tisdag 2 februari 2016

”Guess What” – gissa vad bilden visar #5/2016



Även den här gången ska jag noga akta mig för att påstå att grejen ni ska gissa på finns i alla hushåll. Tyckte att förra veckans GW var lätt, men jag fick ju bara ett enda rätt svar. Så den här gången är det nästan för enkelt – tycker jag själv då;-)

Som vanligt sätter jag på kommentargranskningen för det här inlägget så att ni inte kan se varandras svar. Avslöjar era gissningar imorgon kväll. Sedan publiceras era kommentarer som vanligt igen. Happy guessing:-)

Sanna håller i ”Guess What”.
Anemonen, Anki, Gerd, Gärdsmygen och Maria hänger också på.

42 kommentarer:

cissi sa...

Jag tror det är ditt skärpförråd....tänk så många härliga färger att kombinera ihop med vårgarderoben......när det nu blir dags för den!!:)

anemonen sa...

Det är dina färggranna skärp du visar här. Det ser ju ut att vara läder så skärp gissar jag. Fast det kan vara annat också. Det finns så många vackra skinnarmband nu för tiden så det kan vara armband också. Jag grunnar vidare på detta.

Geddfish ♥ sa...

Asså, det här med att gissa, det blir ju så att jag går runt i lägenheten och kollar, har jag något sådant? Näe. Kan det vara köket? Badrummet? Städet?
Jag tror det är en klädvårdsrulle. Och nästan exakt BP-färger.

Ditte sa...

God afton! Och nu är jag med igen på GW. Envis är jag ju, men det hjälper föga när kreativiteten inte finns på rätt plats.
Det var en vacker och färgglad bild och man kan tänka mycket kring.
Det ser ut som skinn/komnstläder så min första tanke är att det kan vara en stolsits. Den ser lite rundad ut och lutar. Men sedan är nog bilden förstorad, men hur mycket. Och det är bara den lila randen som har en svart tunn rand bredvid sig. Hmmm... Och färgen blänker.
Min andra gissning blir att det är en necessär och den tredje gissningen är att bilden föreställer ett duschdraperi.
Jag bidrar nog till ett par goa skratt, Bjuder på det!
Jag har också roligt....

Comsi comsa sa...



Med dom här kan man göra fina rosetter och annat smått och gott..
Svar: Sidenband... :)

Kramen ❤

Geddfish ♥ sa...

Rengöringssvampar?

Trappstegsskumgummiskydd?

Susanne ❤️ sa...

Det här är ju en stolssits eller rygg !!
Eller en skinnkudde !
Necessär kan det ju vara ;)

PS du skulle gilla kortet på min son som liten där han har en tröja med där det står född bajare hihi
Och din länk hos mig syns inte 😳
Om du lagt dit ngn ?
Kram

Olga T sa...

Simdyna!

Olga T sa...

Den ser rund ut. Kanske en sån där simdyna som man har på vattengympa som kan lägga under nacken eller sitta på.
Kan också vara något du har att sitta på på balkongen.

Susjos sa...

Hm, det var ju färgglatt och fint, men vad ÄR det?? Ingen aning!
Men måste ju gissa. En boll???

Olga T sa...

Eller kan det vara badväskan där du har simdynan och baddräkten.

Lätt?? Nej inte!

Mias Mix sa...

Jag gissar på en boll :)

Eva Trillian sa...

Tejp som matchar allt för kamouflage skull :) Smart!

FREEDOMtravel sa...

Oj, tur att du inte påstår att en sån där finns i alla hushåll, för en sån där har jag då aldrig sett (tror jag). Vad det är? Eeeehhh.... Jättemånga tejprullar bredvid varandra i konstiga färger? En extremt ful möbel? Alltså, du måste skoja när du säger att det är enkelt???

Carita Liljendahl sa...

Det kunde vara en käck soffa, men på något sätt tror jag det är nåt slags tejprullar ändå... Eller nej, en del av en möbel... ett armstöd?

Ama de casa sa...

Snygga benvärmare, men dom ser lite stela ut... ;-)

Unknown sa...

Jobbigt! – ville gissa på att det är ditt färggranna badmintonrack, men har inte läst nånstans att du spelar, så tennisrack kanske? Okej din man är innebandyspelare, eller hur? Alltså är det en del av hans bandyklubba, färgrann såklart.
/kiki

Comsi comsa sa...


