lördag 2 januari 2016

Lördagscitat #24



Citat: I’ll stand by you. And by stand I mean cower in your shadow. It’s probably cold there, so I’m going to knit myself a warm cat sweater to wear.
(Jag står fast vid dig. Med det menar jag att jag kryper ihop i din skugga. Det är troligen kallt där, så jag kommer att sticka mig en varm kattröja som jag kan ha på mig.)

Källa:
Jarod Kintz

Bilden är tagen i måndags vid fem minusgrader. Så det var kallt. Nöjde mig med min dunjacka. Ville "krypa ihop" parallellt med trädet, men till synes misslyckades jag;-)

Fler lördagscitat hittar ni hos Marie i Skrifvarstugan.


26 kommentarer:

Kolonilotta sa...

Coolt. Jag lyckades komma in och både läsa OCH kommentera! :)
Wifin suger rejält här på dagen och kvällen när många är inne. Måste passa på på morgnarna när alla sover. Jag vaknar ändå tidigt. Så imorgon bitti skall jag göra ett försök med ett inlägg!
Har ju en massa nya bilder att visa från matmarknaden idag!
Vad låååång du blev! :)
Hoppas all snö är borta nästa lördag när vi kommer hem.
Puss o kram! :)

Comsi comsa sa...




Har du vuxit så mycket i år? Häftig bil med solen, snön och det röda, å så din skugga såklart... :))

Det är så himla halt ute, höll på att
drutta omkull flera gånger.

Kram ♥

Maria sa...

En selfie a la BP! Jag gillar den!!

Marie i Skrifvarstugan sa...

Skönast att vara inne vid den temperaturen :) Här är det också alldeles för kallt.
God fortsättning !

cissi sa...

Fin bild, men riktigt läskigt citat....gillar det inte alls!
Kram

Eva Trillian sa...

Perfekt kombo av bild och citat! Och,se, där är solen - hos dig. Igen. Vad är det ni lockar den med? Jag behöver lära mig knepen - solen vill ju inte vara här ...

Marina sa...

Hmm...ett lite mysko citat som jag ska fundera ett tag på vad jag tycker om...

Ditte sa...

En häfig bild där detaljerna blir påtagliga liksom den fina skuggan. Och jag ser kopplingen mellan bilden och citatet. För min del tolkar jag citatet på två sätt, finns säkert fler.

Anita Malta sa...

Citatet behöver jag nog fundera lite på men bilden är helt suverän :-)

Ama de casa sa...

Gillar bilden! Men vad är allt det där vita på marken för nåt? ;-)

Tredje året i Hjo sa...

Nu är rysskylan över oss. Man vill krypa ihop under täcket och vakna i maj. Utan kalla ryssar, ryska smällare och ryska posten. Stackars ryssar förresten.

Geddfish ♥ sa...

Perfekt bild till citatet!
Trädet är dock brutet uppe vid toppen, därför kom du inte närmare ;)
Jodå, det är gott att krypa ihop med någon som värmer, skuggan är ju kall.

Har varit ute i snålblåsten och tinade upp i ett fotbad och en varm dryck.
Ha en fin lördagskväll! ♥

Ulla Maria sa...

Mysigt citat och skön bild. Fick mig att tänka på långa farbrorn i sagorna om lilla Anna (bilden alltså). Konstigt att inte skuggorna blev parallella.

LissenTo sa...

Ser betydligt kallare ut på din bild.
Ja grön är en fin färg, alla årstider :-)

Olga T sa...

Det är väldigt kallt trots att termometern inte visar mer än ett par tre minusgrader. Dunjackan och att krypa intill verkar vara en lösning på kylan. Ordspråket har jag inte hört förut.

Susjos sa...

Haha, är du så lång? Trodde vi var ganska jämnlånga du och jag?
Gillar citatet, tycker det är gulligt, men så läste jag den en gång till,och förstår att man kan tolka den på två sätt.

Å bilden är inte tagen idag nej, för jag såg ingen sol idag..bara snö..trist...

Per-Anders sa...

Härlig vinterbild. Känns nästan lite Norrland (fast här har vi betydligt mindre med snö).

Monica sa...

Visst är det härligt att vara långbent även
om det bara är tillfälligtvis:-)
Snön kunde jag varit utan eftersom det är
jag som skottar men samtidigt får man motion
och kan smälla i sej godis utan att ha dåligt
samvete inte illa eller hur;-)
Här snöade det hela dagen i går.
Ha det bra i kylan och snön

Steve sa...

Hmmm.....

KajsaLisa sa...

Ett bra sätt att uppfylla nyårslöften, man blir smal i skugga.

Days By Johanna sa...

Har bestämt mig för sluta blogga. Tack för du besökt mig :)

Susanne ❤️ sa...

Lika lång som trädet och jag tror att jag inte skulle känna kyla i din skugga utan mest den värme du alltid avger finaste BP !!!
Stor varm kram till dig
och ska bli härligt att få följa dig under 2016
Kram Sanna

Carita Liljendahl sa...

Kul med lördagscitaten! Har inte hoppat på dem än, men vem vet när det sker :-)
Vi har minus åtta i dag och kallare ska det bli ... brr och grr säger jag som inte ser fram emot -16...

Anders W sa...

Snyggt och illustrativt. Bild och citat passar perfekt!

Anki sa...

Häftig bild och ett absolut passande citat... bra jobbat BP... som alltid!

anemonen sa...

Det där var annorlunda och toppen som alltid för du är så finurlig och så får jag tänka till och det är bra det för just nu är jag så seg överallt. Du är en fena på att få till det här.
Långa skuggor och låg sol ja och så isande kallt från öster just nu. VI är ju inte vana vid lägre temp för vi har varit förskonade från kyla länge nu.
Brrrr jag gör inte annat än fryser, men nu hemma i min lya är det nästan 22 grader och det behövde jag för mina leder. Lite dålig på bloggning just nu för min laptop som alltid följde mig på mina resor är kaputt så jag får vänta tills jag är tillbaka på hemmaplan och då kan det dröja, men jag jobbar på så fort jag kan och hoppas att sonen köper ny dator snart så jag kan ärva hans gamla laptop. Skall se om jag kan kolla mer ikväll här.
Tack för du finns och god fortsättning.