söndag 31 januari 2016

Skyltsöndag #38


Ja, inte är det mitt fel att Claes-Göran inte bytte ut skylten den här veckan utan Stockholm är fortfaramde "calling" om man säger så. Med andra ord så var det alltså en himla tur att jag fotade baksidan på skylten veckan innan också. Ja, det kan ju vara framsidan också beroende på från vilket håll man kommer. Å en "High Five, en klapp på axeln eller en komplimang kan vi ju alla behöva. Gärna regelbundet, tack:-)


På tunnelbanan hittade jag den här skylten. De flesta som pendlar från till exempel Uppsala, Kungsängen, Södertälje och Nyköping till Stockholm förstår nog innebörden. Personligen tycker jag att figurerna på teckningen påminner om karaktärerna i ”The Simpsons”. Plagiat eller!?


Visst kallas det för ”diversifiera” eller är det "synergieffekt" jag tänkte på;-)


Tycker det är väldigt konstigt att den här skylten uppmuntrar tjuvar att tömma bilen. Med tanke på att bilden är tagen på parkeringsplatsen nära förlossningskliniken vid Danderyds Sjukhus så kan tjuven ju också få med sig en nyfödd bebis…


Just ja, en tv-inspelning ägde rum i Täby Centrum i helgen. Som ni ser på bilden befann jag mig på rätt (eller fel) ställe. Så det är bara att kolla tv4 play alltså. Mina kännetecken: orange Freitag väska och limegrön kamerafodral;-) Mera om inspelningen får ni läsa om imorgon i bidraget till Marits Helgbild.

Det är Pumita som har uppfunnit Skyltsöndagen. Jag förvaltar den bara.

Alla som skyltar hittar ni här.

28 kommentarer:

anemonen sa...

Kommer att göra en dubbelmacka med helgbilden för idag är jag drogad. Jag har förtagit mig med yoga och lite annat som inte är så bra för mig. Jag får fixa lite och vila lite om vartannat så jag återkommer. Kan tro att ni haft kul. Jag älskar min Lambert, och jag undrar vad dina kommer att heta. Jag har försökt att få döpa ett men icke det fick jag inte, och tro inte att de läcker något heller till mig eller någon.Brandväggen är tätare än tätt.Grrrr det är sonen som döper dem hehe. Okey då bara han inte döper en till Inger är jag nöjd.

Maria sa...

Står det "In the face. With a chair"? på andra sidan av C-G´s skylt?? ;-)
Vilket program ska jag kolla på Play??
Kram

Comsi comsa sa...



Hi hi hi... här var det en salig blandning av härliga skyltar.
Töm bilen skylten är klart mina favorit, ha ha ha.....


Kram ♥

Margareta sa...

Tycker om skyltar och fotar dem gärna men inte så ofta som dig och hittar inte alla roliga, du gör dem roliga och itntressant - tack för det. Fotade faktiskt en skylt i dag, som jag inte vet vad den är - får se om den passar till något tema. =)

Det där med filminspelning låt spännande får kolla, är det reklam för Ellos?

Maria sa...

Hade inte du en lista innan på alla som skyltar?? Hittar inte den....

Eva Trillian sa...

Mängder med bra skyltar - i vanlig ordning!
Tänkte exakt som Maria om fortsättningen på "High Five" - vi är skadade barn av vår tid ;)

Geddfish ♥ sa...

High Five, passar mig perfekt - och så vill jag veta mer!

Och så blev jag nyfiken på TV-inspelningen. Jag vill så gärna se tant BP i orange och grönt, superläckert! Hihi...

Jag har en skylt i bilen, där det står att JAG redan tömt bilen. Men här skulle ju tjuven tömma bilen, ajaj, tocke besvär för stackarn!

Kul skyltar, som vanligt!
Söndagsskyltkram!

Della sa...

Vilken skyltrikedom! Tack för det :)

Ama de casa sa...

Oooo vad spännande att få se dig i TV! :-)

Jag var ännu mer förvånad när vi besökte Gettysburg och dom i princip uppmanade till att lämna värdesakerna I bilen, eftersom man inte fick ta med ryggsäcken in på Visitors Center...
:-)

anemonen sa...

Jaha då var jag klar med skyltsöndagen i form av dubbelmacka ja sandvikare är kanske ett finare ord för det. Javisst high five det behöver jag/vi alltid när vi gjort något bra, och så spännande att kanske få se en glimt av dig. Hu för att bli av med en bebis det värsta som kan hända. Jag kan berätta att jag trodde att jag blev av med min men han var lite äldre och satt fastspänd i sin sulky. Fy vilken känsla ja den är obeskrivlig. Jag var på banken och mitt ärende tog inte mer än 5 minuter och när jag vände mig om var han borta med vagn och allt. Skräcken grep tag i mig och jag var som förstelnad. Jag tog upp min tegelsten till mobil och ringde maken och berättade, men under samtalet kom en äldre man fram och sa lugn gå in dit och så pekade han. Jojomensan han hade hunnit runt hörnet och in på kontoren och där i sulkyn sitter han och jollrar med personalen. Han hade hunnit sparka sig iväg fastspänd. Milde tid han var som tre barn så det blev bara en, men hu så mycket roligt nu i efterhand man fick vara med om med honom som barn, men även skräcksaker.
Ja det där uttrycket frigående inomhus undrar jag med vad det kallas först tänkte jag på taftologi men är osäker. Javisst ser de ut som Simpsons med en hastig blick.hehe Ser fram emot vad namngivning gav för namn på Lamberts syskon och co.

