lördag 6 februari 2016

Lördagsitat #29




Citat: Always carry a flagon of whiskey in case of snakebite and furthermore always carry a small snake.

Källa: W. C. Fields

Med tanke på att jag inte bara lider av hund- utan även av ormskräck så tycker jag att jag var mycket modig att ta dessa två bilder i närheten av Roslagsbanans perrong vid Universitetet i Stockholm i veckan. Liten var h*n inte, å någon whiskeyflaska hade jag inte med mig heller;-)

Fler citat hittar ni hos Marie i Skrifvarstugan.

29 kommentarer:

Olga T sa...

Ha ha! Man kan ju undra om du druckit ur whiskyn innan. Jag menar någon orm ser jag ju inte. Hunden ser jag och kanske är det kopplat som du kopplar till en orm ;)

Ama de casa sa...

Haha! Jag instämmer med Gärdsmygen. Du hade åtminstone tullat på whiskyn innan... :-)

Susanne ❤️ sa...

Haha jodå jag som avskyr ormar ser den skräckinjagande ormen haha
Och då jag inte gillar wiskey så blir ett STORT glas vin hihi
Stor kram och ha en mysig lördags kväll !!
Kram ❤️ Till dig bästa BP :)

Geddfish ♥ sa...

Jag ser ju en stor hund, som krälar där, helt klart, haha! Och hungrig, är den! Hujedamej!
Jag tror också att du hade luktat på korken ;)
Ha en skön afton nu och skål i ett glas rödvin i stället!
Kram ♥

LissenTo sa...

Ser ut som en sorts mystisk rymdhund, som har rymt

Susjos sa...

Haha!!! Underbart citat...och jag letar på bilden men ser ingen orm...om nu inte det där blåa är??!!! Haha!!!

Ditte sa...

Tja...En lite flaska med bränd destillerad dryck är bar att ha med. Man vet aldrig när den kan komma tilllanvändning. Vid både orm och hundbett kan den ju rena.
Jag kan se en hund och en orm, men lite klurigt var det. Ormen såg jag lätt, men eftersom jag inte är hundrädd så var hunden svårare att upptäcka.
Citatet var bra, men en liten orm tänker jag bara ha med om den är i flaskform.

Meta sa...

Jaja nog trodde jag att ormar hade annan färg allt men allt är relativt var det någon som sa. Undrar var du drack eller om du hällde wiskyn i det bli röret då??
Ha det gott
kram meta

Stare Ström sa...

Ha! Det gäller att vara förberedd på allt!

svar: Jag sa ju att Dellas och mina bilder var tagna med en halv meters mellanrum! Elefanten har du sett hos Della innan! :-)

anemonen sa...

Haha fniss den ormen skulle jag kunna hälsa på. Men ormskräck är du inte ensam om. Det bästa med ormar är när de är i form av skor och väskor. Annars är jag lömsk, men jag tror jag är skyddad för närjag fick min första dockvagn vid 3 års ålder försvann jag ut på en åker med vagnen och hade enligt far gått rakt igenom ett ormbo. Han blev dödsförskräckt och var rädd att jag blivit biten men inte. Andra gången trampade jag på en men på huvudet så det gick bra det med och tredje gången tog jag ormen för en hundskit som någon inte hade plockat upp och fick undan foten med rena rama förskräckelsen. Jag fick panik. Fy så rädd jag blev men jag har klarat mig. Whiskey hade jag ingen med mig men det kan nog vara på sin plats med gumistövlar och det har jag i min bil för skulle jag behöva gå ut i skogen så är det gummistövlar som gäller. Bästa skyddet

anemonen sa...

Psst citatet är ju häftigt i kombination med de här bilderna.Toppen alltså

Margareta sa...

Hahahaha ... asgarvar och tycker verkligen du varit modig med tanke på färgerna hen har, måste ha varit mycket giftig och farlig.

Susanne sa...

Tur att man kan zooma. Ikväll smygfotade med zoom en mamma som var sminkad som en clown med sina osminkade barn. Tyckte det var lite creepy. Vet inte riktigt ifall jag vågar lägga ut den på bloggen.

Kolonilotta sa...

Du är modigt du! :)
Nå. Såg du på melodifestivalen?

Comsi comsa sa...



Ha ha ha, hur jag än försöker så ser jag ingen orm, möjligen ett spionrör av något slag.... :)

Kram ♥

Ulla Maria sa...

Ha ha, vid möte med den besten räcker det nog inte med en liten plunta utan skulle sitta fint med en hel pava. :-)

llh sa...

Hahaha du är rolig du och jag vet att du har ormskräck. Det framgår tydligt att du blundade av rädsla för att slippa ögonkontakt med fantasins Blå Boa och lät kameran sköta jobbet. Du kan titta nu BP så ser du att det bara är en Blue Dragon och alls ingen fara.

Angående gårdagens inlägg vill jag bara säga; inte snällt alls. Nu sitter jag här med en grym längtan till en enkel men mycket speciell kycklingrestaurang i Kyoto. En varm sake vore inte dumt heller :)

KajsaLisa sa...

Det där var nog något av det mest underliga jag sett :)

Anki sa...

Vilket bra citat! Men om det hjälper efter attack av den där blå besten... det undrar jag :)

Guldkryckan sa...

Är väl det jag alltid sagt...man ska bara ta en liten för smaklökarnas skull...och i förebyggande syfte för det du nämner. ;)

Tillönskar dig en fin Söndag. :)

Åke sa...

Där har en mycket noggrann rörmokare satt sin prägel. Så där gör man när man isolerar vatten från att frysa, både inkommande och utgående. Den lilla svarta kabeln med siffror/bokstäver på är en värmekabel. Inget farligt utan en naturlig del i vardagen :) Plasten ger ett skydd så inte fukten tränger in.

Unknown sa...

Sitter med min telefon och letar och letar...efter ormen😀Sen skäms jag för mig själv.
/kiki

Ama de casa sa...

sv: Jag vet inte varför mina bilder i bloggen inte är klickbara längre. Jag har inte gjort nåt, det bara blev så en dag. Har försökt luska ut varför och hur jag ska åtgärda det, men inte lyckats... Suck.

Tredje året i Hjo sa...

Mush-a ring dum-a do dum-a da
Whack for my daddy-o
Whack for my daddy-o
There's whiskey in the pipe

Anita Malta sa...

Haha. underbart citat och väldigt modig var du, utan tvekan !

Steve sa...

Det var en grym best du stötte på, men den verkar rätt enkel att oskadliggöra. Bara att dra ur kontakten.
Den första delen av tipset från W. C. Fields köper jag även utan ormskräck.

Carita Liljendahl sa...

Den här hade ju kunnat gå i Guess what. Man vet ju inte vad det där är :-)

Eva Trillian sa...

*S* Associationen mellan bild och ord är klockrent och citatet SÅ bra :) Ska genast leta reda på en liten orm ;)

anemonen sa...

Tyvärr så är inte huset på Gotland mitt. Jag äger ingen sommarstuga någonstans. Jag får vistas i den fria naturen och det går bra det med. Jag har mitt smultronställe i Blekingska skärgården närmare bestämt Sturkö där jag har mina rötter.