fredag 11 mars 2011

Tur att det finns en Nika



Ärligt talat har luften gått ur mig idag - totalt. Detta hände när jag såg skräckbilderna från Japans jordbävning och efterföljande tsunami live på BBCs webbplats idag. Har aldrig sett något så hemskt förut och vill helst aldrig mer se det heller. På något sätt känns det fruktansvärt fel att lägga upp ett inlägg som får er att le. Sorry.

Prinsessan Nika
Tur att man har IT-bästisen Radde som mejlade några purfärska foton på hans prinsessa Nika, som hunnit bli ett år och en månad. Han engagerade till och med sin gulliga fru R för att skicka bilderna. Titta på denna sötnos som älskar att jonglera, äta pommes frites, läsa böcker och använda pappans ”padda” – iPaden alltså.
När jag tittar på Nika så vill jag gärna tro att det finns nå’t annat än elände och naturkatastrofer här i världen. Tur att det finns en Nika! Tack Radde och R:-)

PS. Som ni ser har till och med jag mina gränser. Men har man lovat att blogga för bästa vännen N så har man. Bilder säger ju mera än tusen ord och de här är så mycket roligare att titta på än dom som har visats på tvn hela dagen. DS

11 kommentarer:

Jane sa...

Trots att man vet att det kommer att ske ett stort skalv en vacker dag, så blir man nästan lite förvånad då det händer. På detta kommer en stor våg ... ja, vi är verkligen förskonade i Sverige. Man (läs jag) skäms nästan över att man gnäller över småsaker, t. ex att semlan jag tryckte i mig i dag var alldeles för torr.

Ha en mysig kväll!

Jess sa...

Usch ja, det är fruktansvärt det som hänt...

Det är inte fel att pigga upp! Söta Nika som har blivit så stor!

anne sa...

Men! Hon kom ju nyss flickebarnet!?!

Men du...

Varför kallar vi det naturkatastrofer? Hur kan något i naturen egentligen betecknas katastrof? Vi säger så när det drabbar människan, men varför sätter vi oss så i världsalltets centrum?

Jag känner som du gällande det som hänt men samtidigt måste jag skaka om mig själv och sätta det i sitt sammanhang. Vi har inte kontroll, har aldrig haft, kommer aldrig att få...Hur gärna vi än vill föreställa oss det. Fast, jag vet att du inte heller föreställer dig det, du är bara en så mer medkännande person än jag är Honestly.

Kicki sa...

Otäckt är det... Riktigt söt Nika! Kram

SoF sa...

Tack för titt-in och uppmuntran! :)
Tänkte faktiskt tanken att den här bilden (i mitt inlägg) hade nästan lite "konst eller konstigt" över sig.

Kul att du också uppfattade det så.

Önskar dig en skön helg!

Bildgatan sa...

Ja det är obehagligt och i morse pratade de om några döda och nu är siffran uppe i minst 1 000, ska kolla extra nyheterna efter 23:00, jag har ju inte BBC. Man påminns om tsunamin i Thailand och där var det en del som jag känner som drabbades oerhört hårt, vilket gjorde att det blev så nära.

Vad tur att du har Nika och att IT-bästisen tänker på dig och skickar fina bilder som gör en glad.

Angående arbete så söker jag ju inte heltid och de växer absolut inte på träd har i Luleå, nu har inte jag ansträngt mig ännu. Jag tror att kombinationen av underbara arbetskamrater och arbetsuppgifter som man trivs med är en kombination vi måste ha om vi ska trivas på jobbet.

Jag ser att du inte varit med i fredagsfoto idag och förstår anledningen, men det är rost. =)

Hörni sa...

Jag håller med dig, och lider med alla drabbade. Har en jobbarkompis som är från Japan..
Men lilla Nika är i alla fall jättefin och söt.

Monica sa...

Tur att man bor i lugna Sverige och kan gå och muppa runt utan att bli störd av att marken rämnar.
Söt liten trollunge;-)

Olga T sa...

Ja det var fruktansvärt i Japan. Dödssiffran kommer att stiga rejält med tanke på vad man såg på tv. Huu.
Nika är riktigt söt! Gillar första bilden mycket!!
Vi behöver inte krama tummarna sååå mycket nu. Återkommer. Tack för att du hjälpte till!

cat sa...

Jag har inte ens klarat av att se bilder där i från. Det är så himla ledsamt.
Men bilderna på lilla Nika var verkligen trevliga att se.

Ellis sa...

Visst är Nika serbisk? Hon ser ut o vara det! :) En riktig serbo-unge! :D:D

Påminer lite om en kompis dotter Melania (älskar namnet)

Katastrogen är hemsk men på ett konstigt vänster känner jag inget...