lördag 23 januari 2016

Lördagscitat #27



Citat: It is only when I lose contact with the painting that the result is a mess. Otherwise there is pure harmony, an easy give and take, and the painting comes out well.
Källa: Jackson Pollock

Nu heter min blogg ju ”Konst eller konstigt”. Så det här inlägget gör ju rätt för sig, vad gäller bilden i alla fall. Men jag undrar vad Jackson Pollock skulle ha tyckt om min ”underjordiska parkeringsgaragekonst”. Tror faktiskt att han hade gillat den;-)

Fler lördagscitat hittar ni hos Marie i Skrifvarstugan.

23 kommentarer:

Comsi comsa sa...


Jackson Pollock skulle älskat din underjordiska parkeringskonst! Själv blir jag lite förvirrad, ha ha ha....

Kramen ♥

anemonen sa...

En alldeles ypperligt fin modern art. Tummen upp och gör sig bra till citatet.
:-)

Marie i Skrifvarstugan sa...

Passar bra till citatet. Han skulle nog gillat det, absolut !
Fin fortsatt helg till dig !

Eva Trillian sa...

Citatet. Applicerbart även på livet!
Gillar bilden som illustration till citatet :) 5/5 :)

Olga T sa...

Jätteläcker! Men det här passar ju också till "Guess what?", för jag börjar fundera över vad det är du fotat egentligen.

Meta sa...

Det där med konst är inte alls min grej men smart var det
Ha det gott
Kram Meta

Ama de casa sa...

Man blir lite yrslig om man tittar länge på bilden... Läckert - sparar in på vinet, liksom :-D

Marina sa...

Klart läcker som parkeringsgaragekonst, men jag är inte helt säker på att jag skulle vilja ha den på väggen.

Llh sa...

Alla tummar upp för citatet, garagekonst, dig och Pollock!!!
Gillar stort :)

Carita Liljendahl sa...

Är det ett bilspår i frosten? Nä, så fint kan det väl inte bli?
Det här är nog riktig konst - i Täby?

Susanne ❤️ sa...

Så bra bild till ett annorlunda citat :)
Jag hoppas att DU får en härlig lördagkväll jag själv njuter av ett glas vin och väntar på att gubben ska komma hem :)
Stor kram till dig
❤️

KajsaLisa sa...

Ser ut som någon trampat på vägmarkeringen innan färgen torkat. Om detta är stor konst beror helt och hållet på vem som trampat där :)

Paula i pörtet sa...

"I lose contact with the painting" Det kan jag dessvärre skriva under, går det för lång tid mellan kontakten med målningen så är det lätt att tappa konceptet

Helena sa...

Det där ska jag ta med mig och tänka lite mer på. Nästa gång jag är på min målarkurs. Det där att bara fokusera på det man gör, men samtidigt släppa tanken och låta rörelsen skapa. Fin lördagskväll till dig. Kram

Ulla Maria sa...

Så läckert konstverk med välvalt citat. Tror säkert att Jackson Pollock hade uppskattat din underjordskonst.

Ditte sa...

Jag gillade din underjordiska parkeringsgaragekonst och är övertygad om att Jacksom Pollock också skulle ha gjort det. Nya banor liksom...
Mna kan inte bara trampa på i gamla fotspår eller bilspår. Detta för handlingen framåt.

Marit Johansson sa...

Han skulle förmodligen gillat parkeringskonsten, för mig ser den dock mest konstig ut :)
Jag håller med dig att min sista bild är deprimerande, det speglar rätt bra hur det känns just nu haha lika illa blir det imorgon med min helgbild, det är riktigt dystert!

Anki sa...

Lite psykedelisk känsla i den bilden... väldigt snyggt och ett bra citat!
Tror säkert att han Pollock skulle ha gillat ditt garage :)

Steve sa...

Både citatet och bilden passar bra till Jackson Pollocks vilsna och korta liv. Jackson Pollock som jag inte hade en susning om vem han var innan ditt inlägg.
Din ”underjordiska parkeringsgaragekonst” skulle han säkert gillat. I alla fall i de stunder då han tappat kontakten.

Anni sa...

Blä, så där ser golvet i butiken ut när jag ska stänga. Skurar det två gånger och det blir ändå inte bra. Nu ska jag läsa citatet också ...

Anita Malta sa...

Tror säkert att Jackson Pollok skulle gillat ditt så speciella lilla konstverk. Du har verkligen ögonen med dig. Ja, det har väl vi alla men du ser så mycket som "vi vanliga" inte lägger märke till ;-)

Husbilen-Ellen sa...

Faktiskt riktigt läckert!! Elisabeth

Unknown sa...

Snyggt konstverk, bra att du förmedlar en positiva sidan av årets leråkergrus som används för sandning.
/Kiki