onsdag 13 januari 2016

Rätt svar på ”Guess what”

Alltså den här omgången av ”Guess What” kändes ungefär som att titta på valvakan hos Socialdemokraterna och Moderaterna efter ett riksdagsval. Ungefär så. Föreställ er nu att det var en kamp mellan ”lunchboxar/matlådor” och ”datamöss” som lådorna vann med 9-7 efter straffläggning. Ungefär så. Dessa ”partier” var rätt så glada över valresultatet när alla röster hade räknats kan jag säga. Det blev förresten oavgjord mellan ”uppstickarna” ”våg” och ”toalettlock/-sits” – 3-3 efter några minuters tilläggstid. Ungefär så.

Det är inte alltid logiskt
Rent logiskt borde min bild alltså ha föreställt antingen en datamus eller en plastlåda. Det gjorde den inte. Föremålet på fotot är vår nyinköpta ”stationära” telefon.



Det var faktiskt Anki - nykomling i ”Guess what” - som var närmast sanningen med sin gissning ”smartphone”, men eftersom man inte kan blogga från den analoga telefonen kan den ju inte kallas för smart, eller hur;-)

Några extra roliga kommentarer
”Alla har en sådan grej? Inte jag. Men eftersom du gillar fota toaletter och liknande så gissar jag på handfat, fast det är långsökt. Eller så är det någonstans på själva toalettstolen.”Gerd. Undrar bara hur du klarar dig utan handfat och toalett.

”… necessär eller på någon pryl som man t. ex. rakar bort hår från benen med…”Carita. Rekommenderar att du använder knapparna för inställning av exakt rätt hårlängd.

Kolla gärna de nu publicerade kommentarerna för fler roliga gissningar! 1 000 tack för att ni ville vara med och klura på "Guess what". Vi kör igen nästa tisdag:-)

28 kommentarer:

Susanne ❤️ sa...

Meeen ALLA mina gissningar var ju helt fel.....Det är verkligen en bra bild !!! men skyller på att jag inte längre har ngn hemtelefon ;)
Det är verkligen kul och sååå svårt att gissa har gissat hos alla men undrar om ngt blev rätt nu haha...
Stor varm Kram till dig Finaste
Och verkligen Tack för att du hoppat på (så jag får klura lite också !!!
Puss

Kolonilotta sa...

Jaha....
En sån! Våran står i nått hörn och dammar numera! :)
Svar: Nu blev det visst lite tokigt.
Visseligen är tjejerna döttrar till någon. Men inte till mig!:)
Jag har ju två pojkar! ;)
Ser fram emot nästa tisdag!
Kram.

Ama de casa sa...

Mäh! En stationär telefon har inte jag... Däremot både en (data)mus och en våg :-)

Lite vilseledande att säga att alla har en...

(Ja, jag vet. Jag är en synnerligen dålig förlorare ;-) )

Grattis till Anki!

Monica sa...

Det var ju inte lätt direkt, skönt att
veta att någon annan också har fast telefon.
Ha en skön kväll, här vräker snön ner blir
att skotta efter morgonfikat som vanligt.

Comsi comsa sa...



Luring!!! :D

Kramen ❤

Geddfish ♥ sa...

Ja, men Guud, det var ju artonhundra kallt sen jag/vi hade en fast telefon!
Så, en sån har inte ALLA och då raktes inte JAG!

Men, vilka roliga gissningar!!!
(kramar hårt min smartphone)

Kram ♥

Maria sa...

Attans - jag var som var sååååå säker på att jag gissat rätt.....
Nu ska jag kolla vad de andra gissade på!!
Kram
Sv: inte går jag runt och tänker på döden - jag tänker bara på vad jag vill göra innan den kommer!!

Eva Trillian sa...

Jaha! Var det SÅ enkelt :P
Glad att jag inte gissade - jag hade inte kommit i närheten!

anemonen sa...

Jag undrar var min kommentar tog vägen. Det brukar krångla när jag kommenterar hos dig så jag kopierar numera texten och lägger in två gånger och då funkar det men tydligen inte den här gången. Jag hade iaf fel så det kan kvitt.

Olga T sa...

