onsdag 24 februari 2016

Rätt svar på ”Guess what”

Ja, de flesta av er såg ju att ”grejen” var nå’t som hade med mat att göra. Bra där:-) Många gissade på olika pastarätter, vilket var dock långt ifrån sanningen om man säger så. Sedan var det några med riktigt bra fantasi som såg en elvisp, diskmedel och klister, till och med ett komihågblock fanns med bland gissningarna. Kan hålla med att klister kanske låg nära till hands, men jag undrar ju hur en elvisp är utformad i vissa hushåll. Hahahaha:-)

Ledtrådar
Ledtrådarna struntade ni totalt i, vilket jag ju uppmanade er att göra. Men ni borde inte ha ignorerat meningen: ”Det rätta svaret är liksom inte ”grejen” som sådan utan det ni ser på bilden.”
Med andra ord är det ingen som gissade helt rätt den här gången heller. Boooohoooo;-)

Poäng till alla som gissade "halvrätt"

Men eftersom jag bara älskar den här leken som Sanna håller i, och dessutom ska ha ett uppehåll på fem veckor (ingen tillgång till internet om inte ett mirakel inträffar), väljer jag att ge poäng till alla som såg att det var lök, både en ”naturell” samt en ”misshandlad” och ”stuvad” variant. Å visst kan jag tycka att stekt fläsk med löksås kan vara både misshandlad och stuvad;-) (Det var makens lunch jag fotade på restaurang, inte min. Bara så ni vet.)

Freedomtravel
Comsi Comsa
Susjos
Maria
Days by Johanna
AMA
Eva Trillian
Kolonilotta

Läs gärna kommentarerna i gårdagens inlägg! Speciellt Gerds gissningar kommer att få er att skratta gott, jag lovar!

26 kommentarer:

Susanne ❤️ sa...

Tänkte lök men så såg jag bara pasta haha Italien satt fast haha ...
Jag hoppas du får en underbar ledighet och ha ledigt och njut och överös oss med massa BP underbara kort när du kommer hem!!!
Vi finns kvar ❤️
Kramisar i mängder till dig

Ama de casa sa...

Guuuud vad gott! Jag bara älskar stuvad lök :-D

Ulla Maria sa...

Kan konstatera att rätta svaret är väl så gott som mina gissningar. Tackar för middagstips och veckan gissningsutmaning. :-)

Maria sa...

Hihihi - roliga gissningar!! Och skoj att vi var så många som fick poäng!!
Jag har ju varit lite frånvarande nu en vecka så jag var tvungen att läsa lite bakåt för att förstå varför du ska lämna Blogglandia så länge. Hoppas ni får en alldeles fantastisk resa och att ni kanske snubblar över lite Wifi då och då!!
Kram

Comsi comsa sa...

Så det var lök? Kärleksfullt skuren istället för misshandlad kanske man skulle säga. :D))
Tusentack för poängen och länken!

Kram ❤️

Days by Johanna sa...

Tjohoooo, nu blev sambon glad för han sa lök och jag bara ja såklart det är det. men tog med past just in case :)

Ja han är duktig pojke, som tyvärr fått lite feber nu av vaccinet, hoppas han får sova inatt och att den är borta då så vi kan åka till badhuset :)

Geddfish ♥ sa...

Jag var ju inne på något grönaktigt och var nära att gissa på grön vispgrädde också, haha!
Lök? Åh det var längesen jag stuvade någon lök, så det var fjärran. Men jag trodde starkt på något att stoppa i näbbet, hihi.
Tusen tack för länken iaf och grattis till vinnarna, det här var en kul omgång!

Kolonilotta sa...

YES!!! Äntligen fick jag rätt hos dig! :))
Vilken tur att jag tänkte till och ändrade mig.
Kram, kram :)

Ditte sa...

Jag var inne på kål och pasta och i varje fall något ätbart. Jag är nöjd med det och grattar förstås de som såg att dte var lök för det gjorde ju inte jag.
Och eftersom det inte är nu du åker så hinner jag läsa ytterligare inlägg innan dess. Sedan kommer jag dagligen titta in för att se om ett internetmirakel skett och att det kommer ett inlägg.
Kommer förstås att sakna dig.
Men även jag tar ännu en resa när vi kommer hem från Spanien. Och då lite längre bort.

