torsdag 19 januari 2017

Att dö av förlägenhet



Kan man dö av förlägenhet? Jo, det kan man faktiskt enligt Wonderpedia, men det är extremt sällan det händer. Idag trodde jag dock att maken just hade gått en sådan död till mötes. Det är inte så himla lätt för honom att vara gift med en så konstig person som mig och som dessutom har en blogg. Läs gärna vidare!

Linus
Innan maken och jag besökte Systembolaget idag hade vi storhandlat hos den lokala ICA. Sedan gjorde vi samma sak på Bolaget. Maken tog hand om varorna i shoppingvagnen, la upp dom på bandet, drog fram kortet och betalade. Sedan önskade kassören Linus oss en trevlig kväll. Här kunde det ha slutat, men det gjorde det just inte.

Mustasch
När jag tackade för önskningen med ett leende och ett ”detsamma”, tittade jag förstås upp och då såg jag den – mustaschen.

BP: Gillar din mustasch. Den påminner om Bayern och Österrike. Det är bara lederhosen som saknas.

Linus: Hahaha! Kul att du gillar mustaschen.

BP: Du, jag har en blogg, får jag ta ett kort på dig och lägga upp det?

Linus: Självklart! Varsågod!

BP: Vill du visa hela ansiktet eller bara mustaschen?

Linus: Du får göra precis som du vill!

BP: Klick.

Vid det här laget hade maken uppenbarligen dött av förlägenhet, då jag inte kunde se honom någonstans i närheten. Hittade honom några minuter senare. Å om blickar hade kunnat döda så hade jag inte suttit här och skrivit inlägget kan jag säga;-)

26 kommentarer:

Annette sa...

Waow! Så cool mustasch! Jag hade inte vågat fota, det vet jag med säkerhet, jag har nämligen stött på en sådan mustasch jag också, men vågade inte fota. Om jag var man skulle jag också ha en sådan mustasch! Och hatt :)

Annette sa...

Hittade mitt inlägg om mustaschen :) En sådan kallas tydligen ”handlebar moustache”. Det är mycket pyssel för att lyckas med en sådan. Den får till exempel inte krulla sig till en korkskruv. Inte heller ansas. Man drar med olja och vax i topparna några gånger per dag och borstar med en särskild borste.

Tycker fortfarande att det är snyggt ;)

Kolonilotta sa...

Hahaha... Nu skrattar jag så jag kiknar!!
Du är en sån person som gör det många (läs jag ) vill men inte vågar. Du är ju störtskön. Kan säga så här. Min man skulle gått och satt sig i bilen. Bra jobbat! Allt för bloggen! 👍

Days by Johanna sa...

Du är bara bäst och vilken cool snubbe Linus är! :) Han bad inte om blogglänken? :)

Precis, Patricia Axling, tahiboxaren är det jag menar. :) njaaa, känner kanske inte direkt gör, men jag har iaf träffat hennes och pratat med henne flera gånger. Men träffar jag henne, gissningsvis sjöbo marknad hos kusinerna, så skall jag säga till henne att hon måste vara med i min blogg :)

kampsport är inte heller min grej, Erik höll på med sånt innan, typ MNA (?) men han hade slutat när vi blev ihop, tur för honom :P Hoppas inte Hugo börjar med sånt!

Comsi comsa sa...


Ha ha ha, ha ha... :D))

Kram ❤

Geddfish ♥ sa...

DEN mustaschen var värd ett foto!!! Absolut!
Men, jag förstår maken, haha, det var tufft gjort. Nog för att jag varit "påflugen" med ett leende, men, näej, inte i en systembolagskö, haha.
Bra gjort 💗

Stare Ström sa...

Klart att en karl med en sådan mustasch vill vara med på bild! Kul!

Emma, Sol som sol? sa...

Haha, härligt! Och kul att killen ville ställa upp. Han kanske är med i den där mustachklubben.

Mannen min hade Ellert Karlsson som flyginstruktör, där kan vi prata mustasch! Och han var/är med i mustaschklubben.
https://se.linkedin.com/in/ellert-karlsson-65a24256

Ditte sa...

Tack för ett gott skratt! Ja, friskt vågat är hälften vunnet. Mustaschen var läcker, men jag ins
er att det tar tid att vaxa och få till den. Undrar om den sticks...
Minns kommissarie Poirot han hade ju en särskild ställning för natten till sin mustasch för att den skulle hålla formen.
Bra foto och ett roligt inlägg.
Och du, jag had enog också kunnat vara i stånd att fråga om att få ta en bild. Din bild blev väldigt bra dessutom.

nalta norrland sa...

