onsdag 6 januari 2016

Rätt svar på ”Guess what”



Måste säga att jag bara älskar ”Guess What”-temat. Jag menar många av er fick mig faktiskt för första gången någonsin att undersöka våra värmeelement lite närmare. Hela 6 av er gissade nämligen på ”reglage på värmeelement”. Måste medge att ni hade en poäng där faktiskt;-)
Många var inne på burklock, skruvkork och plast. Ni hade rätt allihopa och jag såg redan en massa länkningar framför mig – igen. Men sedan kom det helt korrekta svaret från Elisabeth med bloggen ”Husbilen Ellen”: ”Locket på en medicinburk”. Snyggt jobbat där:-)

Speciellt roliga kommentarer
”Undersida på en väldigt ren sko”Maria. Tvättade faktiskt av skon – jag menar burken innan fotograferingen.

”Vägvisare för var huset tagit vägen” - Sanna. Jo då, ”huset” är faktiskt en pil, vilket förenklar saken;-)

"Det var väldigt vad närgången du var på den hushållsassistenten"AMA. Har inget val här, den är ju så himla liten;-)

Kolla de nu publicerade kommentarerna för mera skratt. 1 000 tack för att ni vill vara med. Å just ja – Gärdsmygen har också hängt på temat för första gången. Kul! Kolla om ni kan gissa vad hennes ”grej" föreställer.

26 kommentarer:

Susanne ❤️ sa...

Helt underbart kort och härliga gissningar, Tack för länken !!!
och tack för att du är med :)
Ska svara dagen efter jag med känns roligare då måste jag erkänna ;)
Kram Sanna

Susanne ❤️ sa...

och Stort Grattis till Elisabeth !! verkligen bra gjort !!

och egentligen borde jag väl fixat det med alla mina medicinburkar haha

Kram igen

Anki sa...

Grattis till Elisabeth! Jag hade nästan rätt i alla fall :)

cissi sa...

Det var faktiskt kul att läsa kommentarerna så här med det rätta svaret i handen. Såg ju gärdsmygens bidrag, men hade inte en aning om att det var en ny utmaning.....får se om jag hänger på någon gång för det verkar riktigt kul! :)

Eva Trillian sa...

Skönt att veta att vi var tillräckligt många på element-gissningen för att starta en liten klubb :)

FREEDOMtravel sa...

Det måste ju vara sjukt roligt att läsa alla svar! :)

anemonen sa...

Jaha här är ju svaret och ja jag tyckte väl det kändes bekant för apoteksvaror känner jag väl till :-)skit vore det annars när jag har jobbat halva livet på apotek. Hur går det till att hänga på den här fotokedjan? hittar ingenstans jag kan länka och hur hittar jag länken. Är det bara att länka till hennes blogg?

Helena sa...

Ja, det var en svår GW. Grattis till Elisabeth. Riktigt skojigt det dr med GW. Tack också för dina fina kommentarer hos mig. :-) Olikheter berikar och här hos dig får jag många skratt och klurigheter. Det gillar jag!

Anita Malta sa...

Jättekul att läsa allas gissningar och Grattis till Elisabeth ! Tror GW kommer att sprida sig för det är onekligen väldigt roligt. Jodå, nu klurar jag på vad Gärdsmygen hittat på och det är inte så lite knepigt.

Tack för att du fick mig att återigen le stort :-)

Susanne sa...

Det där hade jag aldrig kunnat gissa rätt på-
Sv: Jag är lycklig ägare till varma kläder, så jag har inga problem att klä mig rätt kalla dagar.

Ulla Maria sa...

På medicinburken gick jag bet. Kan inte heller ta åt mig äran för den fyndiga gissningen med skon. Men, jag säger som på radion - det var i alla fall roligt att komma fram och få vara med. Tar nya tag till nästa vecka.

Olga T sa...

Aha! Det var där jag sett "huset". Kul! Tack för länken!

Susjos sa...

Ah, det var nästan rätt! Grattis till Elisabeth som gissade helt rätt!

Har du varit ute i kylan idag? Inte jag!

Husbilen-Ellen sa...

Kul att gissningen gick hem eller också har jag sett alldeles för mycket av dessa burkar. Elisabeht

Ditte sa...

Unser att min "tårta" resp. tvål var lite udda. Men jag tycker nog att din GW hade kunnat vara en vit marsipantårta.'Men jag inser att jag inte alltid kan lyckas.
Stort grattis till vinnaren.
Och nya chanser kommer....
Jag är en envis typ.

Unknown sa...

Missade igen, fy kiki jag vill ju vara med och gissa. Klart svårare denna vecka.
Svar: kommer ihåg att du blev väldans nöjd med din färska gurkmeja.
Kiki

Maria sa...

Haha det hade jag aldrig klurat ut!!!
Tack för länken och roligt att jag i alla fall fick dig att skratta med min gissning!
Kram

KajsaLisa sa...

Enklare än jag trodde, men så är det alltid med facit i handen.

Monica sa...

Mathaket på Östra är bara så rätt och maten
god och vällagad, kanske dags för mej att
samla ihop tantdagiset och ha en träff där;-)
Ha en bra dag just nu är det -20 grader här
och morgonpromisen blev lite förkortad.

Ama de casa sa...

Hmmm... Sådär ser inte mina medicinburkar ut. Tror jag. Det är ugglor på min, som preppas av syster Anders :-)

Grattis till Elisabeth!

PS: Egentligen vet jag inte hur en hushållsassistent ser ut heller... ;-)

cat sa...

Tur att du slapp alla länkningar :-)

Comsi comsa sa...



Gråter, men inser att man inte kan vinna jämt! :))

Kram ♥

Ama de casa sa...

sv: Det var inte ärtsoppa som Anders åt, utan en jättegod (hur nu jag vet det? ;-) ) kött- och grönsakssoppa. Väldigt bra kryddad :-)

Stare Ström sa...

svar: Så kul att vi ser så olika saker! Fast vi håller visst oss i djurvärlden. Men du, det är nog läge för nya glasögon. Jag har inte ändrat någonting på bloggen...

Steve sa...

Ibland får man nöja sig med att vara på rätt väg.

Geddfish ♥ sa...

Vad var det man skrev på informationen, som cirkulerade runt i pappersformat, ch som krävde datum och signatur?
Jo, "läst men inte förstått". Haha.
Jag var inte med på tävlingen, men det verkar vara en rolig grej med att gissa, japp.