torsdag 5 januari 2017

"Weekly photo challenge": Vecka 1 – Leende

Upptäckte igår att Sanna med bloggen Gemsofmylife hade startat upp ett nytt tema ”Weekly photo challenge”, där man under varje vecka 2017 kan lägga upp en eller flera bilder till ett tema. Temalistan hittar ni här. Då första veckans tema är ”Leende” och min header i bloggen ju faktiskt lovar er just det om/när ni kikar in här, så var det givet att jag hänger på den utmaningen. Fast som vanligt blir det tolkningar à la BP. Undrar om Sanna har tänkt på att det finns en väldigt ”Konstellerkonstig” blogg nära henne…

Odefinierbart besök


Efter snöstormen igår har den vita 20 centimeter höga massan inte bara lagt sig på gator, torg och gårdar utan även långt in på vår balkong. Det har faktiskt aldrig hänt. I natt hade vi ett odefinierbart besök där. Ni ser landningen till överst i första bilden och promenaden i andra bilden. Besöket lämnade för en gångs skull ingen nummer 2 efter sig. Tack!

Leka med maten

Leka med maten gör jag ofta. Det förpliktigar att ha en blogg! I veckan tog jag mig an smörpaketet på restaurangen. Det är antingen Homer Simpson eller två tänder;-)

Pengatvätt

I det här inlägget berättade jag för er att jag ägnade mig åt en viss pengatvätt häromveckan. När maken försökte använda en femhundring (inte med på bild, då jag hittade sedeln först senare i tvättmaskinen) på Systembolaget idag, vägrade kassörskan först att ta emot sedeln.

Kassörskan: Den sedeln kan jag tyvärr inte ta emot. Den är ju urblekt.

Maken: Errrrmmmmmhhh.

Kassörskan: Du har inte händelsevis tvättat den va’?

Maken: Inte jag, men min fru. Hon brukar ägna sig åt pengatvätt då och då.

Kassörskan: Hahaha! Okej då, jag tar sedeln.

Hoppas ni fick tre leenden när ni läste det här inlägget:-)


Fler ”Leenden” hittar ni hos gemsweeklyphotochallenge.





19 kommentarer:

Comsi comsa sa...


:-) :-) :-) 😊😊😊

Tre leenden har du här. Tummen upp!

Kram ❤️

Geddfish ♥ sa...

Leenden serveras! Hahaha, så bra inlägg! Goa skratt är precis vad jag behöver, känner mig risig, när ska förkylningen gå över??? Gick ut under protest idag.

Den här fotoutmaningen har jag varit med på rätt så länge. Sanna har den på Instagram också, nämligen. Men jag väntar att lille finurlige Lowe ska komma hit så jag får ett leende.

Kram

PS. Jo, haha, Volvolina var inte född på den tiden, utan det var min lilla Toyota Starlet, lilla Bettan, som fick lämnas in för justering hos Curt i Vattnebôle ;)

Eva Trillian sa...

Ler stort :) Ska nu kolla in utmaningen!

nalta norrland sa...

Spår i snön och sedeltvätt, händer mycket i Din värld :)

Susjos sa...

Haha! Tack för dessa skratt så här på kvällskvisten på väg till jobbet snart! Jag har också hängt på Sannas roliga temautmaning, lägger in mina bilder på instagram.

Underbart att kassörskan på systemet hade humor :-)

Anki sa...

Ler stort! :)

Ditte sa...

Tack för både leenden och skratt. Befriande!
Är med i utmaningen på Instagram men kanske ska jag nu och då även ta bloggen till hjälp.
Pengatvätten är klcokren!
Och kanske kan det bli en ny sysselsättning när du har tid över.

Olga T sa...

Vill minnas att du tvättat pengar förr.. Ja ja, ingen fara om det inte är större summor ;)
Tack för tipset om fotoutmaningen!

Ama de casa sa...

Hahaha! Så ett statligt bolag (bolag i dubbel bemärkelse) värnar för pengatvätt? Märkligt... :-D

Kolonilotta sa...

Måste säga att jag älskar din och Evas tolkning av ordet. Varför göra det enkelt och ( förlåt ) tråkigt när man kan tolka det på andra sätt!
Du lyckas då alltid att imponera!
Snyggt jobbat!!!

Just nu -19 grader här. Tur det vänder tillbaka till något behagligare grader senare idag.

cat sa...

Självklart blev det ett leende hos mig. Blev ju väldigt nyfiken över det mystiska balkonbesöket ni haft. Undrar vad för fågel som lämnar sådana promenadspår?

Steve sa...

Du håller stilen även 2017. Idag bjuder du på en sån där härligt salig BP-blandning.

Anita Malta sa...

Ler stort, kanske allra störst åt den den sista :-D

Annette sa...

Vilket obetalbart samtal! Kul att hon hade humor och agerade på rätt sätt med sedeln :)

Anni sa...

Visst är det härligt att tolka teman som man vill? Jag tycker att du lyckades utmärkt, för mitt leende räcker från öra till öra!

Nu ska jag kika efter mina saknade kommentarer, förstår varför de "försvinner". Jag klickar aldrig i den där "Jag är inte en robot"-rutan och det håller ganska länge, men plötsligt tycker Blogger att jag likar spam och lägger inte in mina kommentarer längre. I normalfallet ser jag när detta händer, men i en blogg som har så många kommentarer som din, missar jag att jag faktiskt måste klicka i rutan.

Anni sa...

Svar; det drabbar mig när jag skriver många kommentarer vid samma tillfälle, oavsett hur ofta/sällan jag skriver. Egentligen har det mest hänt när jag skrivit hos en speciell fotobloggare eftersom jag då kommenterar kanske 30 bilder i taget. Där ser jag ganska direkt när kommentarerna slutar fastna eftersom jag är i stort sett den enda som kommenterar. Alltså brukar jag spara den bloggen till sist, men det hade jag inte gjort den här aktuella gången. :-p

Carita Liljendahl sa...

Ja, nog började man le alltid!
Jag ska försöka hänga med i utmaningen, den verkar kul!
Ska kolla listan!

Susanne ❤️ sa...

Hahaha ❤ Du är verkligen bäst och förmedlar ett Stort LEENDE Love IT ❤❤❤
Alla har verkligen gjort underbara tolkningar på ordet ❤
Tack för att du är med ❤❤❤

Sara Pepparkaka sa...

Tack för leendena!