Rantamor sa...

Tack för din kommentar och för hållna tummar för Rantafar i morron.
När drar ni iväg på er resa ??
Hoppas att ni får en riktigt trevlig resa, och det får ni ju säkert som ni har väntat på denna resa !!

Tjingelingen från Rantamor.

anemonen sa...

Psst det var ett hus från Halland. Nästan rätt då ju för Halland gränsar till Skåne och sådana kan man se där också. Men det här var det längsta jag sett. Min urfader hade ett liknande hus i Skåne en gång, men numera ägs det av en annan gren av släkten och är vara hälften så långt. Ja så kan det gå med gamla hus som byggdes på 1700 talet.

KajsaLisa sa...

Typiskt, måste äta mer husmanskost så man hänger med. Sen var det ju Tisdag, stora fläskdagen igår på lunchrestaurangerna, paltbröd, raggmunk och givetvis löksås, retar mig på att jag missade det.

Per-Anders sa...

Ser ju faktiskt väldigt gott ut.

Steve sa...

Ser löksås ut så numera?

Susanne sa...

Va?! Utan Internet under 5 veckor , hur ska det gå.

Eva Trillian sa...

Bra lunch-val :) och jag var tillräckligt nära att gissa rätt - så jag är nöjd. Det är svårt att gissa en hel måltid när bara en ingrediens syns ;)

Monica sa...

HAHA hade jag aldrig kunnat gissa eftersom
här är det mer färg på löksåsen;-)

FREEDOMtravel sa...

Ojojoj vad duktig jag var! Nu börjar jag få lite mer självförtroende i den här tävlingen :)

Kicki sa...

Jag hinner inte med alla gissningslekar...skulle ta en evighet för mig att gissa på alla! En vacker dag kanske...
Men du ska ju vara borta i en evighet, vem ska då kommentera inne hos mig!;)

cat sa...

Räknar faktiskt mig själv till en som gissade halvrätt :-)

Days by Johanna sa...

Haha ja, det är en köksbutik så vi är helt själva där, så därför behöver vi ha egen dricka med om vi inte vill dricka kranvatten hela kvällen :P

Tack snälla du för dina fina ord, blir helt röd :)

Anita Malta sa...

Ja, det var ju inte helt rätt men ätbart var det iallafall :-) Och lika roligt som alltid !

Nu flyger jag och maken till Grekland/Larnaka imorgon för en kort minisemester Fr-On. Du sticker ju på söndag för en liiite längre semester från vardagen och himmel vad jag kommer att sakna dig !! Vill passa på att önska en riktigt skön, avkopplande och upplevelserik resa vart du nu än ska. Blir det Spanien kanske ? Kram fina du och sköt om dig :-)

Stare Ström sa...

Det var rejäl husmanskost, som jag inte sett till på åratal!

Svar: Som vanligt, kul att läsa dina associationer!

Susjos sa...

Nämen oj, det var lök!!! Tur att jag la till det i mitt svar. Man tackar för länken! :-)

PS.Nu har jag förstorat bilden i gårdagens inlägg :-) DS.

Annette sa...

Så otroligt gott det där är! Jag måste gå tillbaka till ett recept jag har i bloggen på någon variant av det, eftersom jag inte klarar bacon något vidare, tyvärr. Måste lagas i helgen! Jag gissade, men hann inte skriva in det, på stuvad vitkål, det är också gott.

Tack för infon om författarnas royalty, och om hur det går till med försäljningen av reaböcker. Jag hade en viss aning om att de tryckte nya böcker just för rean, eftersom vissa äldre kommer i nytryck i samband med det, men nu fick jag svart på vitt, så tack för det :) Vi har förresten inte helt olika lässmak, jag gillar också deckare. Bara de inte är för blodiga. Hellre åt thrillerhållet i så fall.

Husbilen-Ellen sa...

Såg gott ut!