måndag 1 februari 2016

Helgbilden – filminspelning






Bilderna jag lägger upp är tagna i lördags och igår. Hade inte den blekaste vad inspelningen handlade om. Oooops! Det fick jag googla mig fram till igår. Här ska ni få höra.

Tv-serie
Den 29-31 januari spelades det in en ny tv-serie i Täby Centrum. Serien heter DropinBeauty där fem tjejer får en ”total makeover”. Den kommer sändas på TV4 Play och är ett samarbete mellan Ellos, TV4, Expressen och Bonnier Tidskrifter (Damernas Värld). Programmen leds av Charlotte Perrelli, som jag dock inte fick en skymt av. Men jag lovar att jag hade känt igen henne om hon varit i ”pop-up loungen” i centrum;-)

Allmänheten
Även allmänheten, förutsatt att man råkade vara kvinna kunde få sig en makeover - fast den var inte total. Det gick också att testa Ellos skönhetssortiment i en DIY-hörna. Och jag som trodde att Ellos sålde kläder! Men företaget har uppenbarligen även skönhetsprodukter samt möbler(!) i sitt produktprogram.

Snygga bilder
Meningen var att medverkande och förbipasserande skulle ta bilder av inspelningen och dela dom på Instagram och/eller på Twitter. Nej, bloggar nämndes inte, ha! Man kunde också bli fotad av en proffsfotograf framför en fotovägg – efter makeovern antar jag - eller följa TV-teamet som spelade in programmet.

Mer om inspelningen och tv-serien kan ni läsa här.

Fler helgbilder hittar ni hos Marit.

PS. Note to self: Det gäller att vara tydlig när man skriver blogginlägg. Det är inte alltid så smart att skoja till det: ”varningsskyltarna” om att man kunde bli fotad om man befann sig på vissa ytor i centrum stod på flera platser. Där just jag befann mig fanns inga kameror. Sorry guys att jag väckte falska förhoppningar hos er där. Det var verkligen inte meningen. DS.

31 kommentarer:

Ama de casa sa...

Mäh!!! Det var ju DIG jag ville se!!! Disappointed... ;-)

Ama de casa sa...

Dig, och kamerafodralet... :-D

Anki sa...

Haha... nog trodde jag vi skulle få en skymt av dig - eller i alla fall av väskan och/ eller kamerafodralet :)

Comsi comsa sa...


Letade helt i onödan, aldrig har jag väl synat väskor och kamerafodral så noga...
Lurad? Ja lite.... :)))

Kramen ❤

Maria sa...

Och det säger du nu när jag kollat genom ALLA program på Play?!?!
Skoja bara - har endast kollat de svenska; -)
Kram

anemonen sa...

Wow och jag som sett fram emot en liten skymt av dig på inspelningen. Snyft och så fick du mig att googla på inspelningen också. Kul och hur kul skulle det inte va att få en make over fniss. Nä skojar jag vet att de skulle färga mitt hår då och det vägra jag ju. Kul iaf med att kolla in hur ett tv program går till

Husbilen-Ellen sa...

Make over skulle vara kul, men inte resten. Men ett annorlunda inslag i centrumet!

Olga T sa...

Ah, jag letade ju efter en remakade Beate här på bilderna men så var det inte då.
Kul ändå :)

Eva Trillian sa...

Ännu en "skönhets-såpa"? Känner hur jag genast får lite ont i vart-är-världen-på-väg-nerven. Igen!
Gillar ditt engagemang i allt som rör sig omkring dig!

Ulla Maria sa...

Riktigt så här spännande har vi det inte på Stenungstorg. Här är det mera känsla av leftover än makeover. Fast sedan ungefär ett år tillbaka har vi faktiskt två stycken rulltrappor. Så det tar sig.

Mias Mix sa...

Jag som ville se dig på TV! Men nöjer mig så gärna med dina härliga blogg-reportage :)

Ditte sa...

KLart att det var dig vi ville se! Trist att inte ansvariga förstod det och genast riggade en kamera där du var.
Nu tänkte de inte alls till...
Kul i alla fall att få veta vad det rörde sig om. Men när du nu inte är med så blir det en snabbtitt.
Och Ellos har tydligen utökat sitt sortiment! Kanske snart dags för IKEA att också börja sälja kosmetika. Verkar vaar en lysande bransch.
Tack för fina bilder och bra förklaring.
Men som sagt; det bästa har teamet missat. Trist för dom!