Det hade jag då aldrig kunnat gissa! Själv hann jag inte med igår. Satsar på nästa vecka :)

LissenTo sa...

Härligt med alla roliga kommentarer, förstår att det måste vara supekul att läsa dom.

Vet du............ ska bli kallare..... idag gick jag snabb promenad med kompis, täckbyxor och vinter utstyrsel. Blev t.om med svettig, tänkte på dej och hoppas att du klarar kylan

Ditte sa...

Fel igen! Men kanske beror det på att vi inte har någon analog telefon i hushållet så jag vetinte hur de ser ut numer. Ja, jag vet en dålig ursäkt....
Men visst är det en sorts plastlåda. I varje fall med tilläggsminuter.
Och att läsa alla gissningar var en rolighet i sig. Gillas! Att ha roligt...

Susanne sa...

Näe, en sådan har jag inte hemma så det var nog därför jag inte visste vad det var ;)
Av: Stämmer att Nordbygg är i april, men det här är 2 andra events. Yrkes-SM i Malmö och Euroskills i Gbg.

Helena sa...

GW är verkligen en trevlig bloggutmaning. Man får jobba med sina små grå hjärnceller. ;-)

Ulla Maria sa...

Ja, det hade jag aldrig kommit på att det föreställde. Klurigt. Ser fram emot att ta nya tag till nästa vecka. :)

KajsaLisa sa...

Jamen det var ju det jag skrev ju, jag har plockat ut innanmätet ur en gammal Dorotelefon och använder den som matlåda :)

FREEDOMtravel sa...

Den här gången hann jag ju inte ens gissa. Men det var väl lika bra det, med tanke på hur jag brukar gissa haha... ;)

Anki sa...

Himla kul det här... och du har rätt - jag är nog fast! Längtar redan till nästa vecka och letar klurigheter att fota överallt, men det är svårt att veta på vilken nivå man ska ligga... blir det för lätt eller blir det för svårt... en balansgång så att säga. Tack för att du lurade in mig :)
16 minusgrader utanför köksfönstret... och 14 plus innanför - skönt att man har en vedspis i köket :)

Steve sa...

Bör inte en ledtråd vara till hjälp?

llh sa...

Hi hi hi himla synd att jag missade tisdagen, skulle ju ha satt bildgåtan - inte! Men en rolig ide är det och kul att läsa gissningar.
Hos dig hamnar jag ständigt i olika spännande loopar av kommentarer och diverse konstigheter, alltid lika uppiggande :)
Apropå uppiggande, tack och kram och puss för fina kommentarer och pepp hos mig. Värmande till tusen.
Och så väcker du sovande björnar med kuliga skyltar och gissningslekar, blir ju nyfiken att prova på själv ju.

cat sa...

Jösses en stationär telefon! Hade aldrig någonsin kommit på det. Fin grön kant har den i alla fall :-)

Anita Malta sa...

...och jag som var så säker ;-) Ja, du har en läcker grön kant iallafall, min är helt svart :-)

Svar: Tusen tack för dina rader hos mig. Jo, visst är det roligt och lite annorlunda än de "vanliga" fotoutmaningarna. Gillar att man själv kan välja bland så många teman men ärligt talat tror jag inte att jag "går i mål" och håller på ett helt år! Fortsätter så länge det är kul så får det bli som det blir :-) Kram !!

cat sa...

Tackar så mycket för fina ord hos mig :-) Kråka är det i första bilden och troligtvis kanadagäss i den andra fågelbilden.

cissi sa...

Nu har jag varit "frånkopplad" några dagar igen, så precis som förra gången får jag både frågan och svaret samtidigt......och så här med facit i hand kan jag nog erkänna att jag aldrig kunnat gissa rätt!

Tredje året i Hjo sa...

Doro är tydligen en telefon för sådana som jag: panchosar!

Mias Mix sa...

Vilken snygg telefon ni skaffat! Får väl trösta mig med att ingen annan gissade rätt heller... Ha det bra!!

Anni sa...

Doro - den sanna pensionärstelefonen!
Vi har också fast telefon, men inte så snygg som den där.

Carita Liljendahl sa...

Hahaa, tack tack! Ska ställa in knapparna så att jag får håren bort från benen för eviga tider :-D