Det var nog fel gissning förra gången. Jag tror att det är målartejp... :-)

Comsi comsa sa...



Nu ser jag, det är färgkartor...:)

Comsi comsa sa...


Skrev jag att det kan vara mattprover? :)

Maria sa...

Det ser ju ut som om det blåa och det vita sitter ihop och att det sen är lite mellanrum runt det lila. Det är absolut något runt....
Har du varit på badhuset och fotat en sån där flytkorv?
Eller är det en brödkavel i silikon eller nåt annat plastigt typ.
Eller så är det nån modern mockajäng som jag inte ens vet vad det heter ;-)
Svårt var det i alla fall!!

Ama de casa sa...

Åh! Nu ser jag! Min mamma hade precis en sån där väska. Fast i andra färger. Hon förvarade sitt bowlingklot i sin. Men det går säkert att ha väskan till andra saker också :-D

LissenTo sa...

Olikfärgade tejprullar är min gissning. Hmm är säkert något helt annat

Ulla Maria sa...

Det är en sportväska av konstläder. Eller inte...

Ditte sa...

Resonerar vidare och det ser ut som något målat eller av plast som sitter ihop så mitt sista försök efter att maken och jag fnulat blir blomkruka.
Ännu ett gott skratt! Men skratt är nyttiga. Och vi har också skrattat.

KajsaLisa sa...

Gissar på kakburkar. Skall förklara en sak med mitt senaste inlägg, uttrycket "intresseklubben antecknar" betyder att man är totalt ointresserad av något. Jag vände i och för sig på orden lite. Jag kommer givetvis inte att följa schlagerfestivalen :)

jeanette sandelin sa...

En boll :)

Anki sa...

Snygga färger! Kan ju säga som så att jag såg bilden i går kväll och den gav mig en sömnlös natt... haha :) kan vara precis vad som helst... väska, kudde, en del av en stol, lampskärm... suck- jag får nog ge mig :)

Susanne sa...

Börjar fundera på om jag över huvudtaget har något hushåll. Min första tanke var att det var någon form av tejp, men det skulle vara en konstig tejp så ovanlig ordning säger jag ????

Anki sa...

Hm... plånbok... skrev jag det?

Steve sa...

Alltför enkelt? Då bör jag väl avstå, men ok då. Ett gäng skärp i din garderob för inte kan det väl vara en möbel med denna färgmix.
Det skulle oxå kunna vara en Freitagväska.

Maria sa...

Det kan kanske vara en stol/soffa? Utemöblemang?

Kicki sa...

Maskeringstejp!

anemonen sa...

Läste du verkligen rätt? Det hör INTE hemma i min sminkväska Kram

anemonen sa...

Plånbok, skinnväska, skärp och så en stolsrygg i skinn i färggrant läder. Tjusigt ooops där halkade jag nog ordentligt....bäst att resa mig upp. Lätt den här veckan inte alls.

Anita Malta sa...

Ser iallafall nymålat ut. Kanske kan det vara en stolpe som du fotat i ett parkeringsgarage, de brukar ju vara färgade. Men varför skulle du fota den på tvären. Dessutom ser det lite läderartat ut men ryggstödet på er soffa är uteslutet ! Nej, nu är jag ute och cyklar men inte sjutton får jag någon motion för det, ja, förutom i hjärnkontoret ;-) Tittar in igen lite senare.

cat sa...

Jag gissar vilt på en färgglad basketboll :-)

Bild 2 hos mig är en mattställning för piskning.

Geddfish ♥ sa...

Det är något i frigolit?
Ett skaft av något slag.

Ett paraplyskaft?

Margareta sa...

Ser ut som skinn av något slag men, men ... Har till och med tagit sambo till hjälp och vi är lika frågande. Jag tänkte först att det var fyra rullar av någon slags tejp - isoleringstejp men tror inte att du har så mycket av det i ditt hem och andra färger än vit har jag aldrig sett. Plåster? Får fundera under kvällen, men just nu är det mina alternativ.

Margareta sa...

Nu vet jag (eller sambo) en väska av något slag.

Margareta sa...

Hahahaha ... tejp tror jag nog att ni har men isoleringstejp i alla olika färger, nja -men så fel jag kan ha även om det låter otroligt fel att jag skulle kunna ha fel. =)

Kolonilotta sa...

Jag är verkligen JÄTTE dålig på det här!
Ska bli spännande att se var det är! :)