Geddfish ♥ sa...

Ack, så besviken. Men men, det kanske kommer en dag. Vi beundrare får överleva, hihi.
Flotta bilder annars, och det där med makeover och skönhet, verkar många syssla med. Det är INNE, det SÄLJER. Skönhet vill vi alla (iaf många) ha.
Nu blir det godnattmössan här!

Rantamor sa...

Spännande med en tvinspelning, mycket runtomkring fast man inte ser det sen när allt är klart.
Brukar ju alltid finnas dom som vill vara med !!!

Tack för dina snälla kommentarer. Håll tummarna på onsdag !!

Kram från Rantamor.

Helena sa...

Roligt att få ta del av vad du hamnade i för tv-inspelning. :-)
Som svar på din undran ;-) Jo, vi grillade utomhus men åt inomhus. Med bara fem minusgrader så går det bra att grilla. Värmer ganska gott från glöden. ;-) Ha en fin ny vecka!

Olga T sa...

Sv: japp inte lång, kan finnas en viss ironi i det namnet. Har inte hittat ngt om varför han kallar sig så.

Bildgatan sa...

Spännande men nog hade jag hellre velat se dig, åtminstone en skymt. Hade ju kunna skryta om att den där kändisen som är där skriver kommentarer på min blogg ... Hahahahaha
Men intressanta bilder fick du i alla fall.

KajsaLisa sa...

Verkar alltid hända saker i ditt centrum, varför inte vara framme och testa :)

Susanne sa...

En osminkad Perrelli är inte helt lätt att känna igen ;)
Sv: Vet inte om jag har varit otydligt eller ifall du gått i idé. Men du kan ju inte ha missat Mamma Mia The Party som går på Tyrol.

Kolonilotta sa...

Nej men då får det vara förminska del om inte du kommer skymtas i serien!
Men kul att det blev lite ovanlig action i centrumet! :)

Steve sa...

Falska förhoppningar, hmmmm.. Bra då att du länkade till Freitagväska då eftersom jag inte känner till denna väskmodell. Ett limegrönt kamerafodral kanske dyker upp i nåt annat sammanhang.

"DropinBeauty med total makeover”. Inte den mest nyskapande programidén vill jag påstå. Men, nu finns ju heller ingen anledning för mig att titta.

Helen sa...

För mig är detta en verkligt konstig grej, TV-serier som spelas in i ett köpcentrum?! Lite intressant att se hur en TV-inspelning går till men det kunde varit ett roligare innehåll.

Tredje året i Hjo sa...

Du är på hugget med kameran! Du kanske dyker upp i TV-serien.

Anita Malta sa...

Ja, nu var det ju dig vi alla ville se men än är det väl inte för sent ;-) Makeover låter kul men då ska den vara total !

cat sa...

Ah ännu ett program jag aldrig kommer att se.
Fast hade du skymtat förbi hade jag kanske ändrat mig.

cissi sa...

Det händer mycket spännande i Täby! Och en makeover skulle nog inte sitta fel och då gärna från topp till tå! :)
Ha det fint!

Susjos sa...

Gissa om jag hade blivit avis om det kommit upp en bild på dej och Perrelli!!!! Hihi...

Carita Liljendahl sa...

Månne bloggar anses förlegade - hah - dom skulle bara veta hur många läsare vi tanter har - och tanter har ju pengar också ;-)
Nä, men alltid lika kul med bilder från TC!

Unknown sa...

Hmm, typiskt ingen Bp alltså, en annan gång hoppas jag! Gillar dock dina dokumentära bilder...skönt att bli inbjuden att fota.
/Kiki

Stare Ström sa...

Menar du verkligen att du missade chansen att bli "upptäckt"???? :-)

Anni sa...

Nog har veckan gått fort när jag inser att jag inte ens sett detta helgbildsinlägg! Och så blir jag liksom de andra besviken över att du inte ställde upp på makeover och fotografering ...