Kolonilotta sa...

Första skylten är ju så härlig!
Den kan gärna få stå kvar en vecka till..

Nummer 2 är ju helt tagit ur verkligheten om du frågar mig. Så irriterande med alla fel och förseningar hela tiden.

Nummer 3 blir jag väldigt förvånad över att jag inte sett själv i butiken.
Alltså är jag väldigt dålig på att läsa på förpackningarna ;)

Nummer 4 får mig att undra vad det beror på att just den parkeringen är extra drabbad!
Har nyblivna föräldrar så bråttom in så dom glömmer allt annat tro. Och hur länge har tjuvarna haft span på den parkeringen innan dom drog den slutsatsen? ;)

Sen blir jag ju naturligtvis väldigt imponerad över att du lyckades få med ditt Kamerafodral i en tv inspelning! Bra jobbat. Ska bli spännande att se! ;)

Riktigt bra skyltinlägg idag! :)
Ja inte bara idag. Det är det hos dig varje söndag.

Ha det gott hemma ikväll!
Kram.

Helena sa...

Dessa roliga skyltar. Och nog undrar jag varför man uppmanar till att tömma bilen... ;-) Har aldrig sett sådana skyltar här i norr, men minns när jag var hos vänner i Skåne. Där var det en parkering man inte lämna i bilen medan man sprang in på affären. Ha en bra söndagskväll!

Ditte sa...

Du går verkligen in för detta och det är lika roligt varje söndag. Ja, det är det alltid när jag tittar in hos dig...
Claes- Görans skylt är alltid positiv.
Den tecknade serien har jag inte tidigare sett men den är väldigt talande. För på dessa tåg norrut är det ofta fel av ett eller annat slag. Och de lagas liksom inte bestående.
Och hönsen? Hur tänkte man här?

Trevligt att få höra mer om tv inspelningen och hoppas de betalade dig ordentligt.Nu är det bara att vänta på att någon pigg filmressigör ska höra av sig. Spännande!

llh sa...

Du får självklart "High Five" klapp och komplimang!!! för strong skyltskörd och flera underbara inlägg hela denna vecka (är ju själv inte så regelbunden ännu).
Töm bilen skylten hade suttit bra på Ombergs fina lilla skogsparkering. Hur fredlig som helst tänkte jag men fick bilen tömd på dator mm medan vi beundrade utsikten över Vättern och räknade kyrktorn på östgötaslätten...bara som en varning - räkna aldrig kyrktorn ;-)

cissi sa...

Ja, kanske att jag ska kolla på play för en gångs skull då!! :)

Olga T sa...

Alla behöver HIgh5 då och då! Nu är jag supernyfiken på tv-inspelningen!

Unknown sa...

Nu förväntar jag mig att du är med på den där reklamfilmen...jag ser fram emot den. – Bp handlar ellos.
/Kiki

Mias Mix sa...

Spännande med filminspelning!
Tur att dottern inte ska föda där så hon inte blir av med sin bebis!

Susjos sa...

Älskar alltid Claes-Görans skyltar som du lägger upp!
Och ser sååå fram emot TV-inspelningen med dig!!!

Sv: Bokcirkel medlemmarna varierar beroende på hur många som kommer, men vi är väl 9 stycken nu, fast i fredags var vi bara 6 stycken som kunde..

KajsaLisa sa...

Du fick ihop bra skyltar den här veckan. Clas Göran triumferar som vanligt, Spårfelsskylten har jag skrattat åt själv många gånger och snabbäggsmörgåskittet var kul.

Marina sa...

Du kan ha blivit filmstjärna på kuppen, alltså...;)

Steve sa...

Det är en synnerligen diversifierad skyltkavalkad du bjuder på.
TV4 Play var det.

Ama de casa sa...

sv: Cash is king! Haha! Vi betalar nästan uteslutande med "riktiga" pengar. Här är det nästan bara på Carrefour och Lidl som vi betalar med kort. Hör nog till den gamla stammen... :-)
När vi skulle åka till Mexiko en gång så tog Anders ut USD innan vi lämnade Houston. Onödigt mycket, tyckte jag.
- Men vi ska ju till Mexiko, man vet aldrig... sa han.
Väl i Mexiko blev vi överfallna av orkanen Odile, och då var det en himla tur att vi hade mycket kontanter. Korten funkade liksom inte när allt var avskuret från omvärlden.

cat sa...

Jag skulle behöva en high 5 idag faktiskt. Jag har en vän som pendlar från Uppsala så jag får ofta läsa om hur bedrövlig tågtrafiken är för de stackarna. Vet inte om jag tycker att det är ett jätteplagiat, men en viss likhet finns ju.

Anita Malta sa...

En härlig varierad skyltblandning som alltid där Claes-Göran ligger i topp!
Sjutton också, kan ju inte se tv4 play här trots att vi betalar en oansenlig summa varje månad. Det går att titta på men den hackar hela tiden. Ska nog göra ett nytt försök :-) .

Carita Liljendahl sa...

Här var många fyndiga texter.
Att du hittar så mycket kul!

Husbilen-Ellen sa...

High five kan vi nog alla behöva ibland! Du hittar mysiga skyltar!

LissenTo sa...

Håller med om att ett high-five skulle man behöva minst varannan dag