onsdag 27 januari 2016

Rätt svar på ”Guess What”

Kan lugnt säga att de flesta av er måste ha väldigt konstiga dammsugarfilter, moppar, dambindor och persiennrengörare (finns det sådana?) i era hushåll, för att inte tala om element. Skulle verkligen gärna vilja se några bilder på era städgrejer som ni har hemma;-)

Pappersnäsdukar

Den enda som gissade rätt var Ulla Maria. Det var ett paket med pappersnäsdukar som jag visade. Utgår ifrån att Ulla-Maria, precis som vi, gillar dessa små paket med näsdukar och att hon har en Åhléns i närheten, där man kan köpa dom. Grattis och snyggt gissat tjejen!



Några extra roliga kommentarer
Kiki: Det är såklart borsten på din elektriska tandborste.
Då vi inte använder elektriska tandborstar fick jag ju googla hur dom ser ut – egentligen. Å efter vad jag sett så tycker jag att du borde lägga upp ditt exemplar. Det verkar vara en väldigt ovanlig variant;-)

Lena: Så fint solen lyser på din dörrmatta, ligger den vid balkongdörren eller i bilen?
Hahaha! Om du hade gissat på badrumsmatta, så hade jag haft viss förståelse för ditt svar med tanke på ”mattans” färg. Men dörrmattan i hallen är lila, mattorna i bilden är svarta och vid balkongdörren finns det ingen matta;-)

Anemonen: Cigarett, men är de grå? Kanske är den skalad, alltså det bruna på filtret är borttaget. Har en känsla av att du aldrig rökt. Eller det kanske du gjort, men det kan inte varit i detta århundrade;-)

Kolla gärna de nu publicerade kommentarerna för fler roliga gissningar! 1 000 tack för att ni ville vara med och klura på "Guess what".

PS. Å vad ni har gissat! Helt otroligt. Det är ju rekord i antal gissningar. WOW! Ni är helt fantastiska:-) TACK! DS.

27 kommentarer:

Kolonilotta sa...

Ha ha ha....
Jag missade tydligen ditt tillägg att vi skulle tänka mindre! :)
Jag tänkte tvärtom jätte stort.

Ama de casa sa...

Jag får försvara mig med att jag har skitlångt till Åhléns! :-)

Grattis till Ulla Maria! :-)

Ama de casa sa...

sv: Jag HAR faktiskt Photoshop nu... Fast jag använder bara ctr-alt-m (automatförbättringen) för att ljusa upp eller försöka förbättra skärpan på alltför kassa bilder. Alla annan bildredigering envisas jag att göra i paint. :-)

Carita Liljendahl sa...

Aj aj, den här tävlingen missade jag! Måste skriva upp i almanackan nästa tisdag - BP:s tävling! :-)

Susanne sa...

Det hade jag aldrig kunnat gissa rätt på eftersom mina ligger i en plast ;)

anemonen sa...

Jaha där ser man ja det var klurigt och så var det grått och mina grå celler har tagit semester ja du såg rätt för det behövs efter att de har utsatts för denna stora påfrestning. Jo jag har ibland dessa men jag som gillar mode har blommigt omslag fniss och grått det är jag nu så allergisk emot så jag kommer inte ha ens grå kläder på en vecka som jag stirrat på just de här grå näsdukarna. Jag tar mina tygnäsdukar med spets och de är vita. Jag lyfter på hatten för dig den här veckan.

FREEDOMtravel sa...

Haha, supersvårt! Men jag laddar redan inför nästa omgång! ;)

Maria sa...

Klart det finns persiennrengörare!!!Men antagligen kan man även använda pappersnäsdukar!
Ska passa mig väldigt noga för skumma tomtar i fortsättningen ;-)

Olga T sa...

Men vad svårt det här är! Hade ju aldrig gissat på detta.

Helena sa...

Ja, de är verkligen kluriga dessa GW. Utmanar tanken. Och roliga kommentarer. :-)

KajsaLisa sa...

Aha, men den var svår, använder inte sådana alls. Mina brukar vara helt inplastade.

Ditte sa...

Jaha! Inte rätt den här gången heller. Men jag tyckte ändå att mina förslag var fullt möjliga enligt bilden. Men rätt var det ju inte. Stort grattis till vinnaren.
Men jag ger inte upp utan är i detta fall en helt ok förlorare. Och jag har roligt när jag gissar.
Envis som jag är återkommer jag givetvis.
Hoppas på att träna upp fantasin...Ja, inget fel på den , men det har inte blivit rätt vare sig hos dig eller "Gems of my life"".

Marit Johansson sa...

Haha gillar gissningen på tandborste! Jag tycker att närbilden på näsdukarna liknar mer tyg än papper, hade aldrig lyckats gissa rätt.

Anki sa...

Pappersnäsdukar! Hoppsan... det fanns aldrig ens i mina tankar! Förresten ser min förpackning helt annorlunda ut... det här var svårt!
Jag gissade i alla fall rätt hos Maria :)

Steve sa...

Nu förstår jag ledtråden: Tänk "mindre".

Ama de casa sa...

sv: Haha! Ja, nog fick jag fråga Anders alltid... Jag har PS Elements 9. Han använder fler funktioner än den enda som jag nyttjar, men inte i närheten av allt som nog finns i det där programmet.
:-)

cat sa...

Själv köper jag de billigaste och tråkigast paketerade pappersnäsdukarna, så jag hade inte en chans.

Anita Malta sa...

Skickligt av Ulla Maria ! Det här var ju faktiskt inte lätt alls. Men väldigt roligt :-)

Susanne ❤️ sa...

Helt otroligt men jag tror du bytt ut dammsugsfiltret eller handukarna jag såg till små näsdukar hihi
Riktigt bra bild och en självklarhet när man ser den i helhet !!!!!
Stor KRAM att du är med
Du är bäst !!!

Geddfish ♥ sa...

Jag tycket ihoppressade handdukar var bra ;)
Grattis till vinnaren!

PS. Kunde inte låta bli att gå in här och kommentera trots att jag skulle låta bli datorn, haha.
Fick ju din kommentar till mitt inlägg idag via mobilen nyss, och höll på att skratta ihjäl mig.
Tack, du är rolig, jag har svarat dig, hihi...

Monica sa...

HAHA den hade jag gått bet på:-)
Ja du synen dom har på den egna
befolkningen gör mej mörkrädd.
Ha det bra

LissenTo sa...

Måste vara härligt att läsa alla roliga kommentarer. Jo jag tror det finns persiennrengörare :-)

Mias Mix sa...

Hann aldrig gissa men tyckte det såg ut som massa handdukar prydligt ihopvikta. Men tänkte att BP har inte så många vita handdukar utan lite gladare färger :)

Susjos sa...

Pappersnäsdukar? Så det var inga persienner, haha!!

Ulla Maria sa...

Som pollenallergiker har jag haft en mycket nära relation med just pappersnäsdukar så jag är glad att jag kände igen mina vänner. Numera har jag inte så mycket känning av allergin men har alltid en förpackning näsdukar nära till hands i alla fall. Kan alltid komma väl till pass.
Så nära till Åhlens har jag emellertid inte (tror att närmsta finns 5 mil bort i Gbg) så det var inte förpackningen utan innehållet som ledde mig rätt.

Unknown sa...

jaja, ganska nära ivarjefall, öron-näsa -hals liksom.
/Kiki

llh sa...

Uj uj uj vilken nesa återigen och jag som var så kaxigt säker. Stort grattis till Ulla Maria! och tusen tack för länken.