söndag 7 februari 2016

Skyltsöndag #39

Dags för Skyltsöndag igen, den 39:e i ordningen. Är otroligt glad över att fler och fler vill vara med och skylta. Det som är så himla skoj med det här temat är ju att vi hittar skyltar/dekaler/etiketter med så många olika inriktningar beroende på var vi bor eller var vi letar på nätet. Söndagens bloggpromenad tillhör de allra roligaste under veckan tycker jag. Hoppas ni håller med:-)


Tyvärr hade Claes-Göran inte uppdaterat sin roliga skylt den här veckan heller. Stockholm is fortfarande calling, och det har staden gjort i drygt två veckor nu. I stället bjuder jag på butikens skyltfönster som ju också är riktigt läckert tycker jag.


Söder Mälarstrand: "Tillfällig förtöjning max 10 minuter". Finn ett fel - eller två. Ledtråd: Vandrarhemmet har legat där så länge jag kan minnas;-)


Söder Mälarstrand: Det går uppenbarligen hett till på anrika nattklubben Patricia.


Även barn kan ju har olika smak vad gäller gosedjur.


En lika korkad skylt som "Baby on board". Fast det är klart - skulle jag ha kört in i den bilen och en blottad tandrad av en rottweiler eller schäfer mött min syn så skulle jag ha smitit från olycksplatsen;-)

Pumita har uppfunnit Skyltsöndagen. Jag förvaltar den bara.

Alla som skyltar hittar ni här.

27 kommentarer:

Ama de casa sa...

Haha! Verkligen ett fall för Trafikpolisen. Dom till sjöss, alltså :-)

Kolonilotta sa...

Ibland undrar man om parkeringsskyltar bara gäller för vissa! ;)
Å va roligt att få se Claes Görans skyltfönster.
Patricia har jag inte besökt sedan mina ungdomsår.
Men det ser onekligen ut att gå vill till nu också! :)
Och ett skelett som gosedjur? Inget konstigt alls. Kallt, benigt och hårt! Jätte mysigt...
Tack för härliga skyltar! :)
Ha en fin kväll.
Kram

anemonen sa...

Claes Göran är alltid i trim så även skyltningen i fönstret. Jodu den båten minns till och med jag att den legat där länge länge. Ja smaken är liksom baken delad. Jag föredrar dock de mjuka gosiga som t ex min Lambert ja du känner ju honom vet ja. Han hälsar föresten till sina syskon HEHE Ja och så rockar företagen uppe i huvudstaden inte illa det. Här nere i de mörka skogarna går det lugnt och stilla till.

Anders W sa...

Det verkar finnas en omättlig uppsjö av "fantastiska" skyltar. Och du hittar alltid en massa "godbitar".

Comsi comsa sa...


Claes Göran gick jag förbi idag och då tänkte jag på dig. Den båten besöktes lite då och då tidiga 80-talet undrar om den inte kom till Stockholm 84. Vet att det sades att det spökade på båten, men jag märkte aldrig något spöke å jag brukar ju vara känslig för just spöken, he he...

Kramen ❤

Stare Ström sa...

Du lyckas varje vecka att hitta jättebra skyltar!

FREEDOMtravel sa...

På Patricia hade jag min studentskiva och då gick det hett till. Men det är lääängesen ;)

Eva Trillian sa...

Kul att du varje vecka lyckas presentera en mängd egentagna foton av skyltar som roar :)

Geddfish ♥ sa...

Ett gosedjur ska vara en mjukis! - skriver jag tyst med små bokstäver, för vem bryr sig, fniss.

Finurligt skyltat, som vanligt.
Den här vandrarhemsbåten har jag sett. En gång i tiden var jag ofta till Stockholm på kurser, både inom jobbet och inom Korpen.
Patricia känner jag inte igen och inte skulle jag bli rädd för hund i sketen bil, heller, haha. Dum skylt, men bra fångat av dig.

En skön afton ♥

Olga T sa...

Tiominutersrregeln är väl överskriden för länge sen. Vet inte vad det andra felet kan vara. Eller förstod jag inte. Gillar Claes skyltning!!

Mias Mix sa...

Ja visst är det kul med skyltarna på söndagar! Själv är jag dålig på det nu, men kollar gärna er andras.
Här är det toppenskyltar som vanligt. Skulle bli lite jobbigt för vandrarhemmet att flytta var tionde minut :)

Geddfish ♥ sa...

