tisdag 19 januari 2016

”Guess what” – gissa vad bilden visar! #3/2016



Dags för årets tredje ”Guess what”. Förra veckans GW här hos mig var ju aningen svårt. Dessutom fick jag ju äta upp min ledtråd. Antog ju att de flesta hushåll fortfarande har en stationär telefon. Ooooops! Kunde i alla fall glädja mig åt att jag utan minsta problem (överdrift) gissade rätt hos Anemonen, som deltog i temat för första gången. Där satt den:-)

Ledtråd
Vis av förra veckans ”Guess what”-erfarenhet här borde jag ju egentligen avstå från att ge er en ledtråd idag. Men som ni vet är jag inte vis. För även den här gången påstår jag att varje hushåll har minst en sådan grej som ni ser på bilden. Här hemma hos oss finns det till och med tre sådana.

Som vanligt sätter jag på kommentargranskningen för det här inlägget så att ni inte kan se varandras svar. Avslöjar era gissningar imorgon kväll. Sedan publiceras era kommentarer som vanligt igen. Happy guessing!

Sanna håller i ”Guess what”.
Maria, Gärdsmygen, Anki och Anemonen hänger också på.

26 kommentarer:

Comsi comsa sa...



Jag gissar på en skärbräda.... :)


Ditte sa...

Hmmm! Du har tre stycken så den tanke jag hade först om att det var en trasa faller direkt. Vet ju inte heller om det är en detalj av föremålet.
Jag har absolut ingen aning, men en tänkbar sak är karottunderlägg eller en bit av ett hushållspapper.

Men troligen är min fantasi begränsad...

Eva Trillian sa...

En grön grej! ;) DET är vad det är - och det har jag också några stycken!
Mer specifik än så behöver man väl inte vara - alla vet ju vad det är ;)




... utom jag då - egentligen!

Susanne ❤️ sa...

Först TACK för Länken finaste BP och Ännu STÖRRE TACK för att du är med !!!!
Idag var det riktigt svårt eller så är jag bara riktigt trött haha
Varje hushåll...??
Först såg jag en gul gitarr den här ggr ( tror på ngt sätt att du har en gitarr hemma har du märkt det haha ;)
Gunghäst som försöker äta med sitt stora gap eller så är det helt enkelt
BarbaZoo i ny form ..... :)

Hmm ska fundera lite till...
Kram

Steve sa...

Idag har jag slitit med teknikproblem då boxen till TV:n pajat. Detta ledde till långa, långa samtal med Telia och Viasat om slutgiltig övergång till fiber som nu blir en realitet nästa vecka.
Every cloud has a silver lining.

Efter en heldag med tekniktänk är jag totaldränerad och kan inte ens åstadkomma en gissning. Det närmaste jag kan komma är att jag just nu känner mig som en sån där gulgrön urlakad sak. På tal om urlakad, en disktrasa?

Olga T sa...

Limegrönt hos dej så klart. Tror att det är av plast och fördmodligen en skål.

Anki sa...

Ooops... jag tror inte jag har någon i alla fall - vad det nu är - snygg färg i alla fall :)
Bara för att gissa på något - en sån där modern grytlapp i silikon kanske...

Geddfish ♥ sa...

JAG har då ingen grön grej i mitt hushåll mer än Zoega's Skånerost, men det tror jag inte du har ;)
Nä, här går det mesta i turkos.
Jag har inte en susning. .
Slaskrensare i plast?
Diskborste?

Kicki sa...

Men har ni börjat med sånt här skoj! Får väl försöka haka på någon gång!:)
Har ingen aning, har nog ingen sådan!:)

anemonen sa...

Alltså det här var i svåraste laget. Nåväl jag skall ge igen nästa omgång var så säker. HEHE Dessutom är du en baddare på att gissa så du får snart inte vara med här. Nä skojar ju bara men lyfter på mössan för dig. Min första tanke var att det var en citron så jag gissar på det även om det är en detalj som stör mig. Det kan vara en plastbit på ett hushållsföremål. Näääee nu kan jag inte.

Per-Anders sa...

Spontant gissar jag på ett äpple men på nåt vis ser det ut som om det är nåt gjort av plast. Fast vad vet jag inte.

Maria sa...

Innan ledtråden var jag bombis på att den var en sån där plastcitron med nån konstig skugga men varför skulle du ha tre såna hemma?!?
Men nånting i plast är det......
Jag gissar på en vattenkanna!!

Susanne ❤️ sa...

En sax !!! Det har alla hemma
Kram

Susanne sa...

Har ingen suck om vad det är.

Ulla Maria sa...

Om det är vad jag tror så har jag i så fall just hängt upp två stycken sådana i tvättstugan. Fast det var en vit med små röda grisar och en röd med vita hjärtan. Om det inte är en fleecefilt har jag fel och vet inte vad det är.

KajsaLisa sa...

Jag var ute i köket och kollade, gissar på disktrasa.

llh sa...

Jaha du, varje hushåll? Då är det inte en sån där liten konstig gubbe i diskmaskinen i alla fall. Det skulle kunna vara termobyxor men jag är tveksam, alla har väl inte?
Efter ungefär tre timmar, när jag gått igenom hela mitt hushåll från golv till tak, konstaterar jag besviket den totala avsaknaden av en gulgrön knottrig tingest med eller utan svart katt.
Sen fattar jag, det är din skurtrasa!!! Barnsligt enkelt när man väl listat ut det ;) men själv äger jag ingen.

Anki sa...

Gissar igen... grytunderlägg... ja det måste det va!

Ama de casa sa...

En vanlig disktrasa - dock ingen finwettex :-)

cat sa...

Den här var lurig! Det ser ut som fluffig textil av något slag, så min gissning blir dammtrasa.

Susanne ❤️ sa...

Nä helt säkert tror jag skrev det tidigare men det är en förstoring på en amöba som är på väg att sluka ngt
kul att du håller på med labb också !!
Kram

Kolonilotta sa...

Helt hopplöst!
Har inte dem blekaste....

Ama de casa sa...

Åhå! Det är en webbkamera!!! :-)

anemonen sa...

Jag gissar en gång till DISKTRASA :-) DISKBORSTE ......

cissi sa...

Jag tänker och jag tänker, men lyckas inte komma på något förslag ens. Återkommer i en ny kommentar om något klarnar! :)

Anni sa...

Hade gissat på tulpan, men tror inte att du har sådana hemma.