söndag 13 mars 2011

Fototriss: ”Öppen

Fototriss temat är ”Öppen” den här helgen. Om det inte hade varit för gårdagens ”kvällsäventyr” hade jag hoppat utmaningen men sedan så hände det här helt plötsligt, oväntat och definitivt inte önskat kan jag ju säga. OBS. Känsliga läsare ska definitivt skippa de sista två bilderna.

Städning
Städning är ju inte direkt prioriterat i vårt hem, men om jag ser något ”fel” så åtgärdar jag det på stubben oavsett tid på dygnet: ventilationsuttaget i badrummet är öppet för beskådning och var ingen rolig syn. Det sitter på cirka två meters höjd och skulle minsann rengöras. Att ropa efter 1,96 meter långa maken, hämta en stol/stege hade varit enklast - men det är ju ingen sport.
Öppet vatten
Istället satt jag höger fot på toalettsitsen (utan att stänga locket först) och sträckte mig snett bakåt, uppåt för att nå uttaget. Då jag var mör som en väl hängd oxe efter mässbesöket igår halkade foten ner i det öppna vattnet i toan.
Öppet sår
Ingen fara – tog av mig strumpan, stängde locket den här gången och klev upp igen. Sedan började det droppa eller rättare sagt forsa ner något rött på toalocket och andra väl valda ställen. Det öppna såret ser ut som ett litet hjärta tycker jag, eller vad anser ni.
Prioritering
Då ropade jag på maken. Han kom, såg och höll på att svimma.

- Kan du hämta kameran i väskan, please.
- You gotta be kidding. You and your *”#%% blog.
- Då hämtar jag den själv.
- You ”#%%¤ well not, you are dripping all over the place…


Han hämtade kameran efter en mycket menande blick från min sida. Han vet vad som är bra för honom helt enkelt;-). Det gäller att prioritera - och ventilationsuttaget ser fortfarande ut som på bilden...

Fler öppna bidrag hittar ni här.

34 kommentarer:

Petra sa...

Vilket otäckt sår.
Jag såg dig inte i vimlet igår.
Kram

Jess sa...

Vad gör du inte för bloggen Beate!! ;)
Ajajajaj! Stackars dig! Riktigt otäckt ser det ut. Du borde veta att man inte ska stå på ostadiga saker!!! (säger jag som klev upp på en snurrstol för att nå en bol överst...)
Hoppas du inte har allt för ont.

Jane sa...

Idrott och städning medför bara skador - därför gör jag ingetdera.
Du hade tur i oturen, det kunde ha slutat med brutna ben. Nästa gång hämtar du kameran först så du är beredd och tar bilden "in action" ;)
Eller så ber du maken göra sådant som är över din huvudhöjd :))

Monica sa...

Hur f-n;-):-) skulle det vara om du använde RUTavdraget, det verkar inte vara ditt område städning.
Ujuj ser ont ut, men rent och snyggt blev det och ett riktigt bra temabidrag;-)

Rantamor sa...

Men härregooood vilket öppet sår...ryser när jag ser det.
Jag vet att det ska vara färska foton till trissen....men detta var att ta i...
Hoppas att det läker bra.

En inte inloggad Rantamor....

Rantamor sa...

Men jag var ju inloggad =D

cat sa...

OMG! Vilka vådligheter du råkar ut för i ditt eget badrum.
Måste erkänna att jag sällan tittar uppåt mot den där äckliga ventilen i badrummet.
Jag förtränger helt och hållet att där måste rengöras ;)

Gillar makens reaktion på dina rop efter kameran, men är tacksam för att han vet vad som är bäst för honom och för din blogg :)

Barnens Hjältar sa...

Haha, förlåt om jag skrattar men det skall vara du till att komma på en sådan triss. Helt underbar ..hahahaa
Ha en fortsatt fin söndag!

LissenTo sa...

Åh fy, det är i hemmet man skadar sig mest, du bekräftar den regeln nu.

Förstår att maken sade #¤%"#¤¤grrr blogg.

Vila dej nu Beate.

Har inte köpt några skor bara fotat, men kan öppna plånboken för inköp snart.


Ha en underbar dag, take care. // Kram Lissen

Per-Anders sa...

Hm... Är det sådana bilden man kan kalla socialrealism?

Olga T sa...

Men hu då. Öppna ventiler, öppna toastolar och öppna sår. Mer öppet kan det inte bli! Tyvärr påminde du mej om att jag måste fixa ventilerna....jag har inte gjort det på stubben nämligen, fast jag undrar jag om jag inte ska vänta lite.
Du kan släppa tummarna nu!! :))))

Jah Hollis sa...

Vilket helgäventyr. I badrum ska man nog vara försiktig. Det tycks vara en plats där många olyckor inträffar. Det blev hursomhelst ett annorlunda trissbidrag.
Tack för dina kommentarer om mina bilder.

Anni sa...

HUR kan du ställa dig på toalettstolen utan att stängs locket först? Hade du spolat då?