Jag har gått igenom listan på "skyltare" bara för att jag inte skulle glömma nån, ser en del som pausar där, men så är ju livet ibland, en paus.

Susanne sa...

Gillar att Clas-Göran kan bidra med så många skyltar ;)

Ulla Maria sa...

Tror att jag hade blivit lite oroad om min son valt ett skelett som gosedjur. Vet att jag som vanligt blev road av din skyltsöndag. Även jag hade smitit från olycksplatsen om där fanns en ilsket grinande rottweiler, med eller utan skylt.

Meta sa...

Nog gäller det att vara uppmärksam på vad man läser allt. De där damerna måste nog vara stelfrusna vid det här laget. Undrar om jag vill gå på fest där.... tveksamt.Jag måste till klonin och kolla vårens framfart hos oss i veckan
Ha det gott i veckan
Kram Meta

Unknown sa...

Japp! Fyndigt, roligt och galet.
Underbart!
/kiki

Ditte sa...

Tack för dessa härliga skyltar! Och extra glad blev jag över de två som jag ganska ofta passerar på Söder Mälarstrand; vandrarhemmet och Patricia. Vandrarhemmet haf ju legat där så länge jag också kan minnas, så det där tillfälliga förstår jag inte.
Patricia har ju inte lagat här så länge, men konceptet verkar vara detsamma.
Claes-Görans skyltfönster var annorlunda, men snart kansk ehan byter skylt "där uppe".
"Hund i bil" var det första gången jag såg.
Gosedjur m.m. var extra fin och visst är smaken olika.
Du lyckades verkligen variera dig. Och hemmatoner/hemmaskyltar kändes extra skönt.

KajsaLisa sa...

Dom kanske menar att man bra får förtöja i vandrarhemmet i tio minuter. Claes Göran måste jag besöka när jag får brist på skor. Kul bilder på ditt skylttema som vanligt.

Anki sa...

Som alltid helt fantastiska skyltar hos dig! Kul gosedjur :)

Sophie sa...

Hahaha ... gosedjuret var bra! 😂😂😂

Maria sa...

Roligt att se C-G´s fönster! Den där nattklubben kanske jag borde kolla in när jag kommer till storstaden?!?
Roligt att du gillade min runda på jobbet!!
Kram

Steve sa...

Man bör nog vara legitimerad skyltanalytiker för att förstå storstans alla skyltar.

Susjos sa...

Åh, vilka härliga skyltar! Kul att få se skyltfönstret hos Claes-Göran. Å på Patricia har jag varit såklart, både ätit och minsann dansat på en gång i tiden!
Å du, Bo Kaspers var superbra, vilka musiker!!
Men att vi missade två tåg hem vid centralen, det var pinsamt!!!

cat sa...

Ha ha varför har man ens en skylt om tio minuters tilläggning vid ett båtvandrarhem?! Helt sanslöst!
Skönt att höra att fler ogillar de där dekalerna på bilar.

Ama de casa sa...

sv: Jag vet faktiskt inte vad man gör med marulkskallar. Men vi köpte filéer en gång, då betalar man för hela fisken och sen styckar dom ut filéerna åt en. Tjejen var mäkta förvånad över att vi inte ville ha skallen, och la den åt sidan - förmodligen åt sig själv.
Kan gissa att det finns en hel del "fina fisken" i kinderna? Och sen kan man såklart koka fond av det. Men jag hade ingen lust att få hem den där läbbiga grejen... :-)

Kusinmaken Derick som ju också kommer från England blev helt lyrisk över att det finns ett Iceland här i stan :-)

llh sa...

Fantastiskt, jag gillar din kreativitet med nytagna skyltar varje vecka! Den där båten...låg där på den tiden jag liftade mellan Uppsala och Stockholm. Har bott där ett antal nätter...fast kanske är det inte samma båt.

Anni sa...

Gissar att skelettet till hör kategorin "M.M." som också fanns på skylten. Tycker att hen var rätt söt, faktiskt.

Sedan blev jag ju tvungen att kolla in mina länkar om de blivit helt fel. Men de är de inte. Två länkar till personerna ifråga, en till vår gemesamma dubbelhakeblogg och en till lördagsinlägget som du helt riktigt både hade läst och kommenterat :-)

Och nästa helg (ja, hela veckan faktiskt!) kommer att var betydligt lugnare. Vilovecka, helt enkelt!