lördag 20 februari 2016

Lördagscitat #31



Citat: Social media is changing the way we communicate and the way we are perceived, both positively and negatively. Every time you post a photo, or update your status, you are contributing to your own digital footprint and personal brand.

Sociala media ändrar vårt sätt att kommunicera och hur vi uppfattas – på gott och ont. Varje gång du lägger upp en bild eller uppdaterar din status på Facebook lämnar du ett bidrag till ditt eget digitala fotavtryck och ditt personliga varumärke.


Källa: Amy Jo Martin

Med tanke på hur många foton jag lägger upp på min blogg har jag vid det här laget nog lämnat tillräckligt med fotavtryck för att registrera och skydda mitt personliga varumärke hos PRV (Patent- och registreringsverket), eller vad tycker ni;-)

Fler lördagscitat hittar ni hos Marie i Skrifvarstugen.

27 kommentarer:

Meta sa...

Instämmer med det. Häftiga muggar med. Men du att njuta på balkongen kan du ju göra. haha
Ha en fin helg
Kram Meta

Ama de casa sa...

Haha! Så sant! Men det är ju mer fotoavtryck än fotavtryck egentligen ;-)

Ulrika sa...

Så sant!!
Vilka skojiga koppar du har :)

Comsi comsa sa...



Ha ha ha, du är för härlig, självklart har du lämnat tillräckligt med avtryck för att registrera och skydda ditt personliga varumärke. :D))

Kram ♥

Anki sa...

Japp... så är det - helt sant! Ja, nu menar jag både citatet och dina egna avtryck i den digitala världen :)

Anki sa...

Vilka häftiga muggar!

Paula i pörtet sa...

Men vilka häftiga muggar, eller bottnar, eller vad man ska säga. Ja nog lämnar vi avtryck alltid, men vid en katastrof skulle de kunna raderas för alltid, ganska enkelt, dra ur sladden, poff och borta

Ditte sa...

Vilka härliga muggar!
Och inte är det så dumt att du registrerar och lägger upp ditt eget varumäke hos PRV heller. Kanske dags att göra det så ingen hinner före.
"Ansiktsboken" har jag inte så där blir det inga avtryck, men bloggen räcker. Där finns det många avtryck.

Susanne sa...

Wow vilka coola muggar.

Klimakteriehäxan sa...

Kul muggar! Jag har "köpt" Klimakteriehäxan. Gäller i tio år. Måste kanske förnya snart?

KajsaLisa sa...

Dett totala avtryck är väldigt färgglatt, behöver nog mönsterskyddas :)

FREEDOMtravel sa...

Något att tänka på flr en frekvent bloggare! ;) Önskar en fin söndag!

Steve sa...

På gott och ont. Ja, ja, gjort är gjort.

TantGlad sa...

Himla snygga muggar du har. Skitsnyggt !!

Ha en härlig (skylt) söndag nu.
Kramelikram.

Marina sa...

Så sant! Och vilka härliga muggar!

Maria sa...

Ja exakt så är det ju!
Kram

Ama de casa sa...

sv: Jag tycker ofta väldigt snarlikt som Susjos, så även den här gången :-)

Eva Trillian sa...

Ett citat inte alla fattat innebörden av, minsann - med tanke på vad folk delar och skriver i sociala medier.
Gillar muggarna :) Passande till citatet - men också roliga i sig :) Inte för att jag förstår syftet, men det är sällen ett syfte med roliga sker mer än just det, att vara underhållande!

Margareta sa...

Hahaha, ja det har du nog och även många fler. Du är inte på FB, inte vad jag tror, och där har jag verkligen upptäckt hur jag syns oavsett var jag är. =) Men det stör inte mig då jag inte sysslar med några olagligheter och inte gör något som jag måste skämmas för, inte på riktigt i alla fall.

Men bilden ... ? Den är kul och funderar över de olika djuren på muggarna.

Anita Malta sa...

Läckra muggar och tänkvärt citat :-)

Per-Anders sa...

Visst är det så. Vi bygger upp våra personliga varumärken bit för bit på nätet, många gånger utan att vi tänker på det. Coola muggar!

Geddfish ♥ sa...

Helt sant! BP återfinns i alt möjligt ;)
Coola muggar!
Och jag är verkligen ensam om mitt bloggnamn, görlätt att googla fram, på gott och ont.

Anders W sa...

Absolut! Och vilka avtryck muggarna lämnar. Kreativt!

Unknown sa...

underbara muggar var har du hittat dessa?
/Kiki

Helena sa...

Så läckra koppar.
Jo, nog gör man en hel del avtryck här ute i cyberrymden. Förhoppningsvis bra avtryck. Ha en fin ny vecka. Kram

llh sa...

Ja visst skapar vi avtryck i världen, på det ena eller andra sättet. Tur är väl det...och vad gör det om hundra år. En hel del faktiskt, fråga arkeologen :)
Söta tassavtryck är bäst.

Anni sa...

Vilka suveräna muggar!