lördag 27 februari 2016

Lördagscitat #32



Citat: I'm happy to be alive, I'm happy to be who I am.
(Jag är glad över att leva. Å jag älskar mig själv (fri översättning här;-) )

Källa: Michael Jackson.

Visst är det Michael Jackson på chokladpaketet till vänster! Det tyckte åtminstone favokollegan Eva och jag när vi fikade på charmiga Bröd & Salt i veckan. Det två andra ”kändisarna” kände vi dock inte igen. Kanske ni vet vem de är.

PS. Nu blir det tyst här ett tag – fem veckor för att vara exakt. Hoppas ni kommer att sakna mig;-) Lovar att kommentera hos er då och då från olika barer, men mobilblogga är liksom inte min grej. Å som ni vet får ni då stå ut med mina stavfel, då jag inte orkar korrigera felen… Hoppas vi ses och hörs om fem veckor! DS.

34 kommentarer:

Geddfish ♥ sa...

Det citatet kan jag skriva under på! SÅ bra!
Nu ska jag på fest.
Och jag kommer att sakna dina inlägg och kommentarer.
Men njut nu av dina sköna 5 veckor, jag unnar alla sol och bad, eller bara vara.
Lördagskram!

Eva Trillian sa...

Fria översättningar tillåtna på den egne bloggen ;)
Choklad är choklad - oavsett vem som är på paketet ;) och det är ju huvudsaken!
Sv:En Oscar ser inte ut hur som helst - en Oscar ser ut så här:
http://www.allposters.com/-sp/Oscar-the-Academy-Award-Statuette-Posters_i3746120_.htm

Comsi comsa sa...



Citatet är så bra, men jag skulle nog översätta slutet lite annorlunda. :D)
Nu vill jag önska dig de bästa fem veckor, SKYLTNINGEN FORTSÄTTER....

Ha det jättegott och du, jag saknar dig redan! :)

Kram ♥

Ama de casa sa...

Jösses! Fem veckor... Men nåt litet inlägg kan du väl få till? Fast jag förstår om du avstår, att blogga från mobilen är verkligen ingen barnlek...

Nu får ni ha det HUUUR bra som helst!
Kram

Maria sa...

Visst är det MJ och de andra två skulle jag tro är Lady Gaga och Snoop Dogg.
Jag kommer att sakna dig jättemycket!! Något litet kan du väl försöka blogga?? Det är inte så svårt och vi överlever hur många stavfel som helst!!
Ha en mysig lördagskväll ♥
Kram

Anita Berglund sa...

Ett jättebra citat att tänka på lite oftare ! Skulle nog översätta slutharangen med, jag är glad över att vara den jag är :-)

Visst är det Michael Jackson på chokladens omslag och säkert väldigt god choklad innanför. Den i mitten får mig att tänka på Lady Gaga och den sista känner jag så väl igen men kan inte komma på namnet.

Sitter just nu i Larnaca där vi hyrt en lägenhet till på onsdag då vi flyger hem igen. Det blir iallafall ett litet avbrott från vardagen på Malta men även från bloggen. Är inte riktigt vän med vår lilla bärbara sen finns det ju så mycket annat att göra här än att sitta här framför datorn :-) Imorgon har vi hyrt en bil för att utforska ön lite mera.

Hoppas verkligen att du och maken får det toppenbra vart än det bär av imorgon. Det kommer kännas lite tomt men vet ju att du kommer tillbaka.
Sköt om dig! KRAM // Anita

anemonen sa...

Oj då och jag som publicerade skyltsöndag precis nyss. Nope jag känner bara igen MJ på chokladomslaget. Vad trevligt för dig att ha lite ledigt. Då önskar jag dig allt gott under fem veckor ja inte bara då såklart men särskilt då. Trevligt citat och jag har inte publicerat något citat än. Får se om jag hittar något ikväll. Ha det gott.

Ditte sa...

Citatet var så bra! Men, jag undrar hur lycklig Michael Jackson var. Han blev inte så långlivad, men hoppas han hade en del lyckliga stunder.
Och han har gett oss detta vidare, något att uppskatta och jag uppskattar att vara vid liv och jag är nog ganska glad för den jag är.
Önskar er en fin vistelse och kanske blir det något blogginlägg då och då. Jag kommer att titta in dagligen i alla fall. För utvecklingen vad gäller wifi och internet har faktiskt gått framåt i detta land dit ni ska.
Njut och ha det allra bäst.
Och jag saknar dig redan.
Vi lämnar också Sverige om några dagar och beger oss österut, men det blir inte Peking.

Olga T sa...

Skulle också gissat på Lady Gaga på mittersta. Den till höger har jag ingen aning om! Önskar er en riktigt trevlig resa!! Njut, nut njut!

llh sa...

Gillar det där citatet jättemycket plus tycker att det är jättemycket du i din bloggpersona - som du ju vet att jag gillar jättemycket :)

Önskar dig allt gott på resan! Vet att det blir toppen, något annat alternativ finns inte. Det där med då och då från olika barer låter lovande på alla sätt och vis ;)

Svar: Haha din humor travels alldeles utmärkt och jag älskar den!

KajsaLisa sa...

Lady Gaga i mitten, hunden ingen aning.
https://www.youtube.com/watch?v=bESGLojNYSo

Kolonilotta sa...