Ooooo YES TACK tack tack <3 dagens bästa i alla kategorier :)

Susanne ❤️ sa...

Du är ju helt underbar ❤ stort skratt av att maken smet iväg kan lova att det hade min också gjort ;) haha Du bjuder alltid på överraskningar och det skulle vara hur kul som helst att träffa dig :)
Älskar din humor och dina plötsliga infall haha
Kram på dig

Olga T sa...

Ha ha ha! Skulle vilja sett detta! Han är inte helt bloggdresserad ;)

KajsaLisa sa...

Det är ju det jag alltid sagt, för att utvecklas som fotograf måste man förnedra sig, kul bild.

Anita Malta sa...

Haha...du är inte bara rolig utan dessutom väldigt modig. Men Linus kändes sig säkerligen hedrad över att få sin mustasch förevigad och dessutom få visa upp den på din blogg 🤓 Misstänker att min make reagerat på samma sätt som din 😏

Anki sa...

Haha ... du är bara bäst! Önskar att jag var lika modig...
Häftig kille han Linus!

Steve sa...

Ett helt underbart inlägg a la BP. Nu är du för evigt ihågkommen på Systembolaget.

Jag som inte är ute i butiker och handlar längre kommer nu inte närmare denna inrättning än att jag gör inköpslistorna till D som sköter inköpen. D som öser beröm över "det nya" Systembolaget. Systembolaget där dom verkligen jobbat hårt med att sätta kunden i centrum. Där är det numera kundfokus som gäller. Jag blir alltid så glad åt att möta verksamheter som förstått att dom i första hand inte är till för sig själva. Det är en insikt som många andra offentliga inrättningar skulle behöva jobba hårt med.
Linus, ja han passar perfekt som "det nya" Systembolagets ansikte utåt.

Eva Trillian sa...

:) Är han inte van? ;)

Ama de casa sa...

Hahaha! Så himla tufft av dig! Inte ofta jag vågar fråga... Verkligen cool mustasch OCH cool kille!

Det är inte lätt att vara gift med en bloggare, det tror jag dom flesta som råkat hamna i den sitsen kan skriva under på :-D

cat sa...

Ha ha ha! Jag önskar att du hade kunnat fota makens uttryck och lägga upp här på bloggen! Väldigt trevlig person den där Linus, som så villigt lät dig fota av honom och lägga upp fotot på bloggen.

Days by Johanna sa...

Är pappret vitt så är det blekt och ofta mjukt. Det oblekta är oftast tunt och lite mer som på min bild. lite gråaktigt.

cat sa...

Tröttnar inte på dina kommentarer :-) Fux är en häst som har i stort sett samma färg på kroppen som den har på manen och svansen, ofta i någon sorts rödbrun nyans.

Carita Liljendahl sa...

Beundrar och älskar dig för att du är så modig och bara frågar "får jag lägga upp det på bloggen" :-)
Kanske lättare i storstad? Jag tror jag skulle få många nej tack i Lovisa. Människor som förskräckt skulle rusa iväg, anmäla mig för polisen? Hahaa :-)
Men kanske jag borde försöka!

Unknown sa...

det ska kännas att man är vid liv…och det gör det så, allt är som det ska. :-)
/Kiki

Anonym sa...

Precis vad jag behövde efter Trumps inauguration! :) Ett gott skratt.
Linus är ju hur gullig som helst.

Ibland, när jag och maken var ute tillsammans,
fick jag också ibland låtsas, att jag inte kände honom.
Han hade för vana att prata med alla, och nån gång blev
det lite genant, men kul på samma gång.

Ruth i Virginia
-läste du om Women´s March igår?-

BP sa...

Svar till Ruth: "I always aimm to please":-) Min pappa hade också för vana att prata med alla, eller rättare sagt alla pratade med honom. Har väl "ärvt" hans gener...

Jo då, jag läste och hörde om Women's March igår och att CNN avslutade Madonna's tal efter hennes mycket passande svordom. I Stockholm deltog också hundratals kvinnor i demonstrationen.

Det kommer inte bli rolig med USA:s 45 president, inte ett dugg faktiskt...

Anni sa...

Heja Beate - Heja Linus!
Jag hade också bett att få ta en bild på en sådan snygging!