söndag 27 mars 2011

Fototriss: ”Färgstark”

När jag såg Fototriss temat ”Färgstark” igår så tänkte jag spontant på ”människor” konstigt nog. Men då jag inte lägger upp personer på bloggen så fick jag än en gång fundera vidare med att ta synonymer.se till hjälp.

Färgstark
”Färgmättad, bjärt, uttrycksfull, intressant, originell, särpräglad, personlig; livfull, blodfull, temperamentsfull, klatschig.” Inte till någon större hjälp kan jag ju säga. Men maken löste problemet (som vanligt).

- Don’t you think that a toilet brush has the shittiest job in the world?
- Ha, ha, ha. Det har du rätt i. Men diskborsten har det inte så lätt den heller. Tänk på alla ingrodda matrester den måste ta hand om. Desa rester är förvånansvärt simkunniga i diskvattnet också.


Diskborste 1
Ny fin diskborste. Färgstark är den – tycker jag i alla fall.
Diskborste 2
Ny fin diskborste nummer två. Färgstark den också – den ska nog också klara alla ingrodda matrester.
Diskborste 3
Japp, den klarade jobbet i en vecka - hittills. Färgstark är den fast lite luggsliten. Den har fått jobba hårt.
Inlägget är skrivit av en som älskar att vara en levande diskmaskin. Klart på fem minuter liksom:-)

Fler färgstarka inlägg hittar ni här.
Om ni är sugna på att vinna en fotohandbok hos DEXT så kolla här.

PS. Sommartiden kommer att beröva mig en timme imorgon bitti. Så förvänta er inga kommentarer från min sida förran klockan 17:00 ;-) DS

33 kommentarer:

LissenTo sa...

Klart att disken måste gå lättare och fortare med dessa färgstarka borstar.

Herr O hälsar, jag läste upp kommentaren från dej och vi log båda två.

Kram och sov got läääääääänge.

Unknown sa...

Dina idéer och din uppfinningsrikedom tycks aldrig sina - som tur är! Kalasfina bilder på det aktuella temat.
Ha en go och trevlig söndg! /SA

Ellis sa...

Haha jag hade hellre gått o blivit en diskborste efter min död än en toaborste. Hellre bli gnuggad mot fastbränd mat/ingrodd mat än mat som gått igenom ett helt tarmsystem! :O

jacglenphoto sa...

Man skulle kunna tro att diskandet skulle bli lite roligare med dessa fantastiska diskborstar , men tyvärr är didkande nåt som är fruktansvärt tråkigt ...tänk om man kunde tycka det var avkopplande ...
Ha en supervecka.

jacglenphoto sa...

Didkande skrev jag och menar givetvis diskande ..... börjar bli trött...

Anonym sa...

Fullkomligt underbara och glada!

Anneli - A'la Foto sa...

Så läckra diskborstar! Min favorit blir mittenborsten...den vill jag ha! :O))


Ha en skön söndag!

Monica sa...

Klart den levande diskmaskinen B ska ha färgstarka hjälpmedel;-)
Diskar också för hand men har vanliga tråkiga diskborstar;-(
Ingen fin soluppgång och fågelsång i dag tack vare den för....ade sommartiden.

Barnens Hjältar sa...

Haha härliga bilder, älskar dina diskborstar men älskar inte att diska för hand, kan bero på att vi är många här :P

cat sa...

Vilka snygga och färgsprakande diskborstar. Snygg triss blev det med dem :)
Själv föredrar jag helt klart att en diskmaskin gör jobbet åt mig.

Janne Helleberg sa...

riktigt snygga borstar, fin triss. :)

Olga T sa...

Bra att det finns lite kul verktyg till slitgöra!
Din första tolkning av temat har jag inte ens tänkt på innan, men den är ju strålande. Färgstarka personer finns det gott om. Ha en skön söndag!

Anonym sa...

Fiffigt trissat! Vilka fina diskborstar.

Sandbergs Fotoblogg sa...

Superläckra diskborsta och färgstarka!

Svorskan sa...

Trevliga diskborstar. Jag har en liknande rotgrönssaksborste. God morgon! :D

Axart sa...

Tänk att så vardagliga ting kan vara så vackra, fin triss!
Ha en brA söndag:)

AX

Jane sa...

Jag tror att vad du än hade lagt in för bilder så hade det varit "färgstarkt" ... det räcker med din text t.o.m :))
Härliga diskborstar, de skulle även få mig att tycka att disken var festlig men jag föredrar trots allt diskmaskinen :)
Har plockat ihop mina grejor inför morgondagen och hoppas att jag inte glömmer något...

