tisdag 15 mars 2011

Tisdagsskall

Skall
När det skäller på mitt rum på jobbet så är det inte en fyrbent varelse utan min iPhone.
När skall hörs i bilen med maken i passagerarsätet så är det återigen varken en hund eller maken som vill yttra sig. Det är iPhonen. Då jag kör och den ligger i väskan på baksätet får samtalet förbli obesvarat. I det här fallet gjorde det inte så mycket. Det var nämligen maken bredvid (med mobilen i bakfickan) som genom att sitta på sin telefon ringde upp mig - två gånger till och med.

Missade samtal
Detta i sin tur medför att den stationära telefonens meddelandeknapp på jobbet lyser rött dagen efter. Då vet man att man har missat ett eller flera samtal. Man trycker på knappen ”Messenges” och får veta att man har två missade samtal. Man trycker på knappen och kan i några minuter följa makens och min konversation i bilen dagen innan – två gånger…

En "såsande" hund
Bilden jag lägger upp är ingen iPhone. Det är en hund som ni ser. Den skällde INTE kan jag säga. För om den hade gjort det hade ni inte fått se bilden. Jag är nämligen extremt rädd för hundar - även sådana som ”såsar” i solen. Jag stod ungefär 15 meter ifrån den och zoomade in denna ”vad det nu är för ras”. Men cool är den - Vov,vov;-)

25 kommentarer:

LissenTo sa...

Du är för rolig du, hoppas du och maken sade något intressant, eftersom du fick höra det två gånger.

Hunden ser superSNÄLL ut.

Ha det så gott. // Lissen

Cilla sa...

Det var ett tag sedan jag kikade in.. Ville bara säga hej samt tacka för titten & leendet den gav..
Ha det bäst / Cilla

4U2 sa...

Ha,ha,ha ja, så kan det gå. ;)

Rantamor sa...

Hur kul är det med en skällande telefon ???
Eller kanske det är det....min telefon skrattar gott...inspelat när LillaC var liten och fick ett riktigt skrattanfall...

Hur reagerar hundar på dig eftersom du är rädd ???
Jag är också hundrädd och inga hundar gillar mig...många morrar och visar tänder...
Ömsesidigttyckaom alltså...jag morrar också i hemlighet, och drar upp överläppen lite...

Ha d gott.

Jess sa...

Tur att maken ringde dig så ingen annan fick ert privata samtal! ;)
Hunden är ju hur gullig som helst! Gissar på att det är en Golden Retriever!

Kicki sa...

Golden retriver är det! Voffvoff!

Jane sa...

Vi har samma signal på tel. Problemet med den signalen är att jag för det mesta tror att det är ngn hund utanför som skäller därför svarar jag inte.
Du får vara glad att maken satt på sin telefon och inte på din handväska, då kanske han även hade svarat i din telefon ;)

Petra sa...

Blir du rädd för mig om jag säger voff?

4U2 sa...

sv: tack för din kommentar (vet ej om jag fick "publicera" den.). Hemskt var vi hamnat. Var vi inte ett land man såg upp till?
Kram

Bildgatan sa...

=) Först och främst så är hunden en av de vanligaste i Sverige -Golden retriever - och jag vet inte om jag hört en sådan skälla, de är sådana. Jag har också idag lagt upp två bilder på en annan ras som "aldrig" skäller. Det är tur med tanke på storleken.

Det där med telefoner som ringer från fickan, eller någon annanstans ifrån utan att ägaren vill prata med den uppringda, hmm... har hänt några gånger.

Jag tror att jag måste leta reda på någon roligare signal än den jag har, rrrrrrrrrrrrrrrrrrr och numera verkar alla andra också ha den.

Jag är ingen som heller går fram och klappar främmande hundar och många raser är jag rädd för, inte utan anledning skulle jag tro.

Bildgatan sa...

Jag glömde varna dig - Håll dig långt borta från alla AIK:are på jobbet imorgon, de kommer att vara odrägliga.

SoF sa...

:) Tack!

Låter nästan som lite deja vu-känsla att (åter)höra gårdagens samtal.

Natti Natti!

Lysande ögonblick! sa...

Alltid så fiffig med dina inlägg. Det där är nog en Golden. Fina som tusan. :)

Jag har också hundskall som ringsignal. :)

Susanne sa...

Hahaha, du är så himla rolig, när min telefon lyser rött är det aldrig så där kul ;)

Olga T sa...

Bra att det var er egen telefonsvarare han ringde upp:) Har varit med om det där också. Tyvärr var det 112 som ringde tillbaka till mej eftersom jag inte sagt ngt......., men det var i begynnelsen innan jag lärt mej knapplåset. Jag är numera extremt noggrann med knapplåset.
Från att ha älskat hundar blev jag väldigt, väldigt rädd för hundar, men för ett antal år sedan har en släkting till Goldenhunden på din bild, en labrador, har botat mej!!

Hörni sa...

Hahaha, vad rolig du är.:)
En sån fin Golden Retriver. Jag vill ha! :)

Anonym sa...

Trist att vara hundrädd. Du missar många potentiella kärlekar på så vis. Och visst är hunden en Golden Retriver.

cat sa...

En golden retriever så sött i solen slappar.
Den gillar nog att få många goa klappar.
Stora hundar brukar inte vilja skälla.
För de är nästan alltid väldigt snälla.

Tack för leendet din historia om makens uppringande gav :)

Monica sa...

Hihi jag är riktigt stolt över dej, 15 meter är det rekord;-)
Söt vovve var det i alla fall, har alltid gillat Golden den intar andraplatsen efter Schäfern.
Ja du dessa telefoner, tur att min gamla Ericsson för det mesta är avstängd.

Pysselfarmor sa...

Hmmm kan ju vara bra ibland att ha det så så att man kommer ihåg vad man säger ;-)
Ja är man rädd för något så är man inte rationell alls därför att rädsla går inte att "styra". Jag är höjdrädd och blir skitskraj av att t.ex. gå över stadiga fina broar. Inte hjälper det att någon säger hela tiden det är inte farligt, det är inte farligt...

Marita sa...

Maken har hundskall när hans son ringer. Syrsa när dottern ringer och honkande lur när jag ringer upp =)

SoF sa...

Tack vännen - för snällord. :)

Idag hoppas jag att du har samma strålande vackra väder som vi! Jag måste nästan ha solglasögon på mig inomhus.

Glad onsdag!

Daniel sa...

Du borde nog byta signal men å andra sidan kanske det hjälper mot hund rädslan!

Monica sa...

Det är ett fjolårskid som just fått horn, sedan är han mindre än mamman och ett ögonkast under buken räcker för att könsbestämma Hihi
Ha en skön kväll;-)

Ellis sa...

Haha är inte de där lite småläskgit o höra sig själv prata?

Så hände de mig en gång .. förra året på min födelsedag.. Min väska hade råkat ringa VAKTEN (som du kanske minns) då jag stat o yttra mig för en vännina vad jag började känna... han rymde sin kos och jag märkte inspelningen 4 dagar efter och ville dö...