tisdag 23 februari 2016

”Guess what” – gissa vad bilden visar #8/2016

Efter förra veckans ”Guess what” tyckte några att omgången var för svår och/eller att gissningstiden var för snålt tilltagen. Har ju sagt det förut – det är inte alls lätt att välja vilken nivå man ska lägga sig på. Personligen har jag min egen målsättning – att minst tre ska komma på vad jag lagt upp. Det har jag lyckats med en enda gång. Å att jag själv är en urusel gissare kan jag faktiskt ta, även om det svider - tävlingsmänniska som jag är. Här tröstar jag mig med att mina två små grå däruppe behöver lite hjärngympa då och då och att läsandet av alla gissningar efteråt är så himla roligt. Å gissningstiden hos mig kommer jag inte att förlänga. Varför har jag ju förklarat förra veckan.

Dagens ”Guess what”


Väljer den här gången att lägga upp några (väl valda) ledtrådar, okej!!?

- ”Grejen” jag lägger upp har ni alla sett.
- Många har till och med dagligen med den att göra, men absolut inte alla – tror jag;-)
- Man kan använda ”grejen” till mycket, om man gillar den vill säga, vilket heller inte alla gör.
- Grejen finns i olika ”utföranden”.

Förresten – om ni blir förvirrade av ledtrådarna, så strunta i dom. Det rätta svaret är liksom inte ”grejen” som sådan utan det ni ser på bilden. Äsch – gissa på bara;-)

Nu åker kommentargranskningen på och hävs med alla roliga svar imorgon kväll. Happy guessing!

Det är Sanna som håller i ”Guess what”. Eftersom hon just nu går med en gipsad högerarm(!!!) efter en vurpa i skidbacken i italienska alperna tror jag nog att hon skulle bli extra glad om det är ännu fler än förra gången som vill lägga upp en ”Guess What”.

29 kommentarer:

Comsi comsa sa...



Hi hi, kan det vara en misshandlad lök? :D)))

FREEDOMtravel sa...

Jag gissar på lök!

Comsi comsa sa...


Det kan ju också vara diskmedel....

Geddfish ♥ sa...

Haha, det såg görigt ut. Påminner om kokt bläckfisk, men det har man ju inte varje dag.
Inte makaronistuvning heller. Alltså jag gissar på någon maträtt där.
Kan det vara skummet på kaffet, eller på ölen?
Upplöddrad tvål? Tandkräm med mint i?
Ahhh, en mixer, för att göra smoothie!!

Meta sa...

Hahaha kom osökt att tänka på bilderna på lokal Tv här när barnen fick pasta i skolan, den såg ut så där.Inte god sa de, kan nog förstå det. Har annars ingen aning om vad det kan vara
Ha det gott
Kram Meta

Anki sa...

Kan ju knappast påstå att jag blev klokare av dina ledtrådar! Gissar på att du mixat något, men vad? Funderar lite till ...

Anonym sa...

Det måste vara pasta!

Susjos sa...

Hm. Det ser ut som...stuvad vitkål???? ( eller är det lök?)

Tredje året i Hjo sa...

Mjölkstuvade makaroner!

Anita Malta sa...

Haha.. nu har du satt oss i klistret igen ;-)

Maria sa...

Det där är stuvad vitkål. Eller stuvad lök. Eller stuvade makaroner.

Days by Johanna sa...

Hmm har två gissningar. Får man säga två saker? :) Lök eller pasta gissar vi på här hemma :)

Ja men varför flippa ut framför sitt barnbarn? nja jag fattar inte, hon måste sovit hela sin barndom.

Geddfish ♥ sa...

En elvisp.

Susanne ❤️ sa...

Pasta !!! Efter denna Italien resa har jag verkligen sett pasta i alla dess former hihi
Har röntgat och skikt röntgat och tyvärr var det inte så lite som italienaren sa :/ underarmen bruten vid armbågen vid leden runt kulan så nu blir det operation ... Meeeen nu kan det bara bli bättre eller ;)
Stor Varm nygipsad arm kram från mig
Stort TACK för att Du är med ❤️ Och tack för länk fina BP
Tänkte på dig när vi åkte förbi den fina BP skylten på Ringvägen idag :)

Ditte sa...

Jag är så tacksam för dina ledtrådar och för min del räcker tiden till. Jga är tävlingsmänniska, men har humor och är bra på att se mig besegrad om jag blir det.
Så min första gissning blir att det är en sorts kokt pasta.
Nästa gissning blir också i matväg; att det är smält ost.
Nu har jag varit kreativ och tänkt till och de grå cellerna behöver vila.


Mias Mix sa...

Det här måste ju typ vara pasta carbonara eller någon annan smaskig maträtt med lök och ostsås!
PS. Tänkte på dig när jag la ut sköldpaddan :)

Ama de casa sa...

Stuvad lök? Inte varje dag för mig, kan jag säga... :-)

Ulla Maria sa...

Kanske är jag inne på rätt spår eller kanske är jag bara hungrig. Tror att det är spagetti carbonara eller måhända tagliatelle med gorgonzolasås. :-)

KajsaLisa sa...

Longshot igen, Pasta Carbonara :)

Kolonilotta sa...

Nu blev jag hungrig när du lägger ut så smarrig pasta på bloggen! :)

Eva Trillian sa...

Undrar om Grejen är Lök? Men den skulle kunna vara Mat ... eller Gott ;)

Steve sa...

Jag har sett aptitligare pasta serveras.

Unknown sa...

Japp här har vi pasta i macroformat...nermojsad i vitostsås.
/Kiki

cat sa...

För mig ser det inte ut som en grej utan som pasta i ostsås, alternativt pizzasallad med dressing.

Anita Malta sa...

Det ser ju inte direkt ut som något man vill äta även om min första tanke var att det är någon slags pastaröra.

Kolonilotta sa...

Nu har jag funderat lite till...
Det kan ju mycket väl vara lök också.
I någon krämig sås. Precis som pasta.
Tror mer på lök än pasta.

Days by Johanna sa...

Haha javisst är Huos smart! :) Han brås ju på sin mamma ;)

Ja, det är mormor som köpte den söta skjortan med fluga till honom, så de passa jätte bra nu när han fyllde år! :)

Skall se om jag får till en bra bild på honom med båten, är lite sådär för lägga ut naken bilder på nätet, men kanske kan hitta någon bra lösning :)

Monica sa...

Ser lite smått äckligt ut så jag hoppas
att jag inte använder det dagligen HAHA
Ärligt har inte en susning vad det är
Ha det bra

Carita Liljendahl sa...

Hahaa, kommer in för sent igen för att gissa. Även om jag sett svaret på frågan tycker jag det var ganska svårt...
Nåt slemmigt skulle jag ha gissat på :-D