Jess sa...

Diskborstarna var väldigt färgstarka. Jag tycker det kan vara rätt så avslappnande att diska för hand, tyvärr räcker inte tiden till och då är det väldigt skönt med diskmaskin. Fördelen med att diska för hand är att allt håller sig mycket finare, man slipper "mjölkiga" glas osv.

Bildgatan sa...

Ha ha ha här är det verkligen dubbla skratt, eller kanske en triss.

1. Jag tänkte som du, fast sen, och skillnaden är att jag gör det - lägger upp bilder på människor (undviker mig själv), nu är det personer som jag tror inte tycker det gör något och jag har berättat för dem. =)

2. De där diskborstarna stod jag och tittade på i veckan och ville köpa för att det kändes som att det skulle bli ännu roligare att diska färgstarkt. Nu glömde jag dem eftersom jag kom i något annat. Var väl något skurmedel som lockade till höger. Men de är färgstarka och nästa gång jag åker dit så ska de inhandlas.

3. Jag är också en levande diskmaskin och skulle jag gå sönder så finns det ju en till och vice versa. Här finns det reservdelar att tillgå omgående, värre är det om du har en Miele.

Apropå sommartiden så har jag tänkt ringa min yngste och påminna honom (ifall att har glömt) så att han inte missar hockeyn, han kan nämligen sova. =)

Älskar din triss och som färgstarkt så kan jag också berätta att på samma resa var jag in i en annan butik och nu har jag också en färgstark dusch.

Du får gärna skrika heja Luleå hela eftermiddagen samt hålla dina tummar eller vad du vill hålla.

Misswhatsit sa...

Kul och härlig triss! Det är alltid roligare att göra måstejobben om man har trevliga tillbehör.:)
Ha en bra dag!

Lennart sa...

De där diskborstarna ser gladare ut än de jag tar hem från jobbet ibland. Vid första titten så gillar jag den första, blå, men sen så gled jag över till att tycka om nr 2 mer istället. Den ser så varm och trevlig ut.

Eva sa...

Kul att diska med så fina och färgglada diskborstar :-)

Beppan sa...

Dom borstarna skulle jag gärna ha i mitt kök! Där behövs sådant man blir glad av!
Så härlig triss du bjuder på!

Hörni sa...

Riktigt fina och färgstarka diskborstar. Nästan så jag också skulle tycka det var kul att diska med dem. Eller, nej, det tar jag tillbaka.;)

PS: Har mailat dig.:)

Kicki sa...

Kanske kan det bli lite roligare med färgglada diskborstar men jag föredrar svarta, och diskar allt som bara går i diskmaskinen! Det blev en glad triss:) Kom nyss hem så jag får se om det blir någon Fototriss för min del! Vill ju helst klara av det redan på söndagen! Kram

Viktkamp sa...

fina diskborstar, då blir det kul att diska =)

Pysselfarmor sa...

Färgglada diskborstar har även jag inhandlat, men de nöts väldigt fort...kanske får man gå upp i pris. Det är skönt å diska...tänker så bra då!
Bildligt talat bilden tar jag varje månad till min 365-bilders blogg......

Jah Hollis sa...

Sådana färgsprakande diskborstar gör ju jobbet mycket trevligare. Jag diskar själv alltid manuellt.
Och visst fick temat mig att tänka på människor också.

4U2 sa...

Var får du allt ifrån? Idéer som bilder ... tycker om!

Rantamor sa...

Var kan man köpa så färggranna diskborstar, men blir på bra humör av att se dom...och då går ju det tråkiga....disken ochså lättare.

Du menar inte allvar ...att du gillar att diska ???

Jag har diskmaskin och Rantafar som fördiskar =D =D
Till å ha d bra va ???

Måndags Tjingeling.

SoF sa...

Självklart åt jag lite tillbehör. :) Köpte en bakelse som innehöll så mycket vispgrädde som bara möjligt.
(och smaskade i mig all grädde...)

Man vill ju inte bara sitta bredvid och sukta efter makens goda våffla.

Varma och sooooliga hälsningar!
(fast det kom 10 cm snö inatt)

Tack för titt-in B.

anemonen sa...

Det blir lite roligare att diska när borstarna är så fina. En väl sammanhållen triss

Susanne sa...

Åh vilka fina diskborstar