lördag 13 februari 2016

Lördagscitat #30



Citat: Firefighters are some of the most selfless public servants you will ever encounter.
(Brandmän är nog de mest osjälviska offentliga tjänstemän du någonsin kommer att stöta på.


Källa: Denis Leary

Brandmännen på bilden hade parkerat sina bilar mitt på ”bussgatan” vid Mörby Centrum. Ingen utryckning, utan bara en gemensam lunch med hela gänget. Bussarna kunde stanna vid hållplatserna till vänster om brandbilarna, och personbilen i bakgrunden kunde köra in på parkeringen till höger. Å det är väl ändå ingen som skulle våga lappa tre brandbilar;-) Det enda jag la märke till var att den allmänna uppfattningen att brandmän är skitsnygga i det här fallet inte stämde...

Fler citat hittar ni hos Marie i Skrifvarstugan.

26 kommentarer:

anemonen sa...

Det var ett citat som jag aldrig har hört men jag kan skriva under på att sådana är de brandsoldaterna. Jag känner ett par.
Själv har jag åkt i en brandbil när jag var tre. Det var en höjdare och det var nog då som intresset började spira för stora och manliga yrken hehe. Men det satte far P för blä blä. Att vi hade soteld i skorstenen det bekom inte mig utan det var de stora bilarna röda och granna som hägrade för mig.Brandsoldat var det första yrken jag ville lära mig. Tur att man har fler strängar på sin lyra:-) Happy Valentin´s day ♥️

Meta sa...

Ja nog är der så allt. Undrar hur de skulle ragera om de fick p-böter. Hörde om rally esset som fick för fortkörning efter rallyt i går.Undrar hur han kände då.
Ha det gott
och en glad alla hjärtans dag
kram Meta

Tredje året i Hjo sa...

Håller med, tycker brandmän i allmänhet är ganska fula.

Comsi comsa sa...



Eldigt citat.... Å-du, brandmännen var säkert skitsnygga men hade kanske en dålig dag. :)))

Kram ♥

Geddfish ♥ sa...

Jag har nog bara lyckats se snygga brandmän, hihi. Men det kanske är de som är deltidsbrandmän, som hör till de snyggare, vem vet.
Min ledare i Tabata är en numera pensionerad brandman, och han sprudlar av energi, så jag kan tänka mig honom "i elden".
Snygg bild!
Lördagskram ♥

Eva Trillian sa...

De får parkera var de vill - se ut hur de vill - heta vad de vill - ha vilket kön de vill - Jag är himla glad att det finns personer som vill ha det yrke de har :) Hurra för dem!

Anki sa...

Brandmän är som de flesta andra män... hyfsat snygga och vältränade när de är unga... jag är ju gift med en, numer pensionerad :)
Att de parkerade som de gjorde beror på att om de hade fått ett larm så måste de komma iväg snabbt... och fått lämna sin lunch.
Bra citat i alla fall... för visst är det bra att de finns.

Ama de casa sa...

Alltså... Här kommer Trafikpolis-Ama i bryderi med sig själv... Dom får nog inte parkera hur som helst egentligen, men här friar jag. För OM det blir utryckning när dom sitter och käkar så gynnar det alla om dom har nära till sina bilar.
:-)

Ama de casa sa...

Synd att dom inte var snygga, förresten... ;-)

Margareta sa...

Har aldrig haft en åsikt om brandmäns utseende men skulle tro att de ser ut som alla andra, i alla fall de jag har mött, både snyggingar och mindre vackra. Men duktiga är de och utseendet har nog ingen betydelse i det fallet. =)

Ja, den som vågade skulle nog snabbt få riva den lappen, var själv rädd för en sådan i går - lapp alltså, men som tur var klarade jag mig.

Svar: Ja, han är duktig och något han kan hantera i kombination är kniv och trä. Han ska nu börja med ett huvud och det ska bli intressant bara han hittar det rätta virket, inte helt enkelt att få tag på.

Ha en fortsatt trevlig lördag och dröm vackra hjärtedrömmar för i morgon ska ju alla våra hjärtan ut och fira. =)

Klimakteriehäxan sa...

Tråkigt! Lite ögonfägnad är aldrig fel. Men du får väl skaffa en sån där brandkårsalmanacka .... med lättklädda hjältar på bilderna! :-D

Maria sa...

Våra brandmän här i Kristianstad gör varje år en lättklädd kalender som de står och säljer på mitt jobb. De är tyvärr inte lättklädda när de står och säljer den - troligtvis hade de sålt ännu fler då!! För vi har många snygga brandmän här i stan :-)
sv: Du är inte den första som ser Harry Potter i min grabb. Ett tag var han nästan gråtfärdig för att alla kallade honom Potter istället för Pontus i skolan.....
Önskar dig en trevlig lördagskväll!
Kram ♥

Ditte sa...

Bra citat i sammanhanget. För brandmännen är ju liksom beredda på utryckning. ja, alltså en utryckning kan ju innebära att hämta ner en katt elller så också...
Lunchen ser ut att intas i farten. Så den och fläkten kanse finns...
Härlig bild!
Verklig samling vid pumpen!

Susanne sa...

Men de har oftast himla vältränade och snygga kroppar ;)

Olga T sa...

Citatet är bra! Men du, de hade väl kläder på sig? ;)

Steve sa...

S å sprack den illusionen för dig. Oaktat det, för väl att dom finns.

Ulla Maria sa...

Som boende i Sveriges brandmanstätaste kommun och då jag flera gånger per år har kontakt med brandmän i tjänsten skulle man kanske kunna tro att jag kan komma med någon välgrundad synpunkt på denna yrkesgrupps snygghetsgrad. Det kan jag emellertid inte. Kan dock intyga att många av kommunens brandmän är mycket trevliga och väldigt intresserade av eld.

Anita Malta sa...

Haha.. har då aldrig hört talas om att brandmän skulle vara snygga men förstår din besvikelse ;-) Skojar bara, men bilden är som klippt och skuren till citatet :-)

Days by Johanna sa...

Vilket bra citat. Och det där med att abrndmän alltid är snygga, stämmer nog mest in i film, där är de heta. I verkligheten är de inte alltid så heta! :)

Ja det var skönt och få lite egentid tillsammans, inte så ofta det händer. Vi var ute innan jag blev opererad, men då var Hugo ledsen när vi gick så då njöt jag inte. Men denna gången hade vi det trevligt och njöt av god mat och god dricka :)

Bevare mig väl sa...

Inte så ofta här, men idag fick det bli; Citat och din egen text gör att jag trycker på gilla knappen!
Kommer troligen förbi igen någon gång före midsommar :-)

Carita Liljendahl sa...

Ja, så rätt!
Och kanske bland de sexigaste också ;-)
Men inte vill jag ändå att det ska börja brinna hos mig för att jag ska få en fin brandman att bära mig ut...

Anders W sa...

Och tänk om alla hade brandbilar! Då skulle vi inte behöva några p-automater!

cissi sa...

Jo, nog finns det snygga brandmän också!! :)

Anni sa...

Tror de gör sig bäst utan kläder.

Unknown sa...

Vältränade allerta och trevliga...kan det bli bättre?
/Kiki

anneli sa...

Åh vad jag längtar att åka till Stockholm nu :)