tisdag 26 januari 2016

”Guess What” – Gissa vad bilden visar #4/2016


Den här gången ska jag noga akta mig för att påstå att grejen ni ska gissa på finns i alla hushåll. Har ju fått lära mig den hårda vägen att ”mojänger” som finns hos oss inte alls är självklara hos er. Japp, jag har lärt mig lektionen;-)

Dessutom tycker jag att jag verkligen gjort det väldigt lätt för er idag. Vill ju faktiskt att åtminstone några av er gissar rätt här.

Som vanligt sätter jag på kommentargranskningen för det här inlägget så att ni inte kan se varandras svar. Avslöjar era gissningar imorgon kväll. Sedan publiceras era kommentarer som vanligt igen. Så sätt igång bara:-)

PSSSSST: Ingen av era roliga gissningar är ens nära. Ledtråd: Tänk "mindre"!

Sanna håller i ”Guess What”.
Anemonen, Anki, Gärdsmygen och Maria hänger också på.

35 kommentarer:

Comsi comsa sa...



En filt! :)

Comsi comsa sa...


Handukar :)

Husbilen-Ellen sa...

Första tanken var: Lapp på lapp men ingen söm. Får känslan av att det är lättviktshanddukar. Syntethistorior, som inte väger så mycket. Elisabeth

Ama de casa sa...

Elementen får väl oftast inte övertäckas, så varför har du gjort det? ;-)

Kolonilotta sa...

Nu har jag stirrat och förstorat flera ggr!
Och jag ändå inte komma på vad det är.
Inte ens en gissning får jag fram.
Jag är verkligen jätte dålig på det här.
Måste fundera lite till...

Geddfish ♥ sa...

Hallå, där!
Om du säger att detta är lätt, så är jag dum i huvudet!
Gillar gissningslekar men förstår att detta inte är min grej, en sån där uppförstorad bild, som man varken vet om det är lodrätt eller vågrätt ;)

Dock, icke förty, så kan det vara en rolig utmaning!
Så, låt mig se, en tygbit där till vänster, omlindat en massa vita ihoppressade frottéhanddukar?
Ett tallriksunderlägg?
Ett överkast, ja!

Susanne ❤️ sa...

Dammsugsfilter måste det här vara ❤️ Nästan helt säker men återkommer ;)
Filter till torkskåpet kan det också vara ?!?!
Stort Tack för att du är med :) och Tack för länken finaste !!!!
Kram

Ditte sa...

Trevligt att på nytt utmana och utveckla fantasin. Mina har begränsningar, helt klart.
DEls kan jag få det till att vara ett foder i något med olika strukturer och dels skulle det kunna vara en badhandduk, det ser lite luddigt ut och ser uta att vara i tyg. Men där passar inte det grå...
Men lätt och lätt! Vet man svaret så är det lätt.
Och mitt sista alternativ är en del av en morgonrock.

anemonen sa...

Har du kommentarsgranskning på?

anemonen sa...

Ett elementfilter, ett dammsugarfilter verkar vara något med kardborreband hmmm dina skor om du nu har kardborreband på dem (förlåt) ett luftfuktarfilter. ja du vet jag är urkass på att gissa men jag grunnar vidare och så vidare.

Anki sa...

Nej, nej, nej...jag kan inte komma på vad det är! Ett fodral med något, tandstickor, ätpinnar... nix, ingen aning!
Tror du glömt att lägga in din länk hos Sanna...

anemonen sa...

Det vita en mudd på en vante eller tröja och det mörka nederkanten på en jackärm. Jaha då var jag inne på mode nu för det gillar jag ju...fast jag gillar allra mest mysdressen i soffan fniss. Hur många gissningar är jag uppe i nu tro. Gnuggar geniknölarna värre än Hercule Poirot ja just det han använde de små grå cellerna så var det .....så då grunnar och gnuggar jag vidare och så vidare....... hallå var är ni hallå det ekar minsann hu...

Anita Malta sa...

Du hör väl hur jag tänker så det knakar !! Tur att man har lång betänketid här ;-)

Susanne sa...

Gissar på någon form av städgrej.
Sv: Blev inte arg på någon kollega, de är ju så himla snälla =)

Maria sa...

Det ser ju ut som en massa dambindor av den tjockare modellen som du håller ihop med en bit jeanstyg. Men det är det ju antagligen inte.....
Återkommer :-)

Olga T sa...