Vad gäller ventilen ser det ut som om det sitter en liten mus där - så låt du den där långe ta hand om det - tror nog att han fattar vinken...

Helt klart veckans mest dramatiska triss!

Hörni sa...

Aj aj aj, det där ser ut att göra ont! Men jag förstår dig som ville fota, hahaha, allt för bloggen såklart (fast det gäller nog inte mig just nu..).

Lennart sa...

Jag brukar bara ställa dammsugaren på max och så sno runt med slangen runt ventilen några gånger, fungerar väldigt bra.

Kerstin: sa...

Ja vad gör man inte för en bra fototriss ;=) Härlig triss du delar med dej av men aj aj aj vad ont såret ser ut!
Sköt om dej nu!

SoF sa...

Men Aaaaaaaaaaaaaaaaaaj!
Tänk att en del gör precis ALLT för att få ihop ett bidrag till Fototriss. ;)

Denna mening skrattade jag högt åt: "Han kom, såg och höll på att svimma"...

Men nu tycker jag synd om dig, tror att det där kan bli riktigt ont och ömt framöver.

Varma och mjuka hälsningar!

Susanne sa...

Ajajaja, jag nästan svimmade när jag såg såret, när jag scrollade vidare och såg ditt blodiga byxben så snurrade det till ordentligt. I hate blod.
Stackars stackars dig, hoppas att du blev ompysslad resten av dagen,

mammakero sa...

å det var ett riktigt otäckt sår, även om det såg ut som ett hjärta...
Bra triss i alla fall!

anemonen sa...

Otäckt sår och jag hoppas det läker snabbt.

Kicki sa...

Nästa gång kanske du tänker till vilken tid på dygnet du ska åtgärda saker! Men det blev ju en bra triss av det:) Såret skulle kunna vara en jättemiss vid rakning med en slö kniv!

Pysselfarmor sa...

Men herregu' måste du då ställa till det så här för att få till en Fototriss och vara värst ;-)

hu jag tål inte se den tredje bilden...bli litet knäsvag då!

det där att man tror att man ska greja det genom att sträcka sig liiiiiitet grand bara är inte bra

hoppas du har bra "läkkött" så att det fixar sig snyggt det där såret.

Marie-Louise sa...

En annorlunda tolkning av temat :)
Såret såg ganska otäckt ut...

anne sa...

Men!!!

Jag ser bara en ventil och spolande vatten! Var är resten!?!?!?

Bildgatan sa...

Åh, vad otäckt det ser ut och även om jag ler lite (inte åt olyckan, men du förstår) så är jag nästan benägen att hålla med maken.

Undra om det skulle låta lika här hemma, misstänker det. Vi hade en liten diskussion här på middagen angående TV, datorer mm. =)

Nu måste jag erkänna att du fick till en helt suveränt öppen triss -ofrivilligt.


Ps. Jag hade ingen middag igår utan idag, du läste igår att jag skulle handla till dagens middag. Den blev i alla fall lyckad och alla blev nöjda och belåtna, även mamma och dotter (jag) känner sig nöjd över eftermiddagen och kvällen.

Eva sa...

Aj, aj, aj vad det såg ont ut. Men jag måste ju säga att det var en jättebra triss :-)

Jane sa...

Jisses vad många kommentarer att läsa innan man kom till slutet :))
Ville bara säga att du förstod rätt - det var en liten tanke till Japan :)

MaMalena sa...

Aj, aj det skall var du till att råka ut för detta. ;) hoppas att det gör mindre ont nu.
:ja, jag är lik henne. Har accepterat det med åren... Tyckte det var jobbigt när jag var yngre. :)

Cina sa...

Bra tagna bilder.. Såret.. ISCH!!!! såg inte nice ut. Kan lite förstå att *herrn* tyckte du var lite galen som skrek efter kamera ist för sårtvätt och annat
;-)

Lysande ögonblick! sa...

Men aj så ont. Tycker dock attsåret är vackert och liknar ett hjärta. Lite läskigt men samtidigt lite spännande att titta på. haha. konstig jag är alltså.

Hoppas det läker fort och den där ventilationen kan gott få vänta ett tag. :)

KRAM!

Sister Moonshine sa...

Du milde! Vilken lustig tillfällighet att min triss skulle kunna hjälpa dig i ditt elände. Du har bidragit med trissen som är med där det händer, kan man väl säga.

/Åsa

jacglenphoto sa...

Så här ska det vara ... total hängivenhet - fototrissen kommer först - i alla lägen ...så underbart att du ser möjligheten till en bild till temat - extrapoäng för det hade du definitivt fått.
Superskojig triss.
PS Hoppas att du mår bättre nu.

B i r g i t t a sa...

Jag försöker att inte skratta för det går ju inte för sig när du skadat dig BP!
Det borde stängas lite hos dig ;) för mycket öppet ;)

Ellis sa...

MEN jävlar Beate!!!

Nu tror jag på att vi delar på samma gener!

Shit, hur otn gör inte det där på en skala?

Haha du är som jag, hade jag varit med en bilolycka hade jag först fotat sedan skrikit efter hjälp haha..