på mig lite ... men först då ...

Kolonilotta sa...

51% rabatt. Det blir ju jätte jobbigt att eäkna ut ju! :/
Älskar att du valt skyltar med så mycket färg! :) Ävwn om jag inte fillar din favvofärg. Men du gillar ju inte min heller så! ;)

Anki sa...

Haha ... blev lite full i skratt av din kommentar hos mig - klart att jag är allra mest tacksam över att Lasse är på bättringsvägen :)
Listan skrev jag tidigare i veckan och fyllde bara på och inte tänkte jag på det då, men när du påpekade det så ... ja, ja, så kan det bli. Nu är jag i alla fall ännu mer tacksam och glad, för nu har jag hämtat hem honom :)