tisdag 12 januari 2016

”Guess what”. Gissa vad bilden visar.



Dags för mitt fjärde bidrag till ”Guess what”. Att jag verkligen gillar den här gissningsleken har ni ju förstått vid det här laget. Men jag har då fortfarande inte klurat ut vilken svårighetsnivå jag ska lägga mig på. Den här gången väljer jag att ge er en ledtråd: alla har ni en sådan grej, men inte nödvändigtvis med en limegrön ”utsmyckning”;-)

Som vanligt sätter jag på kommentargranskningen för det här inlägget så att ni inte kan se varandras svar. Avslöjar era gissningar imorgon kväll. Sedan publiceras era kommentarer som vanligt igen. Have fun!

Sanna har uppfunnit ”Guess what” och välkomnar fler deltagare.
Maria, Gärdsmygen, Anki och Anemonen hänger också på.

32 kommentarer:

Ditte sa...

Jag gillar att gissa, dock är mina framgångar inte så goda. Men fantasin finns.
Nu tror jag detta är en plastlåda med lock. Och jag garderar med en balja.

Comsi comsa sa...

Det är en plastlåda typ matlåda. :)))

Eller så kan det vara en balja för att bada fossingarna, hi hi hi...

Kram ♥

Geddfish ♥ sa...

Alla har en sådan grej? Inte jag. Haha!

Men eftersom du gillar att fota toaletter och liknande, så gissar jag på handfat, fast det är långsökt.
Eller så är det nånstans på själva toalettstolen.

Hej svejs!

Maria sa...

Jag är ju uberdålig på detta!!
Jag gissar på en plastburk eller en laptop!

Maria sa...

Jag ångrar mig!! Det är nog en datormus!!

KajsaLisa sa...

Nix, jag går helt bet på den här, tror jag köpt något liknande i plast för att ha matlåda i, men det är en gissning.

Ama de casa sa...

Först trodde jag att det var en badrumsvåg, matchande linje, liksom. Men nu ser jag att det är en mus :-)

Mias Mix sa...

Kan det vara en väldig närbild av tandborsten?

Carita Liljendahl sa...

Jag hade inte varit säker på att jag har den här grejen... tänkte först på en necessär eller på någon pryl som man t.ex. rakar hår bort från benen med osv.
Hahaa :-)
Nä, men jag gissar att det är en datormus!
Himla kul tävling det här.
Och nu minns jag att du har kommentarsgranskning på!

anemonen sa...

Det är en förvaringsburk av något slag tror jag. Jag har nu hoppat på den här leken så får vi ser om jag tyar med den för det gäller ju att finna ut alster, och min fantasi ligger i träda nu.

Rantamor sa...

Dina skyltar är alltid så roliga och så har du ju en helt galen storstad att leta upp dom i också, har svårt att hänga med på din utmaning då det inte finns så många skyltar i lilla Nordmaling.
Den som kanske byter text på sin skylt (anslagstavla) är väl kyrkan, och dit går jag ju inte.
Dom där konstiga Freebra förstår jag mig inte alls på, men det kanske ska sitta på sådana där konstgjorda tuttar.

Dina häckar är lika underbara nu som då !!!!!!
Och du var ju helt underbar som vidarebefodrade häckar till några av dina bloggvänner !!
Dina ishäckar som sakta smälter ned skulle dom ju behöva ha på ishotellet i Jukkasjärvi.
Där får man en drink i ett isglas också, ingen risk att drinken blir för varm, hellre att glaset fastnar på läpparna.

Sen till en gissning ???
Tja vad kan det vara först tyckte jag det såg ut som en lunchlåda...
och jag kommer inte på annat så jag säger det.

Tjingelingen från Rantamor.

Olga T sa...

Det där måste vara en sopskyffel som har bling bling i form av en grön kant!

Stare Ström sa...

Ingen mening att gissa eftersom jag inte lär se svaret. Men sådant får man stå ut med! Frys inte ihjäl under tiden jag håller mig undan!

Anki sa...

Ja, nu är jag också med... tack för länken :)
Vad är nu detta...? Hm... något alla har... en smartphone, om det nu finns vita... har ingen aning!
Får fundera lite till :)

Susanne ❤️ sa...

Nu måste jag fråga dig om du fick inspiration av mina"korvar" förra veckan haha
För det här är ju locket på toalettsitsen helt klart !!!
Snygg med limefärg sådär har absolut en liknande hemma men den är helt vit tyvärr....;)
Stort TACK till dig finaste för länken och att du är med LOVE IT !!!
Kramisar Sanna

Susanne ❤️ sa...

Ps jag har inte uppfunnit det här utan såg ngt liknande när jag bloggade för flera år sen, kommer inte ens ihåg var, det var med min första mamma blogg för 10 år sen men och har dess haft denna lek också ...för jag tycker den är sååå bra !!
Kramisar Sanna

Susanne ❤️ sa...

Det kan ju vara en våg av något slag???? om det mot förmodan inte skulle vara locket på toan haha
puss
Sanna

Susjos sa...

Hm...den här var svårare. Men jag gissar på en datamus?

Per-Anders sa...

Den här gången var det svårt. Jag har inte en aning. Jag gissar på ett toalock.

Steve sa...

Liksom förra gången så tror jag på en förslutning, men den här gången ser jag en plastlåda med ett lock som har en limegrön kant runt.
Men, det kan förstås oxå vara.........., men en sådan tror jag inte alla har.

Steve sa...

Efter en natts sömn så har blicken klarnat och jag reviderar jag mitt tidigare förslag. Nu ser jag en datormus pimpad i limegrönt.

Eva Trillian sa...

Jag vet vad det är :) Det är snyggt!
Har ingen som helst aning VAD det är - men jag borde vinna stilpoäng på att jag tycker det är: snyggt! ;)

Susanne ❤️ sa...

Jag vet !!!!!
Matlåda /fryslåda !
Grubblat hela natten haha
Du tar perfekta bilder och som hos mig ibland är det lätt och ibland är det svårare
Ingen har rätt svar hos mig heller ;)
Och jag som tyckte det var lätt hos mig den här ggr :)
Stor Kram

Susanne sa...

Vad kan det vara som alla har. Får ta mig en funderar och återkomma.

Bevare mig väl sa...

En våg kanske... :-)

Anita Malta sa...

Tycker formen liknar kanten på en sopskyffel men den är alldeles för vit och ren för att det ska stämma.

cat sa...

Jag ger mig på en gissning. Det är en matlåda för medhavd lunch.

Kolonilotta sa...

Nu vet jag! :)
Det är en mus! Men inte vilken mus som helst ;) utan en datamus!

Anita Malta sa...

Nu vet jag !! Kanten på din mus ;-) Hahaa..

Ulla Maria sa...

Nu blev jag förvånad. Jag hade fått uppfattningen att du inte så gärna gav dig ut i onödan i kylan och så visar du upp ett skydd till långfärdsskridskor. Och förutsätter också att alla har ett par sådana.

Geddfish ♥ sa...

En sista gissning, och jag tror du har rätt kul, när du läser allt!
Gick ut för att vädra hjärncellerna och då kom diskborste till mig.
Kom in, och då blev det en toaborste i stället, märkligt.

Unknown sa...

Denna lek verkar roa och det är väldigt kul att läasa alla gissningar. Enligt tradition missade jag det igen men noterar att det verkar vara tisdagar denna bildfråga dyker upp.
/Kiki