Lätt??? Jag har tänkt i omgångar men vet inte vad jag ska gissa på. Tyg. Kankse är det en vit soffa och så hänger det ett grått tyg över sidan, ett sånt där där man kan ha fjärrkontrollerna.

Susanne ❤️ sa...

Vikta handdukar :) men undrar då om du skyddar dom vita med att ha grå runt ????
Kram

Maria sa...

Det är en persiennrengörare! Eller ett armstöd på en soffa som det hänger en fjärrkontrollsficka över!

anemonen sa...

regnjacka med vante det vita

Eva Trillian sa...

Bästa BP :) Du ska absolut inte sluta kommentera. Du kompletterar mina inlägg med dina kommentarer - de får mig att inse när jag inte alls varit så klar med vad jag menat alla gånger - även om jag själv förstod precis vad jag menade :) Det här tillfället var ett gott exempel på det :) och jag tackar, vilket jag borde göra varje gång.
Vi är olika - men på ett bra sätt :) och jag gillar dig, skarpt!

Och den här gissningen --- det känns som om jag vet vad det är - något tickar i mitt minne ... men jag vågar inte gissa. Ska fundera en stund till :)

anemonen sa...

cigarett men är de grå? kanske är den skalad alltså det bruna på filtret är borttaget. Nä inte det heller. Och det här skulle vara lätt och så har ju även jag en ledtråd men den tror jag att alla har missat inbäddad så att säga. hehe Grunnar vidare de grå har turbofart nu.............bara jag inte tar skada av allt tänkande....

Susjos sa...

Oj vad det ser bekant ut? Men vad är det???
Kan inte se det, men får ju gissa...ser ut som ett tygstycke till vänster, gardin? och så är det neddragna persienner till höger?!

Ulla Maria sa...

Har inte en susning men något ska jag ju gissa på så jag drar till med ett paket med pappersnäsdukar.

Susanne ❤️ sa...

mindre ?????
Men jag har väl redan rätt va ;) haha
undersidan av en mopp kanske

Ps.. ledtråd det här finns nog på alla KONTOR !!!!!!!! säger inte ATT det finns men det BORDE finnas ;) puss

KajsaLisa sa...

Golvmopp

FREEDOMtravel sa...

Men åh såååå svårt! Sitter på tåget till Gävle och tänker och tänker och tänker... Men nä, en sån där har jag aldrig sett, tror jag, haha. Tyvärr, ingen gissning idag...

Unknown sa...

Det är såklart borsten på din elektriska tandborste.
:-)
Kiki

Steve sa...

Vita och grå handdukar tycker jag är en smakfull kombination. Men "grejen", "mojänger" och "mindre"? Hmmm.

Mångfärgade handdukar i pastellfärger är däremot en styggelse, men det var ju inte det du frågade efter.

Ama de casa sa...

Det ser lite för luddigt ut för att vara ett tuggummipaket... :-)

Tredje året i Hjo sa...

Ser ut som en handduk på ett element. Och finns såklart i varje hushåll.

cat sa...

Nej du här vågar jag mig nog inte på ens en okvalificerad gissning. Det enda jag kan gissa är att det svarta i bilden är gjort av canvas eller möjligen denim.

Ama de casa sa...

Ett mindre element? ;-)

llh sa...

Så fint solen lyser på din dörrmatta, ligger den vid balkongdörren eller i bilen?
Svar: hihi nej det var inte schysst alls att fly från huvudstaden men efter måndagen i ett helmulet Farsta gav jag upp. Rekordgrå långhelg i Stockholm. Hoppas ni ser ljuset nu!! PS Lite koll på Tonys instaflöde har jag iaf.

Anita Malta sa...

Vaddå lätt, det här ju var riktigt knepigt !! Kan det vara något som värmer och isolerar. Fortsätter att fundera..

Kolonilotta sa...

Nu har jag klurat halva den här dagen också...
Och det min hjärna vill se är en säng, soffa, fåtölj.. du förstår ju var jag snöat in mig på.
Säkert helt fel! :)
Men jag tycker att det ser ut som fotändan på en säng eller armstödet på en soffa alt fåtölj. utan tyg, madrass eller lakan på sängen då förståss. Undra om du var så busig..
Det ska bli spännande att se svaret.
Jag kommer antagligen riva mig i håret!!! :)