Ha en riktigt skön semester nu!
Och jag kommer absolut att sakna dig! :(
Ta väl hand om varandra! ❤
Varma kramar.

FREEDOMtravel sa...

Nej men nu känns det ju som att jag missat någon inlägg hos dig... Jag förstår ju att du ska på semester, men vart? Är det en gammal favorit eller ett nytt ställe? Ledsen att jag missat, men är ju nyfiken nu! Och hur ska jag klara mig utan din blogg i fem veckor...? Alltså, hur tänkte du nu? ;) Önskar en jättefin semester!!!

Guldkryckan sa...

Gissar också på gaga i mitten....till höger har vi väl nån hiphopare....50 cent eller tupac.....ha de gott i barerna...drick gott...ät gott och var lycklig.

Ha de bäst helt enkelt.

Anki sa...

Vilket bra citat! Fri översättning var det ja... :)
Ha nu en jättebra resa och njut av allt!

Steve sa...

Du skruvade till översättningen ordentligt. Men, ok då, visst får man väl älska sig själv oxå. Citatets första del stämmer i a f väldigt bra på mig eftersom jag för snart 15 år sedan ( 26/6 ) var ytterst nära "not alive". Eller som läkaren på Akademiska sjukhuset i Uppsala sa till D: "Din man har fått en dödlig sjukdom, men överlevt". Det är sånt man inte glömmer i första taget.

Bröd&Salt. Oj, så mycket läckert bröd dom erbjuder.
Chokladfigurerna ligger utanför mitt kompetensområde även om oxå jag "läser in" MJ i den till vänster.

5 veckor utan BP, hur ska det gå? Det är klart att jag kommer att sakna dig, men jag får väl försöka klara mig på nån kommentar då och då. Ha det riktigt gott och njut av de fem veckorna var än du befinner dig.

Meta sa...

M.J är inte min favorit men det finns alltid guldkorn ändå.
Ha en fin och härlig semester och du är så välkommen tillbaka.
Kram Meta

Ulla Maria sa...

Gillar citatet men det ger mig en lite konstig känsla att det härrör från Michael Jackson. Den bild jag fick av honom via medierna förknippar jag inte direkt helhjärtat med livsglädje och äkta självkänsla. Men hur han var och mådde egentligen har jag inte en aning om.
Ser också MJ på chokladen och frågade nu sambon om det två andra (han har till skillnad från mig viss koll på musik och artister). Hans snabba svar var Lady Gaga och Snoop Dogg.

Nu önskar jag er en riktigt härlig och fin resa. Kommer att sakna dina inlägg och kommentarer. Men ni kommer ju hem igen så småningom och då blir det ett kärt återseende. Ha det nu riktigt gott och ta väl vara på ledigheten.

Karin sa...

Tycker också det är konstigt att MJ ska stå för det citatet, var han verkligen levnadsglad?
Önskar dig riktigt mysiga och varma veckor i solen!
Kram Karin

Anonym sa...

MJ, gaga och snoop dogg

Monica sa...

Ja nog är det MJ alltid fast lite sötare HAHA
Ha en riktigt skön ledighet;-)

Anni sa...

Fem veckor. Jisses, Jorden runt, eller?

Eva Trillian sa...

FEM VECKOR??? Det missade jag sista jag var här och läste ... *suckar* Nåja ... vad är väl en resa utomlands? Solig, och varm ... och solig ... och alldeles underbar!!?
Ha det ritkgit gott!

Susjos sa...

Önskar dej såklart en underbar resa, men som de andra här inne skriver: kommer att sakna dej!!! Vi hoppas på lite inlägg via mobilen :-)
Jo visst är det Lady Gaga och Snoop Dog eller vad han heter?
Hälsa Spanien...för det är väl dit ni åker?
Kram Kram

Susanne sa...

Önskar dig en fantastik semester, jag kommer att längta.

KajsaLisa sa...

Just det, var inte nykter i natt när jag kommenterade, missade att önska dig en skön semester. Kommer givetvis att sakna dig, dina färgglada bilder och givetvis Claes Göran. Ha det så skönt.

Susanne ❤️ sa...

Ett mycket bra citat till den bilden ;)

Jag hoppas att du får det skönt i värmen och äter njuter och mår bäst och tar en massa härliga kort att sukta oss här hemma med !!!
Ta hand om dig omtänksamma underbara BP
Dina kommentarer värmer in i hjärtat ❤️
Kram

cat sa...

Ha en härlig semester!
De andra kändisarna är Lady GaGa och Snoop Dog.

Tredje året i Hjo sa...

Ha det så fint! Vi höres.

Rantamor sa...

Trevlig resa, klart vi finns när du kommer tillbaka...

Kram från Rantamor och Rantafar.

Marit Johansson sa...

Visst är det lady gaga i mitten i alla fall?
Kommer absolut att sakna dig men allt är förlåtet om du kommer hem med proppfulla minneskort :)

Per-Anders sa...

Lycka till på femveckorsäventyret!

Marina sa...

Nu känns det som om jag missat något, men oavsett vad jag missat och vad ni ska göra så får ni ha det så bra!!

Mias Mix sa...

Önskar dig fem underbara veckor! Njut, upplev, koppla av! Vi finns kvar när du kommer hem, men visst kommer jag sakna dig :) Kram